“Elus ja maadluses ei tule midagi lihtsalt, tööd peab tegema.”

Epp Mäe, maadleja
17 Tallinna taksofirmat toetavad tipptunnil hinnakordaja piiramist (0)
05. oktoober 2021
Foto: Ilja Matusihis

“Taksoettevõtete nägemuses ei ole mitmekordsed hinnakõikumised taksoturul mitte kellelegi kasulikud, sest need on suuresti manipulatiivsed ja viivad ajuvabade tulemusteni,” lausus Eesti Taksoettevõtete Liidu juhatuse liige Raul Kalev, lisades, et hinna piiramine on praegu vajalik turu rahustamiseks, autokoormuse vähendamiseks ning ka äpitakso hinnatippude lähendamiseks tavataksode tariifidele.

Eesti Taksoettevõtete Liitu kuuluvad 17 Tallinna taksofirmat toetavad Taxigo algatust piirata tipptunni hindu; transpordiplatvorm Taxigo piiras alates 1. oktoobrist oma taksoäpis tipptunni hinnakordajat 1,5 kordajani, vahendab BNS.

Kalevi sõnul ei tea klient praeguses olukorras kunagi, millist arvet oodata ning juhid kipuvad kõik äppidesse tööle tulema ühel ajal, paariks tunniks päevas kindlasse kesklinna piirkonda, et maksimaalne teenistus saada.

Eesti Taksoettevõtete Liidu juhatuse liige Raul Kalev. Foto: Scanpix

“Kusjuures tavalisel tipptunnivälisel päeval ei soovi juhid üldse kodust välja tulla. Ärikliendid ja paljud teised, kes lähtuvad kindlast eelarvest, on äärmiselt frustreeritud, sest saada pole autosid ja hindu planeerida on samuti võimatu. Kokkuvõttes on mõlemal poolel paljuvõitu ebavajalikku stressi, mida aitaks vähendada tava- ja tipptunnihindade teineteisele lähendamine,” tõdes ta.

Kalevi sõnul lähtuvad taksofirmad vaikimisi põhimõttest, et üle 10-eurone taksosõit peaks Tallinnas olema pigem erand kui norm. Näiteks päeval võiks tema sõnul odavama taksoga kesklinnast Lasnamäele saada 8 euroga, reede öösel aga 12 euroga.

Taksoettevõtete liidu juhi sõnul ei vähendaks taksohinna piiramine Taxigo äpis oluliselt enamuse juhtide teenistust, küll aga tuleks neil sama raha teenimiseks teha iga päev 2-3 sõitu rohkem. “On neid, kelle jaoks see pole variant, kuid on ka palju neid, kes sellega rahulikult kaasa tulevad,” märkis ta.

Taxigo Tallinn OÜ omanik Eduard Dubrovski ütles reedel, et ettevõte teeb tipptunni hinnakordaja piiramisega sammu tarbija ootuste suunas ning näitab ka oma suurematele konkurentidele eeskuju. 

“Oleme põhimõtteliselt nõus viimasel ajal plahvatanud kliendipahameelega arvutiprogrammi abil dünaamiliselt reguleeritud liiga kõrgete taksohindade osas,” ütles ta. 

Dubrovski sõnul ei ole tarbijale selge, millise valemi alusel dünaamiline hinnastamine suuremates taksoäppides toimub. “Me teame, et keskmised taksosõidu hinnad on viimase viie aastaga kasvanud üle kahe korra, kuid inimeste sissetulekud paraku mitte nii kiiresti. Taksojuhtide leidmiseks on kasvav hinnakordaja loomulikult vajalik, kuid leiame, et selle ülemist piiri tuleks siiski inimmõistusega piirata,” märkis ta.

Taxigo omanik lisas, et klient, kes saab päeval sama vahemaa läbitud 5 euroga, ei peaks ka tipptunnil üle 8 euro selle eest maksma. 

Bolti sõiduteenuse juht Eestis Eva Liisa Rikkas ütles esmaspäeval BNS-ile, et Bolti sõiduteenuse hinnakordaja algoritmid põhinevad aastatepikkusel kogemusel ja andmete analüüsil. “Kohandame hinnakordajaid vastavalt turu olukorrale ja saadud andmetele,” lausus ta. 

Eesti Taksoettevõtete Liitu kuuluvad Eestimaa Takso, Pärnu Takso, Reval Takso, Sõbra Takso, Krooni Takso, Bongo Takso, Q Takso, Raadiotakso, Amigo Takso, Euro Takso, Bristol Takso, Go Takso, Vatex Takso, Bristol Takso, Vaba Takso, Sinu Takso ja Yes Takso.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.