"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud."

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
Tänavapuhastajad teevad esmalt korda jalgratta- ja jalgteed ning ühistranspordipeatused (0)
31. märts 2021
Mats Õun

"Lehepuhureid eeskirja kohaselt koristustöödeks kasutada ei tohi, kuna tekitavad liigselt tolmu," ütles abilinnapea Kalle Klandorf, kelle sõnul peavad  koristustöid segavate sõidukite omanikud koristama oma sõidukite ümbruse ühe meetri raadiuses. Samuti tuleks sõidukijuhtidel vahetada naastrehvid suverehvide vastu ning soovitatav on ka sõidukite põhjapesu.

Teisipäeval käivitati esimene suvist asfaltbetoonsegu tootev tehas ning Tallinna Teede AS-i remondibrigaadid alustavad pealinna teede ja tänavate freesimis- ja asfalteerimistöödega. Asfalditehase käivitamiseks on vaja, et ööpäevane keskmine temperatuur tõuseb viie plusskraadini ning sel nädalal sai tehas tööd alustada.

“On rõõm teatada, et tänu varasele kevadele saame juba sel nädalal teha suvise asfaldiseguga hooldusremonttöid Laagna teel, Narva maanteel, Smuuli teel, Mustakivi teel, Suur-Sõjamäe tänaval ja Vana-Kuuli tänaval,” ütles Klandorf ja lisas, et kogu käesoleva aasta hooldusremondi kava ja maht kinnitatakse hiljemalt 1. maiks.

Lisaks teeremondile on linn alustanud juba ka tööd tänavate puhastamiseks, sest kevadkoristustööd peavad olema lõpetatud 1. maiks.  

“Kohe, kui õhutemperatuur tõusis plusskraadidesse, alustasime tänavapuhastusega. Lepingutes on tänavapuhastusressurss planeeritud selliseks, et 30 päeva jooksul oleks võimalik teostada linnas kõik koristustööd. Puhastamise prioriteediks on jalgratta- ja jalgteed ning ühistranspordipeatused,” selgitas abilinnapea.

“Talve jooksul panime kergliiklus- ja jalgrattateedele 1840 tonni sõelmeid ja tänase seisuga on 72% jalgratta- ja jalgteedest puhastatud. Sõelmeid on üles korjatud kokku 946 tonni ja puhastanud oleme 96 400 ruutmeetrit kõnniteid. Olmejäätmeid on tänavatelt koristatud 20 tonni ümber,” loetles Klandorf. Ta lisas, et oma kinnistu ja sõidutee vahelise kõnnitee peavad inimesed sarnaselt lumele ka sõelmetest puhastama.

Lehepuhureid heakorraeeskirja kohaselt kevadkoristustöödeks kasutada ei tohi, kuna selle tagajärjel paiskuks õhku liigselt tolmu. Linnaruumi pikemalt seisma jäänud ja koristustöid segavate sõidukite omanikud peavad koristama oma sõidukite aluse ja ümbruse ühe meetri raadiuses. Tolmu tekke vähendamiseks linnaruumi tuleks sõidukijuhtidel vahetada naastrehvid suverehvide vastu, soovitatav on ka sõidukite põhjapesu.

Suvise seguga saab tööd teha edukalt ka varakevadel

Seda ohtu, et ilma jahenedes – nagu ilmateade nädalavahetuseks prognoosib – teetööd katki peab jätma, tegelikult pole: sellele on tee-ehitajad juba aegsasti mõelnud.

“Tee-ehituses on iga asfaldikihi jaoks ette nähtud teatud ilmastikuolud. Antud juhul, kui me räägime pealmisest kihist, peaks temperatuur olema vähemalt +5 kraadi. Hetkeseisuga on meil väljas +9 kraadi, aga midagi katastroofilist ei juhtuks ka siis, kui oleks natuke jahedam,” ütles Tallinna Teede AS juhatuse esimees Jüri Läll.

“See segu, mille me tehasest kätte saame, on umbes 160 kraadi juures ja me jõuame selle just parajasti maha rullida niimoodi, et ta on piisavalt tihe ja jahtub ja taheneb maas juba täiesti normaalselt.”

