“Elus ja maadluses ei tule midagi lihtsalt, tööd peab tegema.”

Epp Mäe, maadleja
suitsuvaba elu Täna algab kolmas Stopptoober ehk suitsetamisest loobumise kuu (1)
01. oktoober 2021

„Suitsetamisest loobumine on kasulik nii suitsetajale endale kui ka tema lähedastele. Samas võib suitsetamisest loobumine osutuda palju keerukamaks kui sageli arvatakse. Õnneks on praegu saadaval rohkem suitsetamisest loobumist soodustavaid vahendeid kui kunagi varem. Tuleb lihtsalt enda jaoks sobivaim suitsetamisest loobumise viis välja valida ning sellega juba sel oktoobril alustada,“ ütles NNA Suitsuvaba Eesti juhatuse liige Ingmar Kurg.

Täna algab Eestis kolmandat korda suitsetamisest loobumise kuu ehk Stopptoober. Algatusega kutsutakse suitsetajaid üles valima endale sobiv suitsetamisest loobumise viis ja sellega juba oktoobris algust tegema.

Eestis suitsetab 26,3% elanikest, sealhulgas 17,9% suitsetavad igapäevaselt ning 8,4% on juhusuitsetajad. Igapäevane suitsetamine on meeste seas kaks korda sagedasem kui naiste seas, juhusuitsetajaid on meeste ja naiste seas võrdselt. Suitsetamisest loobuda tahab 58,8% igapäevasuitsetajatest ning 33% juhusuitsetajatest.

„Esimene samm suitsuvaba elu suunas on suitsetaja enda soov suitsetamisest loobuda. Kuna iga suitsetamisest loobumise abivahend kõigile ei sobi, siis tuleb välja valida endale sobivaim. Valiku tegemisel tuleb appi Stopptoobri algatus, mis tutvustab endiste suitsetajate kogemusi sellest, mis aitas neil edukalt suitsetamisest loobuda. Miljonitel inimestel üle maailma on õnnestunud suitsetamine maha jätta ning Stopptoober toob selle kogemuse Eestisse,“ lisas Ingmar Kurg.

  • 20 minutit pärast viimast suitsu – pulss hakkab normaliseeruma.
  • 8 tunni pärast – hapnikutase veres on normaliseerunud ja vingugaasi kogus on vähenenud poole võrra.
  • 48 tunni pärast – kogu vingugaas on kehast välja läinud. Kopsud hakkavad ennast puhastama ning maitse- ja lõhnataju hakkavad paranema.
  • 72 tunni pärast – hingamine on muutunud lihtsamaks, sest kopsutorud on lõdvestunud. Organismil on rohkem energiat.
  • 2-12 nädala pärast – veri liigub südamesse ja lihastesse palju paremini, sest vereringe on paranenud.
  • 3-9 kuu pärast – hingamisprobleemid leevenevad, sest kopsud töötavad kuni 10% paremini.
  • 1 aasta pärast – infarktioht on võrreldes suitsetamisega jätkamisega vähenenud poole võrra.
  • 10 aasta pärast – risk surra kopsuvähki on vähenenud poole võrra võrreldes suitsetamisega jätkamisega.

Ühendkuningriigis tähistatakse tänavu Stopptoobri kümnendat sünnipäeva. Tegemist on Inglismaa Terviseameti algatusega, millel on jätkuvalt oluline roll suitsetamise leviku vähendamisel ning Ühendkuningriigi suitsuvabaks muutmisel. Viimase kümne aastaga on Inglismaa suitsetajate osakaal elanikkonnas vähenenud 20,8%-lt 15,1%-le.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

teada värk
3. okt. 2021 19:00
Psühhoanalüütik Sigmund Freudi arvates tähendab suitsetamine minetti.