“Elus ja maadluses ei tule midagi lihtsalt, tööd peab tegema.”

Epp Mäe, maadleja
ELRON HAKKAB NÕUDMA RATTAPILETIT Elroni müügijuht: rataste rohkus rongis tõmbab kvaliteedi alla (2)
15. juuli 2021
Foto: Scanpix

„Oleme jõudnud olukorda, kus rataste rohkus tõmbab teenuse üldist kvaliteeti alla, mistõttu otsivad sõitjad alternatiive. Kuna jalgrataste paigutamine ning rongi sisenemine ning väljumine võtab palju aega, siis eelkõige tipptunnil tekivad graafikus viivitused,“ ütles rongifirma Elron müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo.

„Me näeme, et neid juhtumeid on rohkem kui aasta või kaks tagasi, mistõttu peame juba täna tegema samme selleks, et hoida turvalist ja mugavat rongiteenust,“ kinnitas ta.

Kongo tõi esile, et jalgratastega reisijate arv on järjest kasvanud. Eelkõige on ruumipuudus tipptunni väljumistel, kus rongireisijate arv on suurem ning kasvanud on ka jalgrataste arv rongis. Samuti soovitakse rattaid tihti rongi võtta nädalavahetustel. „Igas rongis on kümme rattakohta, kuid sealsamas on ka kohad lapsevankritele ja ratastoolidele, kes oma vahendit rongijaama jätta ei saa ning ka muud moodi liikuda ei saa. Kui mingil kohal on rattad, siis samal ajal sinna lapsevankrit paigutada ei ole võimalik ning vastupidi.“

Tallinna linnaga sõlmitud leping puudutab Kongo sõnul ainult reisijaid ning see ei puuduta rattaid ega muud pagasit. „Leping näeb ka ette, et kõik reisijateveo tingimused, sh pagasile tasu kehtestamine, on Elroni otsustada. Tallinlased, kellele kehtib linna piires rongides tasuta sõidu õigus, peavad jalgrattale pileti soetama nagu kõik teised reisijad – jalgratastele tasuta sõidu õigus alates 26. juulist ei laiene. Pileti hind arvutatakse samadel alustel nagu kõigil teistel sõitjatel (vastava sõidu täishinnast pool, kuid mitte alla ühe euro),“ märkis ta.

Elektritõukside, mille kõik rattad on alla 25-cm läbimõõduga ja teiste uute kergliiklusvahenditega rongisõitjatele rattapiletit pole vaja osta, nagu kokkupandava raamiga rattale, mis on kokku pakitud. Neid liikumisvahendeid on reisijatel võimalik hoiustada oma istme juures kokku pakituna või seina ääres.

Elroni müügijuhi sõnul jälgib rongifirma ka pidevalt oma teenuse kvaliteeti, rongide täituvust ning reisijate tagasisidet. „Kui rongi sisenemine ja väljumine ning seal viibimine on ruumipuuduse tõttu ebamugav ning jalgrattad ummistavad vahekäike, siis ei ole reisijatel võimalik hoida sõidu ajal kinni käsipuudest ega liikuda rongi koridorides oma istekohale, ilma et peaks jalgratastest mööda trügima. Kui ühistranspordi reisitingimused ei võimalda turvalist, puhast ja mugavat transporti, siis eelistatakse isiklikke sõiduvahendeid,“ möönis Kongo.

Tema sõnul püütakse edaspidi jõuda selleni, et kõigil reisijatel, ka neil, kes edaspidi rattaga rongi tulevad, oleks edaspidi meeldivam reisida.

Euroopa näited. Reeglina saab enamike Euroopa riikide piirkondlikel ja linnadevahelistel liinidel rattaid transportida.

AUSTRIA
Austria riikliku raudteevõrgustiku OBB sõitudel tuleb jalgrattale osta eraldi rattapilet, seda nii kohalike kui ka piirkondlike liinidel puhul. Rattapilet maksab 10% täiskasvanu 2. klassi reisija rongipileti hinnast, miinimumtasuga 2 eurot. Lisaks saab jalgrattale osta nädala- või kuupileteid. Jalgrattaid saab võtta ainult rongidesse, milles on spetsiaalsed rattahoiu kohad.

BELGIA
Kõiki Belgia ronge opereerib SNCB, mis võtab jalgratta transpordi eest kindla tasu 4 eurot jalgratta kohta. Reisija ja jalgrattapiletid ei kehti konkreetsele sõitudele, kuna SNCB ei paku oma rongides broneeringuid. Rongides on ainult piiratud arv jalgrattakohti. Kui jalgratastele ettenähtud kohad on hõivatud, peab ootama järgmist rongi.

ROOTSI
Rootsi riigiraudtee SJ lubab jalgrattaid rongi vaid juhul, kui need on kokku volditud ja asetatud jalgrattakotti.

HOLLAND
Hollandi riiklik raudtee operaator NS ei luba jalgratastega rongis reisida tipptunni ajal esmaspäevast reedeni ajavahemikes 06:30–09:00 ja 16:00–18:30. Välja arvatud juulis ja augustis, kui ajalised piirangud puuduvad. Muudel aegadel saab jalgrattaga rongi siseneda, kui on olemas jalgrattapass, mille hind on 7,50 eurot olenemata rongireisi pikkusest.

SAKSAMAA
Kõikidel ekspressrongidel on rattahoidjad. Ratta rongi pardale võtmiseks peab rattale ruumi tagamiseks ostma nii rattapileti kui ka broneerima koha. Olenemata sõidu pikkusest on jalgrattapilet ja broneering fikseeritud 8 eurot.
Piirkondlikes rongides võib üldjuhul küll ratastega rongi minna, kuid sellega kaasnevad ka piirangud. Näiteks on piiratud jalgrattaga rongi sisenemine teatud kellaaegadel, peamiselt tipptundidel ning sõltuvalt piirkonnast nõutakse ka rattapiletit. Jalgrattapileti hind on 4 eurot.

EESTI
Seni on olnud Eestis rattaga rongi sisenemine tasuta, kuid alates 26. juulist hakkavad ratastele eraldi piletid kehtima ka Elroni rongides. Rattapilet kehtib hooajaliselt aprillist oktoobri lõpuni kõikides Elroni rongides. Piletihind sõltub reisi pikkusest ja on 50% tavarongi tavaklassi täispileti hinnast, minimaalselt aga 1 euro. Pilet tuleb osta rongis klienditeenindajalt.

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Kodanik
26. juuli 2021 18:38
Isegi praami peale minnes tuleb jalgrattale pilet osta. Mida te virisete.
Vist kah eurooplane
17. juuli 2021 12:42
Organiseerimise küsimus meil tavaline, tagajärgede likvideerimine!?