"Arendajad ei lase arhitektidel lähtuda inimeste vajadustest, vaid sellest, kuidas äriplaan võimalikult tulu tooks."

Kunstiakadeemia rektor, arhitektuuriajaloolane Mart Kalm
Tallinna Reaalkoolis arutatakse täna ja homme õpetajate järelkasvu üle (0)
10. september 2021
Foto: Albert Truuväärt

10.–11. septembril 2021 toimub Tallinna Reaalkoolis neljas rahvusvaheline reaal- ja loodusteadusliku hariduse konverents, mis on suunatud õpetajatele, ülikooli õppejõududele, haridustöötajatele, tulevatele õpetajatele ning haridusasutuste partneritele. Kõige olulisemaks teemaks on õpetajate järelkasvu teema, seda eriti reaal- ja loodushariduse valdkonnas.

Kohal on ning omi mõtteid jagavad haridus- ja teadusminister Liina Kersna, kantsler Kristi Vinter-Nemvalts, Riigikogu kultuurikomisjoni liikmed Viktoria Ladõnskaja-Kubits, Helle-Moonika Heleme, Eesti Haridustöötajate Liidu esimees Reemo Voltri, õpetajate ühenduste ja ülikoolide esindaja.

Tallinna Reaalkooli direktor Ene Saar: „Tänases Eestis on umbes pooled meie üldhariduskoolide õpetajatest vanuses üle 50, viiendik üle 60. Kui uuringud osutuvad, et õpetajate pikaajaline töökogemus on õpilaste õpiedukusega positiivselt seotud (Kini et al. 2016) ja õpetajate vahetumine mõjutab hariduse kvaliteeti negatiivselt, siis ilmselt meie õpetajate vanuseline struktuur toetab seda uuringut. Samas ütleb õpetajate nii kõrge vanus ühiskonnale väga selgelt, et kiiresti on vaja tegevust jätkusuutlikkuse tagamiseks ja koolitada uut õpetajate põlvkonda.  Ja sellega oodata lihtsalt ei saa.

Tööjõuvajaduse seire- ja prognoosisüsteemi OSKA 2020. aasta uuringu järgi on iga neljas füüsikaõpetaja üle 60-aastane. Viimastel aastatel lõpetab ülikooli üks magistrikraadiga füüsikaõpetaja, kes tegelikult juba töötab koolis ja reaalne vajaduse on igal aastal vähemalt 40 uut füüsikaõpetajat.

Suvel ilmus meedias rõõmustav teade ülikoolidelt, et õpetajakoolitusse oli üllatavalt palju sooviavaldusi. Koolirahva palve ja soov: palun esitage ka statistikat selle kohta, palju päriselt asus õppima ülikooli esimesele kursusele õpetajaid, millistele erialadele ja kui palju neist järgmisel aastal jätkab. Kui palju neist jõuab viie aasta pärast sügisel koolidesse, miks valivad nad õpetaja elukutse asemel lõpuks ikkagi teise tee eneseteostuseks? Täna ei ole küsimus, kas õpetajate töötasu tõusis ühes kuus 10 või 20 eurot. Täna on peamine küsimus: kas leidub riigiisadel tahe leida eelarvelised vahendid hariduskriisini viiva õpetajate järelkasvu teema lahendamiseks.“

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.