"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud."

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
Veel kaks puksiirlaeva on jõudnud Suessi kanalisse appi (0)
28. märts 2021
Scanpix

Kaks täiendavat puksiirlaeva sõitsid pühapäeva hommikul Egiptuse Suessi kanali poole, et aidata kaasa pilvelõhkuja suuruse konteinerlaeva vabastamisele, mis on juba alates teisipäevast sulgenud ühe maailma kõige olulisema veetee.

Jaapani kompaniile kuuluv, kuid Panama lipu all sõitev 400 meetri pikkune ja 59 meetri laiune laev MV Ever Given, mille liivatorm teisipäeval kanalisse põiki puhus, on endiselt Aafrika ja Siinai poolsaare vahel asuvas kanalis kinni, põhjustades laevaliikluses ummiku ning seisates kaupade liikumise.

MarineTraffic.com satelliidipildid näitasid, et pühapäeva hommikul jõudsid Punase mere kaudu sündmuspaiga lähedale Hollandi lipu all sõitev puksiirlaev Alp Guard ja Itaalia Carlo Magno.

Puksiirlaevadega püütakse 400 meetri pikkust Ever Givenit nihutada, samal ajal kui süvendusvahenditega jätkatakse liiva ja muda eemaldamist, teatas laeva operaator Bernhard Schulte Shipmanagement.

Egiptuse Suessi kanali võimud teatasid laupäeval, et tugevad tuuled ei olnud Ever Giveni madalikule sõitmise peamine põhjus.

“Tugevad tuuled ja ilmategur ei olnud peamised põhjused laeva madalikule sõitmisel. Seal võisid olla tehnilised või inimlikud vead,” lausus pressikonverentsil kanaliameti juht Osama Rabie.

“Kõik need tegurid selgitab välja juurdlus,” lisas ta.

Kui talt küsiti, millal laev jälle liikuma pääseb, vastas ta, et see on võimalik “täna või homme, sõltuvalt laeva reageerimisest tõusule ja mõõnale”.

Bernhard Schulte Shipmanagement on öelnud, et esialgsed uuringud välistavad madalikule sõitmise põhjusena igasuguse mehaanilise või mootoririkke.

Suessi kanali sulgumine survestab Süüriat

Laupäeval teatas Süüria, et hakkab kütuse väljastamist reguleerima, sest Suessi kanali sulgumise tõttu madalikule jäänud kaubalaevaga võivad saadetised hilineda.

Juba enne kui hiigellaev MV Ever Given kinni jäi, kannatas Süüria lääne sanktsioonide tõttu kütusenappuse all.

Süüria majandus on languses, samuti on puudus esmatarbekaupadest ja ravimitest. Leiva ja kütuse ostmiseks tuleb süürlastel oodata pikkades järjekordades.

Naftaministeeriumi teatel hakati kütuse jagamist reguleerima, et kõik tavateenused saaksid riigis jätkuda, kuni Suessi kanal on suletud. Selliste teenuste alla loetakse pagariärid, haiglad, veeteenused ja telekommunikatsioon.

Aasta alguses tõstis Süüria valitsus kütuse ja sellega seotud toodete hinda üle 50 protsendi.

Pea 80 protsenti süürlastest elab vaesuses ning 60 protsenti kannatab toidupuuduse käes. ÜRO sõnul on tegemist suurima toidunappusega, mida Süürias on kogetud.

Kümme aastat kestnud konflikt on Süüria majanduse laastanud, valitsus on isoleeritud ning inimesed ümber asuma sunnitud. Pandeemia ja Liibanoni majanduskriis avaldavad Süüria majandusele täiendavat survet.

Süüria kodusõjas on elu kaotanud üle poole miljoni inimese, riigi infrastruktuur on hävitatud ning enamus nafta- ja põllumajandusressursist ei allu valitsuse kontrollile.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

õnnestus
29. märts 2021 06:55
Puksiirid ja süvendajad suutsid superlaeva nihutada.
üritavad teisipäeval
29. märts 2021 06:40
Egiptuse võimud asuvad Ever Givenit tühjendama kui puksiirid ei suuda superveduk laeva kaldast nihutada. Momendil siis puksiirid ja kanali põhja puhastamisüritused. Tundub vähemalt Kanali puhul oleks parem kui Egiptus ja Inglimaa koos Prantsusmaaga oleks ühiselt tegutsenud loomulikult ka Iisraeli huvi silmaspidades. Too radikalismus see ikka tegelt tapab Gamel Abdel Nasser oma piiritu võimuihaga. Koos inglastega ja prantslastega oleks egiptlased oma elu-oluga tublisti kaugemale edenenud. Teat õpetus ka eestlastele globalismus schwarts-soroslus mis muundunud lihtlabaseks punahiinlase tagumendi lakkumiseks tuleb likvideerida tootmine suuresti peab toimuma Euroopas. Elik kõik schwarts-sorosed in corpore Palestiinasse kõrbe õitsvaks aiaks muutma. Momendil puksiirid annavad oma parima ja kui vaja siis ujuvkraanad töhe.
Suess, Siberi raudteed, Põhja Meretee
28. märts 2021 17:11
Seltskonnale laevu läbi Suessi kanali juhivad egiptlastest lootsid tegemist igati vastutusrikka ettevõtmisega kogenud meest vaja kanalis. Väga tõsine juhtum rahanduslikke nõudmiste ja vaidlustega. Ilmselt tuult tiibadesse saab Venemaa Raudtee nii Transsiberi kui BAM liin muide antud liinidel käib tõsine rekonstrueerimine. Kuid veel olulisem Arktika Põhja Meretee võimaluste kasv.