"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud."

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
ÕLLETEHASTE MAJANDUSTULEMUSED 2020 A. Le Coqi kasum langes, Saku kasum kasvas (0)
02. juuli 2021
Foto: Pixabay

Joogitootja A. Le Coqi puhaskasum langes möödunud aastal 5,9 protsenti 10 miljonile eurole, käive langes samal ajal 0,6 protsenti 70,8 miljonile eurole. Saku Õlletehase puhaskasum tõusis möödunud aastal 12 protsenti 6,8 miljoni euroni, käive langes aga 1,3 protsenti 65 miljonile eurole, vahendab BNS.

“Eksport on Saku Õlletehase müügikäibest andnud olulise osa juba aastaid ning mullu saavutas ekspordi osakaal müügist peaaegu 40-protsendilise taseme,” ütles ettevõtte juhatuse liige Jaan Härms.

Ta märkis, et just ekspordilepingud, tänu millele kasvas Saku enda kaubamärkide eksport 51 protsenti, katsid drastilise vähenemise majutus- ja teenindussektori ning turismiga seotud müügis.

Suurima osa ekspordikasvust andis Härmsi sõnul 2020. aasta sügisel alanud eksport Venemaa turule, kus mullu hakati 8500 kaupluses müüma Saku Kulda ning mis praeguseks on täienenud veel ligi tuhande kaupluse ja nelja uue Saku õlle näol.

“Tootmises oli Saku Õlletehase vaatest 2020. aasta üks suurimaid märgilisi arenguid tuntav kokkuhoid kuludelt energiale, kuna tegemist oli esimese täisaastaga, mil saime õllekeedul ülejäävat soojust taaskasutada,” sõnas Härms. Tema sõnul andis see ligikaudu kümnendiku võrra väiksema energiakulu ning panustas keskkonnajalajälje vähendamisse.

Saku Õlletehase suurimad eksporditurud on lähiregiooni ehk Läänemere ümbruse riigid ja eelmisest aastast lisandunud Venemaa. Lisaks ekspordib Saku Islandile, Saksamaale, Küprosele, Kreekasse, Itaaliasse, Šveitsi ning kaugematest riikidest Hiinasse, Hongkongi, Lõuna-Koreasse ja Austraaliasse. Kokku müüs Saku Õlletehas eelmisel aastal 116 miljonit liitrit jooke.

A. Le Coqi kehv aasta

2020. aasta majandusnäitajatele avaldas suurimat mõju COVID-19, mis pööras aasta kahe esimese kuu kasvutrendi kiiresti vastupidiseks. Suurim kahju tekkis peamiselt sellest, et seoses koroonapandeemiaga vähenes järsult turistide arv ning müük Eesti põhjapiiril praktiliselt lakkas, märkis A. Le Coqi juhtkond ettevõtte majandusaasta aruandes.

Samuti vähenes aasta kokkuvõttes müük hotellides ja restoranides võrreldes 2019. aastaga ligi poole võrra. Jaekaubanduses püsis A. Le Coqi toodete müük eelmise aastaga samal tasemel, tootegruppidest suurenes enim ehk 11 protsenti õlle müük. Samas siidrite ja lahjade alkohoolsete jookide müük kahanes, samuti olid langustrendis kalja ning energiajookide müügid.

Juhtkond tõi välja, et vähenenud müügimahtudele reageeris ettevõte kärbetega, mistõttu ärikasumi langes erakorralisel aastal vaid miljoni euro võrra 13,3 miljonile eurole.

Tulenevalt piisavast omakapitalist teeb juhatus ettepaneku maksta 2020. aasta eest 16 miljonit eurot netodividende.

2020. aasta investeeringute kogusumma oli 4,1 miljonit eurot, tänavu plaanib firma investeerida 4,2 miljonit eurot.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.