"Inimene peaks saama pühendada end lihtsalt oma elu elamisele. Linnaasutused peaksid olema heas mõttes justnagu nähtamatud – osutades linnakodanikule teenust nii, et nad ise meeldegi ei tule."

Tallinna linnasekretär Priit Lello
Edukas pilootprojekt kinnitas liiklusõnnetuste infoliini vajalikkust (0)
31. august 2021
Foto: Ilja Matusihis

„Me näeme, et nö plekimõlkimiste lahendamised võtavad politseinikelt palju töötunde. Samas on kogu protsess liikluses tekkinud kahju fikseerimisest kuni selle hüvitamiseni protsessina inimestele võimalikult lihtsaks tehtud. Meil ei ole mõtet saata politseipatrulli plekimõlkimise juurde, kui keegi pole viga saanud ja osalised saavad ise olukorra fikseeritud,“ ütles siseminister Kristian Jaani.

Jaani nentis, et avariipolitseinike väljakutsete teenindamise maht oli infoliini toimimise ajal oluliselt väiksem. „Nõustamisliini ellukutsumine tooks politseinike töös muutuse ja kulude kokkuhoiu. Väikese riigina peame olema eriti targad oma maksuraha kasutamisel,“ tunnistas ta. Minister nentis pilootprojekti tulemusi kommenteerides, et uuendused on vahel üllatavalt lihtsad.

Siseministeerium koos Politsei- ja Piirivalveameti (PPA), Häirekeskuse ning Eesti Liikluskindlustuse Fondiga (LKF) viisid 2021. aasta mais läbi varalise kahjuga liiklusõnnetuste  infoliini pilootprojekti. Eduka pilootprojekti järgselt jätkab Siseministeerium püsiva nõuandeliini käivitamise ettevalmistustega.

Siseministeeriumi, PPA, Häirekeskuse ning LKF-i koostöös testiti 17.–30. mail 2021. aastal nö plekimõlkimiste infoliini. Infoliin teenindas inimesi riigiüleselt ning vastas kahe nädala vältel kokku 210 kõnele, millest infoliini abil lahendati 177 juhtumit. Pilootprojekti käigus sõitis politseipatrull sündmuskohale vaid 28 korral. Pilootprojekti eesmärk oli katsetada infoliini piisavust varalise kahjuga liiklusõnnetusse sattunud inimeste nõustamisel, juhendamisel ja vajaduse korral rahustamisel. Pilootprojekt näitas, et infoliin asendas politsei praegust rolli olukordades, kus sündmuspaigale sõidetakse tihti vaid eespool nimetatud eesmärkidel.

Pilootprojektil olid positiivsed tulemused ka Häirekeskuse 112 hädaabiliini koormusele, kus päästekorraldaja võitis kõne teenindamisel keskmiselt 1 minuti.

PPA juhtivkorrakaitseametniku Sirle Loigo sõnul vabastaks infoliini käivitamine üle Eesti u 41 tundi politseipatrulli tööaega nädalas. „Lisaks vabaneks ligi 1920 tundi politseiametniku tööaega, kui nõustamisliin võtaks üle kõik kõned, mis hetkel suunatakse patrullidele lahendamiseks,“ lisas ta.

LKF-i projektijuht Taavi Kiibus kinnitas, et pilootprojekt oli edukas. „Kliendid said vajalikud dokumendid korrektselt vormistatud, kahjude käsitlemisel tõrkeid ei tekkinud ning kahjujuhtumid lahendati tavapäraselt kiiresti. Koostöös kindlustusandjatega on LKF nüüd loomas liiklusõnnetusest teatamise digitaalset lahendust, mis valmib selle aasta lõpuks ja lihtsustab liiklusõnnetuse vormistamist sündmuskohal,“ ütles Kiibus.

Pilootprojekti tulemusena jätkatakse koostööd nõuandeliini püsivaks käivitamiseks eesmärgiga vähendada varalise kahjuga liiklusõnnetustele reageerimiste ja  süüteomenetluste arvu ning abistada varalise kahjuga liiklusõnnetusse sattunud inimestel sündmuskohal süü küsimuses kokkuleppele jõudmist.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.