"Tallinn on vinge koht, sest siin katsetatakse paljusid asju."

Jenni Partanen, Tallinna tehnikaülikooli tulevikulinna professor
Rail Baltica Ülemiste reisiterminalile laekus 361 nimepakkumist (0)
16. september 2021
Rail Baltica Ülemiste terminali kavand.

„Meil on hea meel, et meile saadeti palju erinevaid ja põnevaid nimevariante. Kui esialgu oli plaanis leida rahvahääletusele vaid viis nime, leidsime tugevaid kandidaate tervelt üheksa. Žürii on eelvaliku teinud ja nüüd aeg Eesti inimestel oma otsus langetada,“ lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg. 

Käesoleva aasta maikuus kuulutas Rail Baltic Estonia koostöös Tallinna linnaplaneerimise ameti ja Tallinna nimekomisjoniga välja Rail Baltica Ülemiste ühisterminali nimekonkursi, kuhu laekus 361 nimepakkumist, vahendab BNS.  

Zürii, kuhu kuulusid Tallinna nimekomisjoni liikmed, majandus- ja taristuminister Taavi Aas ning Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg, valis välja üheksa nimekandidaati, mille hulgast selgub lõplik võitja rahvahääletusel. 

Nimevariandid, koos Tallinna nimekomisjoni lühipõhjendustega, mille poolt saavad inimesed veebi teel hääletada kuni 2021. aasta 20. oktoobrini, on Euroopa, Hansa, Hõbevalge, Hüpervaksal, Linda, Põhjavärava. Rävala, Tallinn-Suur ja Ülemiste,

Nimekonkursi võitja selgub oktoobri lõpus. Võitnud nime esitajale on nimekonkursi korraldaja Rail Baltic Estonia pannud auhinnaks rahalise preemia 1000 eurot. Teisele kohale 500 ja kolmandale 250 euro suuruse preemia.

Rail Baltica ühisterminali ehitamiseks korraldati 2019. aastal rahvusvaheline arhitektuurikonkurss, mille võitis Zaha Hadid Architects ja ESPLAN OÜ ühistöö.

Ülemiste terminali näol luuakse mitmekülgne ja elav transpordikeskus ning linnaruumi uus maamärk, mis integreerib äripindu, avalikke teenuseid ja arhitektuurilisi lahendusi. Ehitise arhitektuuriline fookus on suunatud liikumisele ja sujuvale liikumisvoogude ühendamisele. Avatud ja dünaamiline keskkond lähtub inimeste liikumistrajektooridest ning lubab ruumi ohtralt valgust. Projekti kõige väljakutsuvam osa saab olema terminali põhikorruse rajamine raudtee kohale.

Jalakäijate, ühistranspordi ja teiste alade visuaalne ja füüsiline ühendamine annavad ehitisele tugeva identiteedi ning rõhutavad iga ala eripära. Erilist tähelepanu suunatakse terminali halli disainile. Sissepääsud saavad olema põhjast ja lõunast ning ehitis on justkui sild raudtee kohal, mis loob avara ruumi reisijatele, kus erinevad teekonnad kohtuvad. Lihtne ja mõistetav liikumistee ja reisijate sujuv visuaalne juhendamine on kogu disaini aluseks. Loodav raudteeterminal on disainitud olema kasutajasõbralik, mugava interjööriga, vastupidav ja energiasäästlik.

Terminali ja seda ümbritseva ala ehitushange on plaanis algatada lähema poolaasta jooksul. Terminal koos lähialaga tahetakse valmis ehitada 2025. aasta lõpuks.

Rail Baltica on keskkonnasõbralik ja mugav raudteeühendus, mis liidab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Tallinnast Pärnusse 40 minutiga ja Riiga 1 tunni ja 42 minutiga. Rail Baltica trassil hakkavad liikuma ka regionaalrongid.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.