"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud."

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
hind 21-28 miljonit Kalamaja kinnisvaraarendajad esitavad linnale trammitee projekti (0)
21. juuni 2021
Foto: Rene Suurkaev

“Ausalt öeldes ma isegi ei saa aru, kust selline initsiatiiv on tulnud,” ütles Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo trammitee projekti kommenteerides. “See on muidugi hea, et keegi näeb vaeva ja projekteerib kogu seda asja, aga tegelikult hakkab sellise kalli investeeringu puhul asi pihta teostatavus-tasuvusanalüüsist ja alles seejärel saab hakata rääkima projekteerimisest.”

Kalamaja suuremad arendajad Riigi Kinnisvara, US Real Estate, BLRT ja Arsenal Keskus pakuvad Tallinna linnale välja koostööna valminud eskiisprojekti, mille järgi ühendatakse Vanasadama ja Kopli trammiteed; projekti maksumus on 21 kuni 28 miljonit eurot.

Lahenduse järgi saab trammiühenduse kogu Kalamaja mereäärne piirkond ja moodustub laiemat südalinna piirkonda teenindav trammiringtee, teatasid arendajad.

Abilinnapea Andrei Novikovi sõnul vajab plaan siiski veel tublisti eeltööd.

Tänavakoridor võib osutuda liialt kitsaks

“See eskiis vajab kindlasti põhjalikumat analüüsi, sest suurim murekoht tekib seal seoses ruumipuudusega, nimelt on kohati tänavakoridor liialt kitsas,et sinna täiendavalt transporti mahutada,” märkis Novikov.

Arendajate nägemuses aitab Kalaranna piirkonda plaanitav trammitee teenindada suure hulga piirkonna elanikke, töötajaid ja turiste, sest kavandatav liin möödub mitmest elamukvartalist, kultuuriobjektist, õppeasutusest ja muudest huvipunktidest.

“Kalaranna piirkonnas on hetkel käimas palju kinnisvaraarendusi. Aastaks 2026 valmib kaua oodatud Patarei merekindlus ja sellega saab kogu piirkond valmis. Võrreldes tänasega hakkab Kalarannas elama ja töötama oluliselt rohkem inimesi,” ütles US Real Estate’i omandusse kuuluva Patarei merekindluse tegevjuht Urmas Sildnik.

Samuti on tema sõnul oodata märkimisväärset turistide arvu kasvu, kuna piirkonda kerkib rohkelt meelelahutusasutusi, sealhulgas muuseume, galeriisid, ostutänavaid ja restorane. “Selleks, et kogu seda rahvamassi teenindada, on hädasti vaja trammiliini, mis läbiks Kalamaja tulevikukeskust ehk Kalaranna piirkonda,” märkis Sildnik.

Riigi Kinnisvara AS-i portfellihaldur Pertti Neero tõdes samuti, et Kalaranna piirkond vajab paremaid keskkonnasäästlikke transpordiühendusi, kuna seal on mitmeid avalikus kasutuses objekte nagu meremuuseum, Lennusadam ja IT-agentuur, peagi lisanduvad kommunismiohvrite mälestusmuuseum ja keskkonnamaja.

Kuna arendajad ja elanikud tajuvad järjest kasvavat probleemi piirkonna puuduliku transpordiühenduse näol, on ettevõtjad ühendanud jõud ja tellinud K-Projekti arhitektidelt eskiisprojekti, millega pakuvad välja võimaliku lahenduse. 

Ringtramm oleks turistidele atraktiivne

Plaanitav trammitee kulgeb linnahalli ja Kopli tänava vahel, trajektooril Rumbi tänav – Kalaranna tänav – Tööstuse tänav – Erika tänav. Uus 2,9 kilomeetri pikkune trammitee võimaldab koos 2023. aastal valmiva Lennujaama – Vanasadama trammiteega moodustada ringtrammi liini, mis kulgeb trassil Narva maantee – Hobujaama tänav – Ahtri tänav – Laeva tänav – Kuunari tänav – Kai tänav – Logi tänav – Rumbi tänav – Kalaranna tänav – Tööstuse tänav – Erika tänav – Kopli tänav – Põhja puiestee – Mere puiestee.

“Ringtramm oleks atraktiivne muuhulgas Tallinna sadamasse saabuvatele turistidele mereäärse Kalaranna ala, Kalamaja asumi, Balti jaama piirkonna, vanalinna ja südalinna külastamisel,” ütles K-Projekt AS-i teedeinsener Robert Peterson. Ta lisas, et projekteeritud trassile on kavandatud ka rattateed.

Atraktiivsust aitaks tema sõnul veelgi tõsta ringtrammi veeremi erivärviline lahendus – näiteks võiks rohelist värvi trammile astudes ükskõik kummas suunas sõites turist sadamasse tagasi jõuda. “Eelkõige on lisanduv trammitee oluline aga kohaliku elaniku ja piirkonnas tööl käija jaoks,” nentis Peterson.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.