"Riigid, kes täna on vaktsineerimise edetabelites kõrgel kohal, on teinud inimestele hästi lihtsaks sõna otseses mõttes “vaktsiini otsa komistamise”, et inimene ei pea oma tavapärastelt radadelt üldse kõrvale astuma, selleks, et oma vaktsiinisüst kätte saada."

Kersti Kaljulaid, president
E-kaubanduse tegelik hind ja jalajälg (0)
22. märts 2021
Ilja Matusihis

Hiljutine uuring toob välja, et vähemalt 15% noorema põlvkonna ostlejatest juba jälgib, kas ostetav kaup ja e-kaupmees on pühendunud ökoloogilisele jalajäljele ning pakendite taaskasutusele.

Praeguses olukorras on e-ostlemine küll paratamatu, aga seda ei maksaks alati suure eduloona võtta, sest kaupade kätteandmine toimub sageli linna ääres või linnast väljas ladudes. Asja saamiseks, mille enne võis haarata kesklinnas poest, peab nüüd sõitma kümneid kilomeetreid. Pakiautomaadid natuke suuremaid esemeid ei vahenda. Kojuveol kulutab sama energia lihtsalt mingi teine auto. Seega ei piirdu ringmajandus, taaskasutus ning ökoloogiline jalajälg ainult toote enda, vaid ka saatmise, pakendamise ja taaskasutatavusega. On kõigiti tervitatav, et tarbijate keskkonnateadlikkus kandub üha enam ka e-kaubandusse.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Vaatleja
22. märts 2021 11:30
Õigus. Ostetud kauba kojuveoks kulutab energiat ka iga teine auto, kuid ökoloogiliselt on siiski pea 10 korda efektiivsem kui kümnele lähestikku elavale inimesele toob korraga kauba koju üks kullerauto aga mitte ei kasutata selleks kümmet paraleelselt sõitvat individuaalsõidukit. Mis puutub aga kauba kätteandmisesse mingites linnapiiril või selle tagustes ladudes, siis seda esineb vaid siis, kui ei taheta tsentraliseeritud ja minu poolt juba eelnevalt selgitatud põhjusel keskkonnasõbralikuma kojuveo eest maksta eelistades sellele jällegi oma ja samas keskonnavaenulikku autot. Nii, et üldkokkuvõttes on e-ostlemine igas mõttes mitte sugugi keksonnavaenulikum vaid pigem isegi keskonnasõbralikum kui sellele vaid õige nurga alt läheneda, kusjuures harvad pole enam ka lahendused, kus kauba kohaletoojad ühtlasi suuremõõtmeliste kaupade pakendi on valmis ise kokku korjama, mis on jällegi taas kindlasti keskonnasõralik kui, et kauba ostjad selle ise hiljem lihtsalt segaolmejäätmete sekka sokutavad ja nii selleks tegelikult üldse mitte mõeldud prügikaste ummistavad ja see lõpuks lihtsalt prügimäele veetakse.