"Riigid, kes täna on vaktsineerimise edetabelites kõrgel kohal, on teinud inimestele hästi lihtsaks sõna otseses mõttes “vaktsiini otsa komistamise”, et inimene ei pea oma tavapärastelt radadelt üldse kõrvale astuma, selleks, et oma vaktsiinisüst kätte saada."

Kersti Kaljulaid, president
Transpordiamet arendab tänavu riigiteede võrku 253 miljoni euro eest (0)
24. märts 2021
Ilja Matusihis

2021. aastal arendab transpordiamet teedevõrku rekordilise 253 miljoni euro eest, millest 205 miljonit tuleb Eesti riigieelarve vahenditest ja 48 miljonit välisvahenditest.

“Investeerime sellel aastal teedevõrku üle 50 miljoni euro rohkem kui eelmisel aastal. Tegemist on investeeringute kohalt rekordaastaga,” ütles transpordiameti peadirektor Kaido Padar pressiteates.

Tema sõnul on plaanis ehitada mitmeid 2+2 maanteelõike ja alustada koostöös Rail Balticuga riigiteede raudteega ristumiste väljaehitamist. “Hangete maht on sellel aastal ligi 250, kuid loodame kõik need planeeritud tööd õigeks ajaks valmis saada,” nentis Padar.

“Käesoleval aastal tehakse ehitus- ja remonditöid 2081 kilomeetril riigiteedel ning uusi teid ehitatakse juurde 20 kilomeetrit,” tõi välja transpordiameti maanteehoiu teenistuse direktor Raido Randmaa.

Tema sõnul keskendub transpordiamet ka kruusateedele katte ehitamisele – 2021. aastal saab katte rekordilised 322 kilomeetrit kruusateid. “Seda on üle 100 kilomeetri rohkem kui eelmisel aastal,” lisas Randmaa. Transpordiameti eesmärk on muuta katte ehitamisega 2030. aastaks arvestatava kasutusega kruusateed tolmuvabaks.

Kokku tehakse tänavu ehitus- ja remonttöid rohkem kui 2000 kilomeetril riigiteedel – arvestamata liiklusohtlikke kohti ja sildade ümberehitustöid. Katte saab 322 kilomeetrit kruusateid. Lisaks remonditakse 285 kilomeetrit kruusateid säilitusremondi meetoditega.

Samuti remonditakse 1162 kilomeetrit kattega teid säilitusremondi ja 187 kilomeetrit taastusremondi meetoditega. Teid rekonstrueeritakse 105 kilomeetrit. Lisaks on plaanis on likvideerida 57 liiklusohtlikku kohta ja remontida 20 silda.

2021. aasta suuremate teetööde hulka kuulub 13 ehitust.

Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa riigitee kilomeetrite 64,2–80,2 Võõbu–Mäo 2+2 teelõigu ehitustööde maksumus on 58,7 miljonit eurot ning valmimise aeg on 2022. aasta. Tööde teostaja on GRK Infra AS ja GRK Infra Oy.

Tallinn–Narva riigitee Väo liiklussõlme tööde maksumus on 20,6 miljonit eurot ning valmimise aeg on 2021. aasta. Tööde teostaja on Nordecon AS.

Tallinna ringtee riigitee kilomeetrite 29,6–34,2 Kanama–Valingu 2+2 teelõigu tööde eeldatav maksumus on 28 miljonit eurot ning valmimise aeg on 2022. või 2023. aasta. Riigihange on välja kuulutatud.

Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa ringtee kilomeetrite 166,7–171,1 Kärevere–Kardla 2+2 teelõigu ehitustööde maksumus on üle 15,1 miljoni euro ning valmimise aeg on 2022. aasta sügisel. Tööde teostaja on Nordecon AS.

Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa riigitee kilomeetrite 180,1–181,9 Riia sõlme koos kogujateedega rajamine läheb eeldatavalt maksma ligikaudu 31 miljonit eurot. Objekt on hankes ja valmimisaeg on 2022. aasta lõpp.

Tatra–Otepää–Sangaste riigitee kilomeetrite 1,95–12,972 Pühi–Makita lõigu rekonstrueerimine läheb maksma ligi 4,9 miljonit eurot ning objekt valmib 2021. aasta lõpus. Tööde teostaja on Teearu Grupp OÜ.

Tallinn–Narva riigitee Sillamäe linnasisese lõigu kilomeetrite 184,7–187,5 ümberehituse teine etapp ja Pavlovi tänava liiklussõlme ehitus lähevad maksma ligi 4,4 miljonit eurot ning valmimise aeg on 2021. aasta sügis. Tööde teostaja Nordecon AS.

Rakvere–Rannapungerja Rägavere–Sae riigitee lõigu kilomeetrite 10–21,4 rekonstrueerimise maksumus on ligikaudu 3,9 miljonit eurot ning praegu on hange üleval riigihangete registris. Eeldatavalt saavad tööd tehtud sügisel.

Kõrve–Toila riigitee kilomeetrite 0–5,4 rekonstrueerimise maksumus on eeldatavalt ligikaudu 2,2 miljonit eurot ning praegu on hange välja kuulutamisel. Eeldatavalt saavad tööd tehtud sügisel.

Tallinn–Pärnu–Ikla riigitee kilomeetrite 133,4–143 Pärnu–Uulu 2+2 teelõigu ehituse maksumuseks on planeeritud 46 miljonit eurot ning valmimise aeg on 2023. aasta. Tööde teostaja ei ole veel teada, hankedokumendid on ettevalmistamisel.

Pärnu–Tori riigitee kilomeerite 16,85–21,05 lõigu rekonstrueerimise ja uue Tori silla ehituse maksumuseks on planeeritud üle 5,2 miljoni euro ning valmimise aeg on 2022. aasta. Tööde teostaja ei ole veel teada, hange on avaldatud riigihangete registris.

Kuressaare–Sääre riigitee kilomeetrite 11,226–21,15 Mändjala–Läätsa lõigu rekonstrueerimise maksumuseks on planeeritud 3,5 miljonit eurot ning valmimise aeg on 2021. aasta. Tööde teostaja ei ole veel teada, hange on avaldatud riigihangete registris.

Kärdla–Käina riigitee kilomeetrite 16,915–21,69 ja Käina–Hüti riigitee kilomeetrite 0–0,6 rekonstrueerimise maksumuseks on planeeritud üle 3,7 miljoni euro ning valmimise aeg on 2021. aasta. Tööde teostaja ei ole veel teada, hange on avaldatud riigihangete registris.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.