“Hiina e-kaubanduse turg on kerkinud maailma suurimaks. 2019. aastal raporteeris Hiina kaubandusministeerium rekordilisest nelja triljoni dollari suurusest turumahust,” ütles EAS-i Hiina ekspordinõunik Ilaria Perla.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) Aasia keskuse ekspordinõunike sõnul on üks lihtsamaid viise kaugetele Aasia turgudele sisenemiseks erinevad e-kaubanduse platvormid, vahendas BNS.
“2020. aasta jätkus kasvulainel ning näiteks ainuüksi Alibaba 11,11 ostufestivali käigus müüdi kaupu koguni 74,1 miljardi dollari väärtuses,” toonitas Perla.
E-kaubandus Hiinas on keerukas süsteem
Tema sõnul on e-kaubandus Hiinas siiski keerukas süsteem, kuhu kuuluvad eripalgelised B2C, B2B ja C2C platvormid, tärkava m-kaubanduse esimesed kontseptsioonid, sotsiaalne kaubandus ning hiiglaslik jaotus- ja logistikastruktuur.
“Spetsiifiliste nišitoodete kategooriates võib e-kaubandus olla kiirtee Hiina turule, sest võimaldab turgu kompida ning Hiina jaekaubandussektori killustatuse tõttu saavad tootjad mastaabiefektilt kasu lõigata just e-kaubanduse kaudu,” märkis Perla.
Turutrende analüüsides torkab silma, et keskmine tehinguväärtus jätkab aasta-aastalt kasvamist ning tõusujoones liigub ka mobiilitehingute arv. Perla sõnul tehakse praegu juba 85 protsenti tehingutest mobiiltelefoni vahendusel.
“Ekspordivõimaluste kaardistamisel tasub silmas pidada ka kiiresti kasvavat Kagu-Aasia piirkonda, kus on rohkem kui 650 miljonit elanikku,” ütles EAS-i Aasia keskuse Kagu-Aasia ekspert Johanna-Riinu Annuk.
Tema sõnul veavad Kagu-Aasias kiiret digitaalset arengut kasvav tarbijaskond, tugev idufirmade sektor ning nooruslik ja tehnikat armastav rahvas, kes on kiirelt omaks võtnud nii e-kaubanduse kui ka sotsiaalmeedia.
Kagu-Aasia turule sisenemine on lihtsam
“Turule sisenemine on Kagu-Aasias võrreldes teiste turgudega mõnevõrra lihtsam, sest tänu e-kaubandusele on sisenemiskulud ning seeläbi ka riskid tunduvalt madalamad. Nii on ettevõtetel parem tutvuda kohaliku tarbijaskonnaga ning oma toodete sobivust testida,” ütles Annuk.
Kagu-Aasia suurim e-kaubandusplatvorm on Lazada, mida külastab aastas rohkem kui 750 miljonit kasutajat. Müügi alustamine Lazada platvormil ei eelda deposiidi maksmist ega aastatasu, vaid müüjatelt kogutakse vahendustasu, mis sõltuvalt tootest jääb 1-4 protsendi vahele.