"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud."

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
Automüüja: koroona on pidurdanud autotootmist (0)
28. märts 2021
Albert Truuväärt/Pilt on illustratiivne

Koroona tõttu suurenenud nõudlus elektroonikakiipide vastu ning katkenud tarneahelad on automüüja Moller Auto kinnitusel oluliselt pidurdanud autotehaste tootmisvõimsust ja uute sõidukite kättesaadavust.

Tekkinud olukord on omakorda loonud soodsa pinnase elektriautode levikule, millest räägitakse õhinal nii auto müügi esindustes kui autoteemalistes foorumites.

Moller Auto suurettevõtete osakonnajuht Eero Kalm selgitas, et koroona tulekul tõusis maailmas hüppeliselt nõudlus kodukontorites vajaliku elektroonika, meditsiinitehnika ja muu sellise järele, mis tekitas suure elektroonikakiipide puuduse. “Ka autotööstus ei teadnud algselt, mida täpsemalt viirus endaga kaasa toob, mistõttu ei olnud sõidukite tootmiseks vajalikke kiipe palju ette varutud. Selle tulemusel olemegi jõudnud olukorda, kus terves maailmas on sõidukite tootmine pidurdunud,” märkis Kalm.

Äraspidisel kombel on elektriautode segment aga antud olukorrast võitnud. “Paljud autotootjad eelistavad nüüd elektriautosid tavaautodele. See tähendab, et saabuvad uued kiibid suunatakse esmalt tehastesse, mis toodavad elektriautosid,” selgitas Moller Auto esindaja.

Elektriautode kiiremat tootmist soosib ka autotootjate soov ja lubadus tuua turule senisest rohkem keskkonnasäästlikumaid sõidukeid. “Kuid mitte ainult – koroona on mõjutanud ka tarbijate käitumist ja tekitanud suuremat huvi keskkonnasäästlike sõidukite osas. Inimestel on lihtsalt rohkem aega ennast elektriautonduse temaatikaga kurssi viia, autoesinduste veebilehti sirvida, foorumites teiste asjaarmastajatega arutleda, kogemusi ja emotsioone jagada,” lausus Kalm.

“Elektriautodest huvitatud inimesi on Eestis hetkel rohkem kui praegu saadaolevaid autosid ja mudeleid,” märkis Kalm. “Tõsi, niiöelda keskmine Eesti inimene ostab elektriautot veel võrdlemisi vähe, kuid entusiaste on uskumatult palju. Eriti palju on huvilisi noorema sihtgrupi seas,” selgitas Kalm lisades, et näiteks just Molleri esindustesse jõudnud Volkswageni esimene täiselektriline ID.4 linnamaastur on paari päevaga juba väga palju tähelepanud saanud.

Moller Auto esindaja sõnul on praegu elektriautode eelistamisel väga oluline niinimetatud fun-faktor. “Ja kindlasti pole see ainult entusiastide pärusmaa. Meie esinduses olevate elektriliste autode ümber käib alati elav arutelu ja kuuleme väga palju tagasisidet just selle kohta, kui palju häid emotsioone elektriautod inimestele toovad. See on ju tegelikult väga oluline element eseme puhul, mida igapäevaselt kasutad. Kui panna siia juurde fakt, et elektriautode hooldus on imelihtne ja praktiliselt muretu, siis kindlasti võib neid sõidukeid pidada lihtsalt heade emotsioonide allikateks,” selgitas Kalm. “Praktilises võtmes muutub Exceli kulude-tulude tabeli järgi elektriauto esmane suurem väljaminek mõtekaks siis, kui läbid aastas alates 30-40 000 kilomeetrit.”

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.