"Viimastel aegadel on hea tendents, et me pole vägivaldsed taimede vastu. Need haigused, kus sul oli õhtul vaja Roosimäele minna ja pruudile sülem roose murda – see on läinud."

Ain Järve, Kadrioru pargi juhataja
TÕUKSIDEGA ÜHA ROHKEM VIGASTUSI Soomes plaanitakse elektrilistele tõukeratastele rangemaid kiirusepiiranguid öisel ajal ja kesklinnas (0)
10. juuli 2021
Ilja Matusihis

Helsingi ja Uusimaa haiglaosakond on teatanud elektritõukeratastega juhtunud õnnetusest tingitud vigastuste tõttu ravitud patsientide arvu suurenemisest.  Helsingi elektritõuksidele plaanitakse rangemaid kiirusepiiranguid öösel, samuti päeval kesklinnas.  

„Näeme kindlasti kohe olulist paranemist,” ütles transpordi- ja kommunikatsiooniminister Timo Harakka (SDP) uute meetmete kohta pärast kohtumist e-tõukeratastega tegelevate ettevõtete esindajate ja ametivõimudega.  

Mõnede baaride läheduses võiks piirata ka elektritõukside kättesaadavust, lisas minister ja kindlasti tõhustatakse liikluseeskirjade kohta info levitamist.  

Helsingis asuvad tõukerataste firmad Voi, Tier ja Lime on vabatahtlikult kokku leppinud, et piiravad oma tõukside kiirust automaatselt. Teede- ja kommunikatsiooniministeeriumi teatel valmistatakse meetmeid ette Helsingi linna eestvedamisel, kuid ettevõtted on juba näidanud oma valmisolekut uutest piirangutest kinni pidada.  

„Mõni ettevõte on valmis rakendama üsna dramaatilisi kättesaadavuse piiranguid isegi kohe,” sõnas Harakka. „Ettevõtted mõistavad, et ei saa eeldada, et ühiskond maksab lõpmatuseni õnnetuste eest arvet, kui ettevõtted ise koostööd ei tee.”  

Tõukside õnnetused on põhjustanud raskeid ajukahjustusi  

Elektriliste tõukerataste ohtudest on viimastel nädalatel olnud palju avalikke arutelusid, Helsingi ja Uusimaa haigla ringkond (HUS) teatas jaaninädalal tõuksidega seotud õnnetuse tõttu kiirabiosakondades ravitavate patsientide arvu suurenemisest.  

Ajavahemikus maist jaaninädalani sai Helsingi pealinnas elektritõukerataste õnnetustes vigastada rohkem inimesi kui jalgrattaga juhtunud õnnetustes.  

„Sageli on vigastada saanud pea,” ütles HUSi ägeda kiirabi osakonna peaarst Arja Kobylin. „Enamikul on kerged ajukahjustused, kuid on olnud ka raskeid ajukahjustusi. Siis võib selle inimese elu rikkuda, kuna nende töövõime on püsivalt kahjustatud.”  

Kobylin lisas, et raske ajukahjustus võib põhjustada püsivat väsimust, kõnehäireid, halvatus või liikumisvõime kaotuse ning halvimal juhul võib peavigastus olla surmav.  

Voi on valmis kohe kiirusi piirama  

Rootsi elektrirollerite ettevõtte Voi operatsioonijuhi Max Theleni sõnul läks kohtumine ministriga hästi ja küsimustes oldi üksmeelel.  

„Kesklinnas luuakse kiirusepiirangud, mille saaksime paika panna juba tänasest. Mis need piirangud täpselt on, otsustatakse hiljem,” ütles Thelen.  

Ettevõtted võivad otsustada viivitamatult kehtestada kiirusepiirangud, kuid Voi teatas, et ootab Helsingi linna soovitusi.  

Voi on loonud elektritõukerataste kasutamiseks liikluskooli, kus õppijaid premeeritakse sõidu ainepunktidega. Lisaks on Voi rakendusel reaktsioonitest, kus juht saab testida, kas tema reaktsioonikiirus on juhtimiseks piisav.  

„Loodetavasti luuakse tulevikus elektritõukeratastele ka alkoholipiirangud nagu näiteks Saksamaal,” ütles Thelen.  

Voi viis eelmisel nädalavahetusel Helsingis läbi eksperimendi, kus tõukerataste kiirust piirati automaatselt 15 kilomeetriga tunnis.  

Vähendatud kiirust kasutati ajavahemikul kella 23.00–6.00 Helsingi piirkondades, kus on palju restorane ja baare, näiteks Mannerheimintie, Bulevardi ja Helsinginkatu.  

See oli esimene omataoline algatus Soomes, kuna tavaliselt on elektritõukside maksimaalne kiirus 25 kilomeetrit tunnis.  

„Kuigi joobes juhtimine on meie kasutustingimustega vastuolus, ei saa me seda täielikult takistada,” ütles operatiivjuht Reetta Alastalo ettevõtte pressiteates.  

Allikas: Yle.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.