"Kõige rohkem ohustame eesti keelt me ise."

Ivo Linna
EESTI KEEL SELGEKS Bolt asub äpitakso juhtidele eesti keelt õpetama (0)
04. mai 2021
Foto Albert Truuväärt

“Kõik juhid, kes saavutavad A2 keeletaseme, saavad selle eest Boltilt preemiat. Selliste väikeste projektikeste kaudu üritame me omalt poolt aidata juhte ja motiveerida neid eesti keelt õppima,” ütles Bolti Eesti tegevjuht Aleksei Kolesnikov.

“Alustasime sõidujuhtide jaoks keeleprogrammi, et aidata juhtidel, kes ei räägi eesti keelt emakeelena, keelt õppida ja saavutada A2 tase,“ märkis Kolesnikov. „Peamiselt on koolitus mõeldud venekeelsetele taksojuhtidele. Esialgu on peamiselt tegu individuaalõppega, aga kui pandeemia läbi saab, püüame ka keelekümblustunde korraldada.”

Kolesnikovi sõnul on Bolti partneriteks selle projekti juures muuhulgas keeleõpperakendus Speakly ja Integratsiooni sihtasutus.

Kuigi Bolt arendab koostöös Tartu Ülikooliga ka isesõitvate autodega seotud tehnoloogiaid, on selle puhul tegu siiski kaugema tuleviku plaanide ettevalmistamisega. 

“Ma ei julgeks lubada, et näiteks viie aasta pärast juhita Bolti autod juba linnas ringi vuravad. Siinkohal tuleks täpsustada, et Bolt ei arenda iseseisvalt isejuhtivate sõidukite tehnoloogiat, vaid testib praegu olemasolevaid ja testib erinevaid võimalusi, muuhulgas ka seda, kuidas see tehnoloogia töötab ka Euroopa ettearvamatus kliimas,” täpsustas Kolesnikov.  

“Kindlasti isejuhtivate sõidukite suund on üks tuleviku teemasid, aga hetkel ei saa me kindlasti midagi konkreetset lubada. Oleneb ka sellest, mis vilju meie koostöö Tartu Ülikooliga kannab, aga põhieesmärk on ikkagi ju koolitada välja uus põlvkond spetsialiste, kes saaksid tulla omakorda Bolti seda suunda arendama. Nii, et see koostöö on palju laiem, kui esmapilgul tundub.”

Koroonapandeemia kiirendas toiduveo-äri pea neljakordselt

“Koroona- ajal on meie kasv Bolt Foodis ja tõukerattaäris ainult kiirenenud, kuna me laienesime paljudele uutele turgudele. Kuigi taksonduse kasv on aeglustunud, siis Bolt Foodsi ja tõukside maht kasvas päris tublisti,” tõdes Kolesnikov, kelle sõnul on üks hea näitaja on ka see, et koroonakriisi ajal pole Bolt pidanud koondama ühtki töötajat, värbamismahud isegi kasvavad – tänavu plaanib ettevõtte ainuüksi kontoritesse värvata 1000 inimest.

“Me oleme ise arutanud, et toidu tellimise suund jõudis kohale kolm-neli korda kiiremini just selle koroonakriisi mõjul, lisas Kolesnikov. Uute kullerite ja autojuhtide arv kasvab enam-vähem orgaanilises tempos, koroonakriisiga meile koostööpartneriks soovijate hulk oluliselt ei muutunud. Teiseks ma isegi rõhutaks, et praegu, kui meil on Tallinnas teine viiruselaine, siis aktiivseid autojuhte on natuke vähem, kui tavaliselt.”

Toidukulleriks hakkamisel on eelduseks kehtiva elamisloa ja mingisuguse transpordivahendi (auto, mopeedi või jalgratta) olemasolu. Muid märkimisväärseid eeltingimusi kulleritele ei seata.

“Igal toidukulleril peab seaduse järgi olema elamisluba, mis võimaldab tal siin legaalselt tööd teha. Mis puudutab tema transpordivahendit – kullerid töötavad meil nii isiklike autodega kui ka näiteks mopeedide ja jalgratastega. Keeleoskuse osas ei nõua praegune seadus, et toidukullerid eesti keelt oskaksid,” selgitas Kolesnikov.  

Kui ülemaailmne viiruseolukord leeveneb ühiskond naaseb taas normaalsusesse, ei taastu Kolesnikovi hinnangul tavaline elu päris endisel moel – näiteks toidu koju tellimise teenusele ennustab mees edaspidisekski kasvavat edu.

“Ma usun, et see teenus jätkab oma kasvu, kuna inimesed harjuvad mugavusega väga kiiresti. Muidugi jäävad alles ka tavapärased restoranid, sest see on hoopis teist sorti kogemus. Praegu me ilmselt kõik igatseme seda, et saaks normaalselt sõpradega restorani minna. Aga ikkagi – toidu tellimine jätkab oma kasvu, sest inimesed elavad praegu väga kiires elustiilis ja paljude jaoks aitab see lihtsamini oma igapäevase eluga toime tulla.”

Sõidujagajate vahel on terav vastasseis kadunud

Sõidujagamine, millega tuldi turule juba kaheks aasta eest, on endiselt ülekaalukalt Bolti põhiäri, kuigi selle kõrvale on tulnud nii tõukerattarent kui toidu kojuveo teenus. Kui mõne aasta eest oli tavataksojuhtide ja Bolti ning teiste sõidujagajate vahel terav vastasseis, siis praeguseks on see  reeglite ühtlustumise tulemusena Aleksei Kolesnikovi hinnangul kadunud.

Ma ütleks, et praegu suurt vastasseisu ei ole.  Esiteks – nii klassikalised taksojuhid kui meie Bolti juhid on üsna sarnases olukorras, neilt nõutakse sama dokumentide paketti – sõidukikaarti ja teenindajakaarti. Kõik meie platvormi all sõidujagamist pakkuvad juhid peavad läbima ka koolituse ja kindlasti on meil ka väga suured kvaliteedinõuded,” sõnas Bolti Eesti tegevjuhtAleksei Kolesnikov.

“Üks reaalne näide on näiteks see, et kui sõidate meie autoga ja mingil põhjusel ütlete, et see sõit ei olnud perfektne ja hindate sõitu kahe või kolme tärniga, siis juba samal või järgmisel päeval võtab meie kvaliteediosakond juhiga ühendust ja jagab teie tagasisidet temaga. Kui see oli piisavalt suur rikkumine, võib juht saada blokeeringu, kui see oli mõni väiksem rikkumine – näiteks ei olnud auto perfektselt puhas – , saab ta selle kohta tagasisidet ja ta peab olukorda parandama ning me kontrollime seda,” kirjeldas Kolesnikov. 

“Ma usun, et kõik algab kvaliteedist. Kuna praegu meie kvaliteet on väga hea, keskmine juhtide reiting 5-punkti skaalal on Tallinnas 4,85. See näitab, et kliendid on meiega rahul.”

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.