"Ei tasu karta, et maailm kukub kokku, kui sa oma vigu avalikult tunnistad."

Uku Uusberg, Tallinna Linnateatri peanäitejuht
FOTOD! Kullo huvikeskuse uue hoone kavandamiseks korraldati mõttetalgud (0)
25. mai 2021
Kullo juht Ronne Sära. Foto: Albert Truuväärt

“Kullo huvikeskus on linnale väga oluline ja muuhulgas on oluline ka rahvusvaheline mitmekesisus, mida see õpilastele pakub. Ka see on oluline, et loodavasse majja planeeritakse Keskraamatukogu haruraamatukogu, mida praegu veel Kristiine linnaosas ei olegi,“ ütles abilinnapea Aivar Riisalu.

Vaata galeriid (20)

“Teenusdisaini töötuba kutsuti kokku selleks, et siin saaksime hariduse, linnavara ning Strateegiakeskuse ekspertidega koos Kullo keskuse uue hoone funktsioonide  osas asjalikke ideid, mille seast hiljem ka üldisele eesmärgile kõige sobivamad välja sõelume,” selgitas Tallinna strateegilise planeerimise teenistuse teenusdisainer Kerstin Laidmäe.

Teisipäeval toimus Pirita linnaosavalitsuse suures saalis Kullo huvikeskuse teemaline teenusdisaini töötuba. Nimelt kasutatakse Kullo Huvikeskuse arhitektuurilise lahenduse väljatöötamisel esimest korda teadlikult teenusedisaini meetodeid, sest linnal on selleks uus kompetents.

“Analüüsime ka kasutajate mugavust puudutavaid ruumiloome aspekte, mis kasutajakogemust mõjutavad – ala koridorid, garderoobid, ühise koosolemise alad, eraldumisvõimalused, vaiksed nurgad või liikumisalad, söögikoht ja väikeste mudilastega olemise võimalused, õuesõppe võimalused – see kõik on oluline läbi mõelda,” lisas Laidmäe.

Kullo saab tänavu juba 80

“Tänavu tähistame me 80. juubeliaastat ehk siis me oleme oma jätkusuutlikkusega näidanud, et meie pakutavad teenused – huviringid, kontserdid, näitused ja muud üritused, mida me korraldame, lähevad inimestele korda, neis on kvaliteet ja neis on tulemust,” tõdes Kullo huvikeskuse juht Ronne Sära, kelle sõnul on huvikeskusel uut hoonet vaja nii olmetingimuste parandamiseks kui tegevuste laiendamiseks.

“Ühelt poolt on põhjuseks hoone amortisatsioon – kõik, alates tehnovõrkudest ja -süsteemidest on iganenud ning ei vasta tänapäevastele nõuetele. Ja teiselt poolt on mureks ruumipuudus, mis takistab laienemist – kõik ruumid on kogu aeg aktiivses kasutuses ja meil on selles osas piir ees.”

Õpilaste arv on Sära sõnul olnud Kullos aastaid stabiilselt umbes 2000, aga kui oleks soov avada uusi ringe või arendada edasi mingeid tegevusi, siis selle jaoks poleks enam ruumi.

“Tänase ürituse mõte ongi, et erinevad linnaasutused, linnaametid, erinevate ekspertiiside ja kogemustega inimesed jagaksid oma häid mõtteid, annaksid kaasa oma seisukohast need õiged ja head mõtted. Kõik ideed, mis meil täna lauale käiakse või välja öeldakse, on selles mõttes head ideed – meie saame neist ainult kasu, saame neid oma maja jaoks ära kasutada, et avardada seda vaadet mõtet, et kuhu ja mida teha,” lisas Ronne Sära.

“Huvikeskusel on väga hea meel teha just koostööd erinevate ametitega, sest see avab heas mõttes meie maailmapilti ja vaadet, et me ei jää ainult oma mõtetesse kinni. Igal juhul meiepoolne suur tänu ametitele, et on kaasa tuldud ja aidatakse koostööd algatada. See, et kaasatakse erinevaid ameteid näitab just ühtsust, et linn tahab reaalselt areneda ja kuhugi jõuda ja meie poolt kõigile neile tänu – ja kiidusõnad.”

Töötoa tulemused integreeritakse lähteülesandesse

“Tänase töötoa tulemused integreerime me arhitektuurikonkursile minevasse lähteülesandesse. Enne uue hoone projekteerimist tuleb välja kuulutada arhitektuurikonkurss, kus saavad osaleda erinevad arhitektid ja lähteülesanne peab olema juba niivõrd spetsiifiline, et see kajastaks kõiki tulevasi funktsioone, mida Kullo soovib pakkuda ja sellest tulenevaid täpsemaid nõudeid ehitusele,” märkis Kerstin Laidmäe.

“Selleks, et neid ideid paremini kirja panna, sai kokku kutsutud see töötuba, kus me esmalt avame ideid ja samas siiski teatud kriteeriumite alusel valime välja ka sobivamad ideed välja, mis kokkulepitud eesmärke toetavad.”

Teenusdisain võib Laidmäe hinnangul tunduda moesõnana, aga tegelikult selle tähtsus ja tähendus on  ülimalt lihtne – selle all peetakse silmas kasutaja- ja kliendikeskset mõtteviisi.

“Teenusdisaini meetodid on lihtsalt mingid teatud mudelid ja meetodid mille abil kasutajate vaadet rohkem esile tuua. Me oleme hästi palju võtnud arvesse praeguste külastajate arvamusi, viinud läbi intervjuusid nii laste kui nende vanematega, viinud läbi intervjuusid võimalike uute tulijatega – lastega, kes veel Kullos ei käi ja nende vanematega ning ka Kullo enda töötajatega,” loetles Laidmäe.

“Kaasatud on kõik huvitatud osapooled ja palume neil ka unistada, missugust keskkonda nad soovivad, et kogu otsustamine ei jääks ainult ametnikupõhiseks, vaid me arvestaksime konkreetselt nende inimestega, kellel see uus hoone on suunatud,” selgitas ta.

Eestis on sarnast otsustamissüsteemi varem rakendatud näiteks Meremuuseumi ja Paksu Margareeta välidisaini puhul, aga Tallinna linna objektide puhul pole seda teadaolevalt varem tehtud. “Loodan ja arvan, et me hakkame seda üha rohkem tegema,” tõdes Laidmäe.  

Augustis algab arhitektuurikonkurss ja loodetavasti on järgmise aasta alguseks välja valitud projekteerija, kes saab tööd alustada, et 2023. aasta alguses saaks plaanide kohaselt alustada Kullo huvikeskuse uue hoone reaalsete ehitustöödega.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.