Tallinna keskkonna- ja kommunaalameti tellimusel alustatakse esmaspäeval uue kergliiklustee lõigu rajamisega, et ühendada Ülemiste järvega piirnev kergliiklustee Pärnu maanteel Rahumäe raudteeviaduktil algava Lääne-Tallinna kergliiklusteega. Tööde lepinguline maksumus on ligikaudu 3,2 miljonit eurot.
“Tallinn on võtnud suuna rohepöördele ning kvaliteetse linnaruumi üheks oluliseks osaks on kergliiklusteede arendamine. See on vajalik nii liiklusohutuse kui ka terviseedenduse aspektist,” nentis abilinnapea Kalle Klandof pressiteates ning lisas, et Viljandi maantee ja Pärnu maantee vahelise kergliiklustee rajamine on panus sellesse, et Tallinn saaks ühendatud pideva kergliiklusteede võrgustikuga.
Nõmme linnaosa vanema Grete Šillise sõnul tuleb rajatavale kergliiklustee lõigule kaks tunnelit. “Üks Männiku tee alla ning teine Liiva jaama juurde raudtee alt läbi. Rahumäe ja Liiva asumi elanike võimalused kiirelt ja ohutult kergtransporti kasutades liigelda tõusevad oluliselt,” kommenteeris linnaosa vanem.
Šillise sõnul muutub mugavamaks liikumine Nõmme turu suunas ning paremini avaneb Liiva elanikele Nõmme-Mustamäe maastikukaitseala piirkond ning Rahumäe elanikele Järve metsa terviserajad.
“Järgmine suurem arenguhüpe tuleb teha Nõmme keskusepiirkonnas. Ühendada on vaja korraliku kergliiklusteega Pärnu maantee lõik Nõmme ülesõidu ja Kõrge tänava vahel, Raudtee tänava Nõmme ülesõidu ja Nõmme gümnaasiumi vahelisel lõigul ning Vabaduse puiestee ja Pärnu maantee vahel Õie tänav,” märkis linnaosa vanem.
Esimeses järjekorras alustatakse Liiva raudteejaama kergliiklustunneli rajamisega, mille käigus tavaliiklust ei takistata.
Ehitustööde käigus rajatakse 1,5 kilomeetri pikkune 3,5 meetri laiune asfaltbetoonkattega kergliiklustee, mille mõlemale küljele rajatakse 0,75 meetri laiune graniitsõelmetest kattega jooksuriba. Kergliiklustee kulgeb valdavalt ajaloolisel kitsarööpmelise raudtee trassil ning on muust liiklusest eraldatud.
Kõrge 1 kuni Kurni põik 7 vahelisel 200 meetri pikkusel lõigul on kergliiklustee samas ruumis piirkonna kinnistute juurdepääsuteega. Kergliiklustee ristumised Männiku teega ning Raudteega Liiva raudteejaamas rajatakse kahetasandilistena. Pärnu maanteele rajatakse ohutussaarega ning erivalgustusega varustatud reguleeritud ülekäigurada.
Kergliiklustee teenindamiseks rajatakse Pärnu maanteele kümnekohaline ning Liiva raudteejaama 18-kohaline sõiduautode parkla. Liiva raudteejaama rajatakse bussipeatus koos tagasipöördekohaga, mis võimaldab tulevikus avada raudteejaama teenindava bussiliini.
Kergliiklusteele rajatakse LED-tänavavalgustus ning pinkide, prügikastide ning jalgrattaparklatega varustatud puhkekohad.
Ehitustöid teostab KMG Inseneriehituse AS. Projektdokumentatsiooni koostas SA Eesti Terviserajad tellimusel Teedeprojekt OÜ. Tööde lepinguline tähtaeg on oktoober 2021. Ehitustöödega kaasnevad Nõmme linnaosa valitsuse teatel ajutised liikluspiirangud, mistõttu on tarvilik järgida ajutisi liikluskorraldusvahendeid.