"Kõik head või halvad asjad maailmas on kiiksuga inimeste tehtud."

Urmas Sõõrumaa, ärimees
EAS: Parimaid viise Aasia turgudele sisenemiseks on läbi e-kaubanduse (0)
09. juuni 2021
Pixabay

“Hiina e-kaubanduse turg on kerkinud maailma suurimaks. 2019. aastal raporteeris Hiina kaubandusministeerium rekordilisest nelja triljoni dollari suurusest turumahust,” ütles EAS-i Hiina ekspordinõunik Ilaria Perla.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) Aasia keskuse ekspordinõunike sõnul on üks lihtsamaid viise kaugetele Aasia turgudele sisenemiseks erinevad e-kaubanduse platvormid, vahendas BNS.

“2020. aasta jätkus kasvulainel ning näiteks ainuüksi Alibaba 11,11 ostufestivali käigus müüdi kaupu koguni 74,1 miljardi dollari väärtuses,” toonitas Perla.

E-kaubandus Hiinas on keerukas süsteem

Tema sõnul on e-kaubandus Hiinas siiski keerukas süsteem, kuhu kuuluvad eripalgelised B2C, B2B ja C2C platvormid, tärkava m-kaubanduse esimesed kontseptsioonid, sotsiaalne kaubandus ning hiiglaslik jaotus- ja logistikastruktuur.

“Spetsiifiliste nišitoodete kategooriates võib e-kaubandus olla kiirtee Hiina turule, sest võimaldab turgu kompida ning Hiina jaekaubandussektori killustatuse tõttu saavad tootjad mastaabiefektilt kasu lõigata just e-kaubanduse kaudu,” märkis Perla.

Turutrende analüüsides torkab silma, et keskmine tehinguväärtus jätkab aasta-aastalt kasvamist ning tõusujoones liigub ka mobiilitehingute arv. Perla sõnul tehakse praegu juba 85 protsenti tehingutest mobiiltelefoni vahendusel.

“Ekspordivõimaluste kaardistamisel tasub silmas pidada ka kiiresti kasvavat Kagu-Aasia piirkonda, kus on rohkem kui 650 miljonit elanikku,” ütles EAS-i Aasia keskuse Kagu-Aasia ekspert Johanna-Riinu Annuk.

Tema sõnul veavad Kagu-Aasias kiiret digitaalset arengut kasvav tarbijaskond, tugev idufirmade sektor ning nooruslik ja tehnikat armastav rahvas, kes on kiirelt omaks võtnud nii e-kaubanduse kui ka sotsiaalmeedia.

Kagu-Aasia turule sisenemine on lihtsam

“Turule sisenemine on Kagu-Aasias võrreldes teiste turgudega mõnevõrra lihtsam, sest tänu e-kaubandusele on sisenemiskulud ning seeläbi ka riskid tunduvalt madalamad. Nii on ettevõtetel parem tutvuda kohaliku tarbijaskonnaga ning oma toodete sobivust testida,” ütles Annuk.

Kagu-Aasia suurim e-kaubandusplatvorm on Lazada, mida külastab aastas rohkem kui 750 miljonit kasutajat. Müügi alustamine Lazada platvormil ei eelda deposiidi maksmist ega aastatasu, vaid müüjatelt kogutakse vahendustasu, mis sõltuvalt tootest jääb 1-4 protsendi vahele.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.