"Riigid, kes täna on vaktsineerimise edetabelites kõrgel kohal, on teinud inimestele hästi lihtsaks sõna otseses mõttes “vaktsiini otsa komistamise”, et inimene ei pea oma tavapärastelt radadelt üldse kõrvale astuma, selleks, et oma vaktsiinisüst kätte saada."

Kersti Kaljulaid, president
TEETÖÖD KÄIVAD 24h: Päeval saavad korda kodutänavad ja öösel magistraalid (0)
22. märts 2021
Albert Truuväärt

Varakevadise teedelagunemise ajal rassivad teetöölised nii palju tööd teha, et neil pole aega külma tundagi. Auke on remonditud nt Kunderi, Vilmsi, Sakala ja Tatari tänaval.

“Kõige toredam selle ameti juures on ikkagi see, et töö on kogu aeg sisuliselt värskes õhus, alati uues kohas, sest me vahetame tihtipeale päeva jooksul mitu korda ka asukohta. Ja kuigi töö põhimõte on üks ja sama, on objektid ikkagi väga erinevad,” tõdes Tallinna Teede AS töödejuhataja Andres Kikkas.

Pealinna teedel ja tänavatel on juba jaanuarist käimas aukude parandus. Remondiga tegeleb praegu kolm brigaadi, neist kaks päeval ja üks öösel. Aasta algusest on kuuma mustseguga remonditud 2800 m2 teekatet ning tänavate hoolduseks on 2021. linnaeelarvesse kavandatud üle 10,7 miljoni euro.

“Kevad on tulemas ja minu jaoks on see märk, et tänavatele tekivad löökaugud, mis kindlasti paljudele liiklejatele meelehärmi tekitavad,” nentis abilinnapea Kalle Klandorf.  

Mõistvad liiklejad

Tallinna Teede AS teehoiudirektor Sergei Kulakov selgitas, et tänu talvisele segule saab ka külmal ajal teid parandada, aga see asfalt on ühe viguriga. “Talvine mustsegu erineb tavapärasest asfaldist, sest see nii-öelda keedetakse valmis kohapeal, väiksema tünniga ja paigaldatakse kohe. Aga see tuleb mõnikord kevadel uuesti välja puurida ja päris asfaldiga katta, nii et talvel parandatud kohad tuleb ka kevadel tihti üle käia,” lausus ta. “Üritame alati teha omalt poolt kõik nii, et talvist paikamistööd ei peaks hiljem suvise seguga üle tegema, aga alati see ei õnnestu.”

Kulakovi sõnul käib tänavate remont sisuliselt ööpäev läbi. Päeval tehakse töid pigem magalapiirkondades ja kvartalisisestel tänavatel, öösiti aga neis paikades, kus tihe liiklus päeval teetöid mugavalt ja turvaliselt teha ei luba. Tänavaid on remonditud nt Sakala 22 ning Tatari 7 ja 14 juures. Lisaks tegelesid töölised aukudega Kunderi 19 ja 30, Vilmsi 28, 29 ja 39 ning Rävala pst 7 juures.

Kuna tööd on palju, aga aega vähe, pole töömeestel ilmselt mahti  külmagi tunda, kuigi töö eeldab iga ilmaga õues viibimist. “See, kui palju mehed peavad järjest õues olema, oleneb konkreetsest ilmast, aga brigaadi auto on kogu aeg objektil, kus saab vahepeal soojas käia ja siis tööd edasi teha,” selgitas Kikkas. “Ei ole nii, et ainult aurav asfalditünn sooja annab.”

Kikkase sõnul on suhtumine teetöölistesse üldjuhul mõistev, kuigi on ka erandeid. “Mõni autojuht on ikka väga närvihaige, signaalitab, vehib kätega ja tahab läbi parandatava augu sõita.”

Augukahjusid kordades vähem

Praeguse seisuga on kindlaks tehtud 1240 remonti vajavat kohta, neist ohtlikke löök-auke on leitud 35. Ajutisi liiklusmärke on paigaldatud 341. Liikluskahju hüvitamise avaldusi on käesoleval aastal linnale esitatud 29, nendest 10 juhul on tegemist olnud löök-august tingitud kahjuga. Eelmistel aastatel on see number kordades suurem.

“Kuna löökaugud võivad vahelduva külma ja sula, sademete ja intensiivse liiklusega tekkida mõne tunni jooksul, tuleks kõikidel autojuhtidel olla liikluses väga tähelepanelik ja juhinduda hoiatavatest liiklusmärkidest,” ütles Klandorf, kelle sõnul tuleks märgistamata löökaukudest kindlasti teada anda linna abitelefonile 14410.

Suvise asfaldi tootmisega saab tehases alustada siis, kui ööpäevane keskmine temperatuur tõuseb viie plusskraadini. Viimasel paaril aastal on saanud sellega alustada märtsi lõpus või aprilli alguses. “Tänavu toimuvad teetööd küll väga paljudes kohtades korraga, aga ükski neist pole nii suur ja liiklust häiriv, kui oli näiteks Reidi tee ehitus,” tõdes Klandorf.

Aasta lõpuks selguvad Mustakivi tee keskkonnamõjud ja siis saab alata ka selle läbimurde projekteerimine. Samamoodi on valmimas Ülemiste terminali ja Vanasadama vahelise trammiliini eelprojekt,  ja loomulikult ei saa üle ega ümber Peterburi tee projektist.

Millised tänavad tänavu uueks saavad?

• Kui õhk on plussis juba ööpäev läbi, saab parandada või uuendada suuremaid tänavaid. Siis ootab remont nt Kadaka teed, kus tehakse vasakpöörete jaoks täiesti uued sõiduread ning mõlemale poole teed rajatakse ka jalgratta- ja rattateed, vahetatakse välja valgustus ning ka osa foore. Kadaka tee remont läheb maksma 2,3 miljonit eurot. Osa rahast annab Tallinna Vesi, mis vahetab sama projekti raames ka veetorusid.

• Endiselt on töös Poska tänav ja tramm on käigust maas. Seal kestab ehitus järgmise aasta lõpuni.

• Aasta teises pooles algab Pika tänava remont Olevimäest Rannamäe teeni ning Jõe ja Pronksi tänava ristmikul.

• Lisaks on plaanis Kolde puiestee remont Sõlest Pelguranna tänavani ning Kunderi tänava kordategemine.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.