"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud."

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
VIDEO Mihhail Kõlvart: Tallinn kutsub naabreid tulema linna ühistranspordiga (0)
06. juuli 2021

„Tallinna huvi ühise ühistranspordisüsteemi loomisel regiooni lähivaldadega on see, et inimesed Tallinna ümber tuleksid linna senisest rohkem ühistranspordiga,“ ütles Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart regiooni ühistranspordi uuringu tutvustuse järel. „Ühistransport Tallinnas on kiirem, mugavam ja soodsam ning lähivallad võiksid selles osas meist eeskuju võtta.“ 

Linnapea märkis, et 30 protsenti pealinna liikluses osalevatest autodest pärineb väljastpoolt linna territooriumi. „Heaks stiimuliks linnale nende hulga vähendamiseks ongi praegu ühe võimalusena välja käidud ühtse ühistranspordi korraldus,” lausus ta. “Minu nägemuses võiks kogu piirkonna ühistransport olla tasuta, nagu Tallinnas, mis motiveeriks ka inimesi rohkem üle minema keskkonnasäästlikule transpordi kasutamisele. Kui see muutub omaseks ka kogu piirkonnale, siis võidavad sellest kõik. Tasuta ühistransport Tallinnas jääb aga igal juhul ning liikluskoormus tulevikus hakkab vähenema.“

Omavalitsustel tuleb rohkem panustada

Kõlvart tõi esile, et nii Tallinnal kui ka riigil tuleb selgitada kohalikele omavalitsustele, miks ühtne ühistranspordisüsteem oleks kasulik kõigile osapooltele. „Peame oma kolleegidele kohalikes omavalitsustes paremini näitama uue süsteemi eeliseid. Samas kutsume neid üles ka sellesse rohkem panustama,“ lausus ta.

Kõlvart tõi näiteks, et samal ajal kui Tallinn panustab ühistransporti ühe inimese kohta kõige enam – 172 eurot, siis lähipiirkonnas leidub omavalitsusi, kelle kulud sellesse piirduvad vaid poolesaja euroga. „See projekt aga vajab lisaks kuludele ka investeeringuid,“ selgitas ta. „Tallinn loob koos riigiga lähiajal suured ühistranspordi sõlmpunktid, millest üks asub Ülemistel. Et ühistranspordi suunamisel uutesse kohtadesse linnas kaasa tõmmata ka lähivallad, selleks on vaja rohkem tuge ja investeeringuid ka riigilt.“

Ühine piletisüsteem Tallinnale ja Harjumaale

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas ütles, et Tallinnal ja Harjumaal peaks edaspidi olema üks ja ühine liinivõrk ja piletisüsteem. „Riigi ja omavalitsuste koostöös on eesmärk vähendada dubleerimisi, tõhustada juhtimis- ja rahastusloogikaid ning luua ühtne piletisüsteem ja regionaalne liinivõrk, mis soodustaks ühistranspordi kasutajate osakaalu kasvu, pakkudes inimestele tänasest mugavamat ja sidusamat ühistransporditeenust,“ lausus ta.

Aasa sõnul on aeg lõpetada olukord, kus omavalitsused küll tahavad kiiret ja mugavat ühistransporti, kuid panustavad sellesse väga erinevalt. „Kui soovime ühist ühistranspordisüsteemi ning panna rong, buss, troll ning tramm sama sammu käima ning muuta erinevad ühistranspordivahendid ja liikumisviisid üksteise pikendusteks, siis peame ühiselt sellesse ka panustama. Nii riik kui ka omavalitsused,“ rõhutas ta.

Pealinna piirkonna ühistranspordisüsteemi tutvustasid täna majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis Soome ettevõtte Flou, kes koos Eesti partner Inphysicaga lõi esmase nägemuse sidusast ühistranspordi liinivõrgust, mis läheb üle omavalitsuste piiride ja transpordiliikide. Ettevõte Civitta näitas võimalusi, kuidas Tallinn koos piirkonna teiste omavalitsuste, Põhja-Eesti ühistranspordikeskuse ja Elroniga võiksid koostööd teha, et pakkuda inimestele mugavat ja sidusat ühistranspordi kasutust.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.