"Tulevikku vaadates tuleks vähemalt kodutarbijad börsipõhisest süsteemist välja suunata. Ainult nii on võimalik kliimaeesmärke tulevikus täitma hakata."

Alar Konist, TalTechi energiatehnoloogia professor
KIIRABI KUTSUTUD 180 ÕNNETUSELE Elektritõuksidega juhtub üha enam õnnetusi, tihtilugu purjuspäi (0)
19. august 2021
Elektritõukerattaga juhtunud liiklusõnnetus Tallinnas Tehnika tänaval. Foto: Scanpix

Tallinna Kiirabi peaarsti Raul Adlase sõnul on kiirabi pidanud tänavu elektritõukerattaga õnnetusse sattunud inimestele abi andma ligikaudu 180 korral. “Joobe kohta meil andmeid ei ole, kiirabi etapil joovet ei määrata,” ütles Adlas. Haiglate EMO-osakondade töötajatele ja politseile on aga selge, et tihti on probleemiks just alkoholijoove.

Elektritõukerataste võidukäik on endaga kaasa toonud tohutu hulga õnnetusi, mille on põhjustanud oskamatud sõiduvõtted või alkohol. Näiteks ööl vastu 12. augustit juhtus Tallinnas vaid üks raske  liiklusõnnetus, kui Tallinnas kukkus elektritõukerattaga sõitnud noormees.

19. juuni öö tõi paraku suisa kaks ilmekat näidet:

  • 32 minutit pärast südaööd Tallinna juhtus õnnetus lennujaama juures, kus elektritõuksiga sõitnud alkoholijoobes 33-aastane mees kukkus. Kiirabi andis mehele kohapeal esmaabi.
  • Kella 2.03 ajal juhtus õnnetus Tallinnas Päevalille tänav 6 juures, kus alkoholijoobes 22-aastane mees kukkus samuti elektritõukerattaga. Kiirabi andis nii juhile kui ka kaasreisijale, 22-aastasele naisele kohapeal esmaabi.

“Täpseid numbreid öelda ei oska, sest meil ei ole nii täpset traumamehhanismide statistikat, kuid umbkaudselt pöördub iga päev Regionaalhaigla EMO-sse 2-5 tõukeratastega kukkunud inimest,” ütles Regionaalhaigla erakorralise meditsiini osakonna juhataja dr Natalia Jefimova.

Alkoholil on tõukerattaga kukkumisel oluline roll

“Meil ei ole eraldi statistikat alkoholijoobe kohta, aga võime öelda, et alkoholil on tõukerattaga kukkumisel oluline roll,” nentis Jefimova.

Ida-Tallinna keskhaigla kommunikatsiooniosakonna juhataja Inge Suder nentis samuti, et tõukeratastega satub haiglaravile ühe enam inimesi.

“Kuna sellised rattad on kasutusele tulnud, siis mõistagi on nendega ka õnnetusi juhtunud ja see trend on pigem tõusev. Joove ja jalgratas kokku ei sobi, aga sageli on õnnetusse sattuja joobes, tihti on õnnetuse põhjuseks ka ülemäärane kiirus. Eraldi statistika me elektritõuksidega juhtunud õnnetuste üle ei pea. Jalgrattaga vigastusi on meil 2-4 juhtumit nädalas,” märkis Suder.

Õnnetusi juhtub igapäevaselt

Politsei on tänavu on augusti keskpaiga seisuga registreerinud Tallinnas toimunud  kergliikurijuhi osalusel 94 inimkannatanuga liiklusõnnetust, neist 36 juhul oli kergliikurijuht alkoholijoobes.

„Tihti ei planeerita tõukerattaga sõitma minemist pikalt ette, vaid tänavalt haaratakse tõukeratas ja asutakse teele. Õnnetusi elektritõukeratastega juhtub pea igapäevaselt ja paraku on juhtunud ka raskete tagajärgedega õnnetusi, kus kannatanu toimetati kriitilises seisus haiglasse,“ rääkis politsei- ja piirivalveameti (PPA) operatiivjuht Tago Trei.

„Kui enamik inimesi teab, et alkoholijoobes mootorsõiduki rooli istuda ei tohi, siis tõuke- või jalgratta rooli minnakse julgemalt. Kergliikur ei tohi sellises seisundis olla alternatiiv sõiduautole, sest joove mõjutab igal juhul inimese ohutaju ja reageerimisvõimet ning tagajärjed võivad olla samamoodi rasked.”

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.