"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud."

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
Tallinna trollid muutuvad osaliselt autonoomseks (0)
06. juuli 2021
Foto: Scanpix

“Trollibussid on olnud poole sajandi jooksul Tallinnas heaks alternatiiviks diiselkütustel sõitvatele sõidukitele, muutes pealinna ühistransporti keskkonnasõbralikumaks“ sõnas TLT juhatuse esimees Deniss Boroditš. Ajal, mil autotööstus on kiiresti arenenud ning keskkonnasõbralike surugaasibusside kõrval testime juba ka elektribusse, on aeg uuendada ka täna liikluses olevaid trolle.”

Trollibussid on Tallinna linnaliikluses sõitnud täna juba 56 aastat – selle tähistamiseks ning trollide kaasaegselt liinil hoidmiseks ehitab Aktsiaselts Tallinna Linnatransport senised kaks trollibussi ümber autonoomseteks trollideks ehk trollid kaotavad osaliselt sarved. Kaks hübriidtrolli plaanitakse liinile tuua juba selle aasta sügisel. 

Deniss Boroditš selgitas, et kuna 2009. ja 2010. aastal liinide jõudnud Solaris Trollino trollid on veel igati töökindlad, kuid jäävad infrastruktuuri ja liinivõrgu vajadustele mõnevõrra alla, otsustas ettevõte, et need sõidukid saab ümber ehitada autonoomseteks trollideks, misläbi saavad trollid lisa-tegevusaastaid, et sõitjaid vedada. 

“Autonoomne troll hakkab sõitma elektrienergial ja aku peal ehk senised Solaris Trollino 12 ja Solaris Trollino 18 trollibussid kaotavad linnaliikluses sõitmisel osaliselt oma sarved. See võimaldab meil trollide liinivõrku pikendada,” kirjeldas ta.  

TLT juhatuse esimees lisas, et selline tehnoloogia võimaldab suurendada trollide mobiilsust. “Hetkel näeme, et kui toimub elektriliinide rikke, siis trollid seisavad ning tekitavad ummikuid. Autonoomne troll aga suudab sellest olukorrast pääseda ja jääda liinile.”

TLT on autonoomsete trollide ümberehitamise projekti raames välja kuulutanud hanke, et leida sobilik partner, kelle abil  autonoomsete trollide süsteem välja arendada. „Vajalik on nii trolli ümberehitus kui ka trollide infrasüsteemi areng, et troll oleks võimeline sõitma nii sarvede kui ka akusse laetud energia abil,“ sõnas Boroditš. 

Boroditš lisas, et kui seni kõik on räägitud võimalusest pikendada trammiliine Laagna teele, siis nüüd võib öelda, et tänu autonoomsetele trollidele võivad tekkida ka uued trolliliinid. „Autonoomsete trollide akud peavad olema suutelised jätkama reisi paarikümne kilomeetri ulatuses, mis võimaldab sõita tänasest trolliliini lõpust näiteks Laagna teele ja tagasi. See ongi mobiilsus, mida hetkel maailmas väga hinnatakse,“ selgitas Boroditš 

Lisaks uuendatakse esmalt kahe trollibussi sisemust ning välimust, et tagada sõitjatele mugavamat teenust.  

“Täna liikluses sõitvate loodusebusside kõrvale jõuavate autonoomsed trollide sisemus hakkab olema inspireeritud merest. Lisaks, kuna trollides puudub konditsioneer, mis tagaks ka kuumade suveilmadega paremad reisimistingimused, lisatakse ka see,“ näitlikustas Boroditš. 

Eesmärk on, et uuenenud trollid jõuaksid liinile juba selle aasta sügisel – eelduslikult oktoobris-novembris.  

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.