"Arendajad ei lase arhitektidel lähtuda inimeste vajadustest, vaid sellest, kuidas äriplaan võimalikult tulu tooks."

Kunstiakadeemia rektor, arhitektuuriajaloolane Mart Kalm
Klassijuhatajate päeval saab osaleda põnevates mängudes ja õpiampsudes (0)
10. september 2021

2020/2021. õppeaasta on Tallinnas kuulutatud klassijuhataja teema-aastaks, et tõsta senisest rohkem esile klassijuhataja ametit ning väärtustada tema rolli iga õppija arengu toetajana. 10. septembril 2021 oodatakse Tallinna koolide klassijuhatajaid teema-aastat kokkuvõtvale üritusele!

Päev algab kell 10.00 Tallinna Õpetajate Majas, millest saab selleks päevaks hariv ja meeleolukas Klassijuhatajate Majakas.

Klassijuhatajate Majaka raames saab Õpetajate Majas osaleda mitmes põnevas õpiampsus, panna oma nutikuse proovile meeleolukates orienteerumismängudes, lõõgastuda kohvikualal meeldiva elava taustamuusika saatel, jäädvustada ennast “Õppimise vaimus”  fotoseina taustal, vaadata kinotoas möödunud klassijuhataja teema-aasta teemalisi videoid, tutvuda möödunud teema-aastast “rääkivate seintega” ning osaleda auhindadega viktoriinil.-

Õpiampsude kirjeldused:

Loo vägi

Töötoas loome ja jutustame lugusid ning leiame kontakti mängulustiga enda sees ja teineteisega grupis. Kasutame selleks Luguteatrist (playback theatre) inspireeritud tehnikaid ja struktuure jagatud tegelikkuse loomisel ja uurimisel. Luguteatri põhielementideks on mäng, kogukond ja rituaal. Töötoas on võimalik kogeda lugusid läbi erinevate rollide: loo jutustaja, näitleja, muusik, publik. Tutvustame, kuidas kasutame lugusid loovas enesearengulises töös noorte ja täiskasvanutega ning paremate suhete loomisel klassis.  Eelnev kogemus teatri ja muusikaga ei ole üldsegi vajalik, koos loome ja mäng on lihtne.

Hääle töötuba

Igapäevaselt ei pane me tõenäoliselt häält tähele. Oleme saanud oivalise aparaadi hingamiseks, suhtlemiseks, kõnelemiseks ja laulmiseks. Märkame tema olemasolu või puudumist siis, kui hääle kasutamisega kaasnevad probleemid – meid ei kuulda, meist ei saada aru, hääl väsib või kaob. Aga just suhtlemine annab meie olemisele mõtte ja väe. Kohtumine oma hingamise, hääle ja kõnega loob meis rahu ja pakub uudishimu hääle võimaluste vastu.

Liikumise ja nihelemise töötuba eneseteadlikkuse toetamiseks

  Töötoas katsetame kuidas iseennast paremini kuulata, märgata ümbritsevat ja sellega liikumise kaudu suhestuda. Eneseteadlikkus ja kehateadlikkus on omavahel tihedalt seotud – kehateadlikkus annab meile võimaluse kogeda oma olemasolu, kohalolu ja et meil on võime tegutseda. Liikuvas eneseteadlikkuse töötoas loome värava iseendasse, liigume märgates ja ära tundes erinevaid kehalisi aistinguid ning uurime nihelemist kui eneseteadlikkuse alust.

Selga liikumist võimaldavad riided.

Loovteraapiline töötuba „Silla joonistamine“

Silla joonistamise tehnika võimaldab saada ülevaadet möödunust ning heita pilk tulevikuplaanidele/ootustele. Kas käsitleda  elu üldisemalt või keskenduda mingile konkreetsele probleemile. Silla joonistuse juures saab hinnata ja kirjeldada erinevaid aspekte, mis annavad võimaluse hinnata elus toimuvaid protsesse, tunnetada enda tugevusi ja eripärasid. Joonistus näitab ka neid omadusi, mis sõnades on rasked kirjeldada.

Muusika kasutamine enda jõustamiseks ja toetamiseks

Töötoas saab igaüks analüüsida oma muusikaeelistusi – miks mulle meeldib just selline muusika? Miks on minu muusikavalik erinevatel päevadel erinev? Mida minu muusikavalik ütleb minu kohta? Töötoa kogemuslik osa: läbi erineva muusika kuulamise kogeb osaleja, kuidas see temale mõjub. Osaleja saab kindluse enda vajadustest lähtuva muusika valikuks ja kogemiseks. Kogemust on võimalik rakendada ka klassijuhatajana.

Kiirkursus mindfulnessi

Sa oled kindlasti kuulnud midagi mindfulnessist (eesti keeles: teadvelolek), aga oled Sa ka teadvustanud, mis see täpselt on? Selles töötoas vaatamegi lähemalt, mis see siis ikkagi päriselt on ja kuidas sellest võiks kasu võrsuda nii õpetajale kui õpilasele. Teeme läbi mitmeid harjutusi, mida saab kohe hõlpsalt enda ellu ja töösse integreerida.

Mänguline töötuba „Peeglisseheit: klassijuhataja eneseanalüüsi mudel“

Klassijuhataja eneseanalüüsimudel on TÜ eetikakeskuse mänguline vahend, mille kaudu saab klassijuhataja ise või klassijuhatajad mitmekesi oma rolli vaadelda, jagada kaaslaselt-kaaslasele häid kogemusi või kurta muret ning vaadata üle lühi- ja pikaajalisi eesmärke oma töös üksi või kaaslaste abil. Töötoas lahendatakse endamisi ja koos teistega erinevaid mängulisi ülesandeid, et kaevuda küsimuseni – milline klassijuhataja ma olla tahan?

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.