Tallinna Teede AS teeb juhi sõnul tavapäraselt tööd kuue asfaldilaotusbrigaadiga, ent töö-objekte on lisaks Tallinnale ka igal pool mujal Eestis. Kui liiklejatele võib tunduda, et teeremondi hooaeg on algamas, siis tegelikult oli start juba tunduvalt varem. 

“Kui nüüd päris aus olla, siis see kibe tööaeg on juba ammu peal. Praegu on juba need esimesed õied, mida siin linna vahel on näha,” muigas Läll.

10,7 miljonit ainuüksi hooldusremondiks

“Meil on linnaosadega läbi räägitud, kus on vaja teeparandused ette võtta. Hooldusremondiks on sel aastal 10,7 miljonit, millest umbes 650 000 oleme kasutanud ära juba talvel talveasfaldi panekuks, sest talvel on samuti vaja auke parandada. Talvine töö oli üsna kallis,” nentis abilinnapea.

Lisaks eelnimetatud investeeringutele on linnal Klandorfi sõnul kasutada veel üle 5 miljoni, mida riik andis täiendavalt sel aastal teede remondiks.

 Klandorfi sõnul alustatakse Laagna tee ning Lauluväljaku tõusu taastusremondist.

“Tavaliselt oleme me saanud alustada aprilli alguses, aga tänavu lubab ilm alustada juba märtsi lõpul,” rääkis ta. “Asfalditehas hakkas tööle ja alustame töödega Lasnamäest, sest asfalditehas asub Lasnamäel ja praegu ei saa veel madala välistemperatuuri tõttu asfalti kaugele transportida, see hanguks ära.”

29. märtsil alustas linn ka kvartalisiseste teede remondiga Põhja-Tallinnas, kus muuhulgas vahetatakse Sirbi ja Maleva tänavatel  välja amortiseerunud äärekivid ja uuendatakse asfaltkatet ning parandatakse ning korrastatakse sõiduteel olevaid kaevupäiseid.

“Ehitajate ja Akadeemia tee vahelisel lõigul oleme alustanud ka Kadaka tee rekonstrueerimistöödega, kuna see tee on ühenduslüli linnaosade vahel, mis peab olema korras,” lausus Klandorf. “Sinna rajatakse 3,5 m laiused sõiduread, eraldi vasakpöörde read ja kergliiklusteed, lisaks vahetatakse olemasolevad valgustid LED valgustite vastu ja ülekäikudele paigaldatakse vaegnägijate tarvis Braille´i kivid.”

Tööde lepinguline maksumus 2,3 miljonit eurot, kaasfinantseerijaks on Tallinna vesi, kes vahetab samal ajal ka oma taristut.

Tõelised suurprojektid alles tulekul

Tänavu on linnal käsi mitmeid tee-ehituse objekte, millest paljud on alles projekteerimisel.

“Eks meil on neid objekte omajagu. Sel aastal ei ole küll nii suuri projekte, nagu olid Reidi tee ja kunagi Haabersti viadukti ehitus. Suuri tee-ehitusi, nagu Peterburi tee ja veel mõned, valmistatakse tänavu aktiivselt ette ja on käimas projekteerimisfaas,” ütles Klandorf.

Suurematest tänavustest teetöödest osad juba käivad – näiteks Poska tänav võetakse abilinnapea sõnul sisuliselt terves ulatuses üles, kuna seal toimub torustiku vahetus. Samal põhjusel võetakse üles ja taastatakse endiselt paremana ka osa Pikast tänavast Vanalinnas.

“Männiku tee ja Vabaduse puiestee ristmikul hakkame lähiajal tegema maa-alust tunnelit kergliiklusele ja jalakäijatele ja seal tekivad ümbersõidud, aga püüame nii teha, et üks teepool oleks  kogu aeg avatud liikluseks. Selliseid kohti on veel ja muidugi väiksemad remondid võtavad samuti liikluse hoogu maha, aga kui need kõik tehtud on, saab senisest palju mugavamalt ja ohutumalt liigelda.”

SAMAL TEEMAL:
Asfalditehase käivitamisega algavad pealinnas suvised teetööd

 

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.