"Arendajad ei lase arhitektidel lähtuda inimeste vajadustest, vaid sellest, kuidas äriplaan võimalikult tulu tooks."

Kunstiakadeemia rektor, arhitektuuriajaloolane Mart Kalm
Kui omavaheline suhtlus tulemust ei too, aitab selgusele jõuda linna korteriühistukomisjon (0)
29. august 2021
Mats Õun

Teist hooaega alustava korteriühistukomisjoni esinaine Eha Võrk julgustab korteriomanikke erimeelsusi lahendama kohtuväliselt.

Korteriühistukomisjon on kohtuväline organ, kuhu saab pöörduda korteriühistus tekkinud probleemi lahendamiseks olukorras, kus omavaheline suhtlemine ei ole tulemust toonud. Võrgu sõnul jäävad erimeelsused sageli lahenduseta põhjusel, et juhatuse liikmed pole tihti oma eri õigusaktidest tulenevate kohustustega kursis.

<Arvatakse, et juhatus on organ, kes teeb ja otsustab ise,> ütles Võrk. <Kuid paraku on korteriühistu juhatuse puhul nii, et otsustajateks on siiski korteriomanikud ja juhatus viib korteriomanike otsuseid ellu. Tõsi, et esineb ka juhtumeid, kus korteriomanikud on pahatahtlikud ja küsivad aastate taguseid dokumente olukorras, kus vahepealsete aastate majandusaasta aruanded on kinnitatud. Sageli on ka probleem selles, et korteriomanikud ei tea või ei soovi kasutada neile seadusest tulenevaid koosolekute kokkukutsumise, juhatuse liikmete tagasikutsumise ja uue juhatuse valimise võimalusi. Selle asemel kirjutatakse mitmeid ja mitmeid kirju, mis tegelikult probleemi pigem süvendab.>

Mullu juunis alustanud komisjoni poole pöördus esimesel tegevusaastal 39 ja järgmisel kuue kuu jooksul 25 õigusenõudlejat. Komisjoni poole võib lahenduse saamiseks pöörduda korteriühistu liige ehk korteriomanik või korteriühistu juhatuse liige.

<Komisjon ei lahenda rahalisi vaidlusi, üürnikega tekkinud, müügilepingust tulenevaid varjatud puuduste ning korteri võõrandamisega seonduvaid nõudeid,> lisas linnavaraameti korteriühistu- ja elamuosakonna jurist Aet Peetso.

Komisjoni poolse lahenduse ehk siis soovitusliku sisuga otsuse saab Peetso sõnul teha juhtudel, kus komisjoni liikmel on võimalik saada mõlema osapoole seisukohad. Kui teine osapool – KÜ juhatus või korteriomanik komisjoni pöördumisele ei vasta, siis ei ole komisjonil ainult avalduse alusel võimalik otsust teha ja sellised avaldused jäävad lihtsalt ilma komisjoni otsuseta.  

Täitemenetlust algatada otsuste põhjal ei saa. Tegemist on täitmiseks soovitusliku iseloomuga otsusega, mida ei saa kohesele sundtäitmisele suunata. Komisjoni poole saab pöörduda ka siis, kui üks osapooltest on Tallinna linna mõni teine asutus.

Komisjonile tuleb esitada täidetud avaldus, mille vormi saab Tallinna korteriühistute infolehelt https://www.tallinn.ee/Korteriuhistu. Avalduses tuleb kirjeldada probleemi olemust, probleemi lahendamiseks tehtut ja soovitavat lõpptulemust. Soovi korral võib lisada ka avaldusele lisad, mis tõendavad esitatud väiteid.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.