"Tallinn tegigi minust selle inimese, kes ma praegu olen."

Laulja Ivo Linna
Rail Balticu Eesti trassile rajatakse 7,6 miljoniga raudteeristumisi (0)
04. august 2021

“Algatasime eelmise aasta lõpus Rail Balticu ristumiste ehitustööde hankimiseks dünaamilise hankesüsteemi, mille abil ostame valdava osa viaduktide ja ökoduktide ehitamise. Ehitusettevõtted on reageerinud meie hangetele aktiivselt ning konkurents on olnud siiani tihe. Tahame sel aastal sõlmida ehituslepingud veel vähemalt kolme ristumise ehitamiseks ning algatada järgmiste objektide ehitushanked,” rääkis Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg.

Rail Baltic Estonia sõlmis kolmapäeval selle aasta esimesed ehituslepingud kolme raudteeristumise ehitamiseks, vahendas BNS. Lepingute koguväärtus on 7,6 miljonit eurot. 

Kui varasemalt on Rail Baltica põhitrassi ristumistest valminud Saku vallas asuv Saustinõmme viadukt, siis kolmapäeval jõudsid ehituslepinguni Kohila vallas asuvad Loone ökodukt ja Künka tee viadukt ning Tagadi tee viadukt, teatas Rail Baltic Estonia. 

Kahte esimest objekti hakkab ehitama AS YIT Eesti ning Tagadi tee viadukti AS TREV-2 Grupp. Loone ökodukti ja Künka tee viadukti ehitamise kogumaksumus on 5,3 miljonit eurot, Tagadi tee viadukti ehitus läheb maksma 2,3 miljonit eurot. Ehitustöödega loodetakse alustada lähema kuu aja jooksul.

Ettevõtte juhi sõnul näitavad esimesed sõlmitud ehituslepingud, et Eesti oma ehitusettevõtted on Rail Balticu projekti realiseerimiseks väga hästi valmistunud.

Ka TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens leiab, et Rail Balticu erinevate objektide ja põhitrassi ehitus hakkab lähiaastate Eesti taristuehituse turul tooni andma. “Üheltpoolt seab see nii riigi ehk tellija kui turuosaliste ette omajagu väljakutseid, kuid targalt planeerides on see omakorda hea võimalus Eesti ettevõtetele nii turu üldmahu kui ka insenertehnilise kompetentsi arengu seisukohalt,” märkis ta. 

AS YIT Eesti juhatuse liige Margus Põim lisas, et antud projekt kuulub ettevõtte selle kümnendi ambitsioonikamate ja vastutusrikkamate taristuprojektide hulka. 

Rail Baltic Estonia OÜ on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi haldusalasse kuuluv ettevõte, mille põhiülesandeks on kiire raudteeühenduse realiseerimine ning sellega seotud administratiivsete ja tehniliste ülesannete täitmine Eestis. Samuti esindab ettevõte Eesti riigi huve Balti riikide ühisettevõttes RB Rail AS.

Rail Balticu projekt näeb ette kahe rööpapaariga, 870 kilomeetri pikkuse Euroopa standardlaiusega 1435 millimeetrit elektrifitseeritud raudtee ehitamise Tallinnast Leedu-Poola piirini.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.