"Inimene peaks saama pühendada end lihtsalt oma elu elamisele. Linnaasutused peaksid olema heas mõttes justnagu nähtamatud – osutades linnakodanikule teenust nii, et nad ise meeldegi ei tule."

Tallinna linnasekretär Priit Lello
Balti Jaama kioskite asemele tuleb Jaama plats Toompuiesteest hakkab tulevikus üle saama maa pealt (1)
15. september 2021
Foto Mats Õun

Balti jaama reisijate paviljoni ette kioskite asemele loodav Jaama plats tuleb avar, tuues esile nii ajaloolise jaamahoone kui panoraamvaate Toompeale. Toompuiesteest hakkab tulevikus üle saama maa pealt. 

Vaata galeriid (4)

Uus jaama plats kujuneb ka linna üheks keskseks liikumis- ja ümberistumis sõlmeks. Lisaks sellele kulgeb tulevikus Vana-Kalamaja tänava pikendus Nunne tänavani piki taastatavat glassiipuiestee lõiku. 

Balti Jaama lähirongide paviljoni kõrval asuvaid kioskite lammutamine on seotud Vana-Kalamaja tänava rekonstrueerimisega, mille eesmärk on kesklinna, Kalamaja ja mere vaheline parem ühendus. 

Tallinna Keskkonna- ja kommunaalameti ehituse ja järelevalve osakonna juhataja Andreas Saluste kinnitas, et kõik tööd on seotud Vana-Kalamaja tänava rekonstrueerimisega, mis peaks järgmisel aastal algama.

Žürii hindas võidutöö miljöötundlikku kujundust 

„Projekt on meil töös,“ ütles Saluste. „Ehitusloa menetlus käib ja kui mitte sellel, siis järgmisel nädalal saame ehitushanke välja kuulutada.“ Praegu lammutatavate kioskite haldusleping oli Põhja-Tallinna linnaosa valitsusega ja kuna see leping lõppes, siis nüüd koostöös erinevate osapooltega need rajatised koristatakse sealt ära.“  

Vana-Kalamaja tänavaruumi arhitektuurivõistluse võitis 2018.aastal töö nimega „Kasvulava“, mille autoriteks olid KavaKava arhitektid Siiri Vallner, Indrek Peil ja Kristel Niisuke. Ehitusprojekti koostas K-Projekt.  

Projekti “Vana-Kalamaja tänava rekonstrueerimine” rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi meetmest „Linnapiirkondade jätkusuutlik areng“. 

Eesmärgiks kergliikluse osakaalu suurenemine

Projekti eesmärgiks on kaasaegse ja inimsõbraliku tänavaruumi loomine ning igapäevase jalgrattaga ja jala liikumise osakaalu suurendamine liikumise ohutuse, atraktiivsuse ja mugavuse suurendamisega. Kergliikluse osakaalu suurenemine leevendab liiklusummikuid linnakeskuses, mille tulemusel paraneb elukeskkond.

Olulisteks eesmärkideks on ka linna avamine merele, liikumisviisi muutumisega kaasnevalt mikroettevõtluse ergutamine asumis, kogukonna ühendamine asumi peatänava loomisega, elanikele ja külalistele parema ühenduse võimaldamine Kalamaja asumi ja linnakeskuse vahel, tekitades vanalinnast väärtuslikku puitasumisse, mere äärde ja Lennusadamasse kulgeva selge kergliiklejate liikumistee (Nunne tn kuni Kalaranna tn). 

Projekti hinnanguline kogumaksumus on 2 195 500 eurot, millest projektile taotletav Euroopa Regionaalarengu Fondi toetus on 1 819 000 eurot, moodustades abikõlblikest kuludest 85 %. 

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Kodanik
15. sept. 2021 23:04
See kõik on kena ja ilus, mis juba tehtud ja mis teoksil. Kui ainult saaks need asotsiaalid sealt kuidagi ära likvideerida. Õhuti on trammipeatuse ootepaviljoni pingid neid magavaid ja mörisevaid täiskusnud tegelasi täis. Ja nendest vist Balti Jaamas ja selle ümbruses lahti ei saagi. Nad lihtsalt joovad ja haisevad seal.Õudne!