"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud.

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
TEETÖÖD KÄIVAD 24h: Päeval saavad korda kodutänavad ja öösel magistraalid (0)
20. märts 2021
Albert Truuväärt/Pilt on illustratiivne

Varakevadise teede lagunemise ajal rassivad teetöölised nii palju tööd teha, et neil pole aega külma tundagi. Auke on remonditud nt Kunderi, Vilmsi, Sakala ja Tatari tänaval.

“Kõige toredam selle ameti juures on ikkagi see, et töö on kogu aeg sisuliselt värskes õhus, alati uues kohas, sest me vahetame tihtipeale päeva jooksul mitu korda ka asukohta. Ja kuigi töö põhimõte on üks ja sama, on objektid ikkagi väga erinevad,” tõdes Tallinna Teede AS töödejuhataja Andres Kikkas.

Pealinna teedel ja tänavatel on juba jaanuarist käimasaukude parandus. Remondiga tegeleb praegu kolm brigaadi, neist kaks päeval ja üks öösel. Käesoleva aasta algusest on kuuma mustseguga remonditud 2800 m2 teekatet ning tänavate hoolduseks on 2021. linnaeelarvesse kavandatud üle 10,7 miljoni euro.

“Kevad on tulemas ja minu jaoks on see märk, et tänavatele tekivad löökaugud, mis kindlasti paljudele liiklejatele meelehärmi tekitavad,” nentis abilinnapea Kalle Klandorf.

Tallinna Teede AS teehoiudirektor Sergei Kulakov selgitas, et tänu talvisele segule saame me vaatamata külmale ajale teid parandada, aga see asfalt on ühe viguriga. “Talvine mustsegu erineb tavapärasest asfaldist, sest see nii-öelda keedetakse valmis kohapeal, väiksema tünniga ja paigaldatakse kohe. Aga see tuleb mõnikord kevadel uuesti välja puurida ja päris asfaldiga katta, nii et talvel parandatud kohad tuleb ka kevadel tihti üle käia,” lausus ta. “Üritame alati teha omalt poolt kõik nii, et talvist paikamistööd ei peaks hiljem suvise seguga üle tegema, aga alati see ei õnnestu.”

Mõistvad liiklejad

Kulakovi sõnul käib tänavate remont sisuliselt ööpäevaringselt. Päeval tehakse töid pigem magalapiirkondades ja kvartalisisestel tänavatel ning öösiti neis paikades, kus tihe liiklus päeval teetöid mugavalt ja turvaliselt teha ei luba. Tänavaid on remonditud nt Sakala tn 22 ning Tatari tn 7 ja 14 juures. Lisaks tegelesid töölised aukudega Kunderi tn 19 ja 30, Vilmsi tn 28, 29 ja 39 ning Rävala pst 7 juures.

Kuna tööd on palju aga aega vähe, pole töömeestel ilmselt aega külma tundagi, ent töö eeldab siiski iga ilmaga õues viibimist. «See, kui palju mehed peavad järjest õues olema, oleneb konkreetsest ilmast, aga brigaadi auto on kogu aeg objektil, kus saab vahepeal soojas käia ja siis tööd edasi teha,» selgitas Kikkas. “Ei ole nii, et ainult aurav asfalditünn sooja annab.”

Kikkase sõnul on suhtumine teetöölistesse üldjuhul mõistev, kuigi on ka erandeid. “Mõni on ikka väga närvihaige, aga signaalitab, vehib kätega ja tahab ikka läbi parandatava augu sõita.”

Augukahjusid kordades vähem

Praeguse seisuga on kindlaks tehtud 1240 remonti vajavat kohta, neist ohtlikke löökauke on leitud 35. Ajutisi liiklusmärke on paigaldatud 341. Liikluskahju hüvitamise avaldusi on käesoleval aastal linnale esitatud 29, nendest 10 juhul on tegemist olnud löökaugust tingitud kahjuga. Eelmistel aastatel on see number kordades suurem.

“Kuna löökaugud võivad vahelduva külma ja sula, sademete ja intensiivse liiklusega tekkida mõne tunni jooksul, tuleks kõikidel autojuhtidel olla liikluses väga tähelepanelik ja juhinduda hoiatavatest liiklusmärkidest,” sõnas abilinnapea Kalle Klandorf, kelle sõnul tuleks märgistamata löökaukudest kindlasti teada anda linna abitelefonile 14410.

Suvise asfalti tootmisega saab tehases alustada siis, kui ööpäevane keskmine temperatuur tõuseb viie plusskraadini. Viimasel paaril aastal on saanud sellega alustada märtsi lõpus või aprilli alguses. “Tänavu toimuvad teetööd küll väga paljudes kohtades korraga, aga ükski neist pole nii suur ja liiklust häiriv, kui oli näiteks Reidi tee ehitus,” tõdes Klandorf.

Aasta lõpuks selguvad Mustakivi tee keskkonnamõjud ja siis saab alata ka selle läbimurde projekteerimine. Samamoodi on valmimas Ülemiste terminali ja Vanasadama vahelise trammiliini eelprojekt ja loomulikult ei saa üle ega ümber Peterburi tee projektist.

Väljatõste: Mõni signaalitab, vehib kätega ja tahab läbi parandatava augu sõita.

Millised tänavad tänavu uueks saavad?

*Kui õhk on plussis juba ööpäev läbi, saab parandada või uuendada suuremaid tänavaid. Siis ootab remont nt Kadaka teed, kus tehakse vasakpöörete jaoks täiesti uued sõiduread ning mõlemale poole teed rajatakse ka jalgratta- ja rattateed, vahetatakse välja valgustus ning ka osad foorid. Kadaka tee remont läheb maksma 2,3 miljonit eurot. Osa rahast annab ka Tallinna Vesi, mis vahetab sama projekti raames ka veetorusid.

*Endiselt on töös ka Poska tänav ja tramm on käigust maas. Seal kestab ehitus järgmise aasta lõpuni.

*Aasta teises pooles hakkab Pika tänava remont Olevimäest Rannamäe teeni ning Jõe ja Pronksi tänava ristmiku remont.

*Lisaks on plaanis ka Kolde puiestee remont Sõlest Pelguranna tänavani ning Kunderi tänava korda tegemine.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.