"Tallinn on vinge koht, sest siin katsetatakse paljusid asju."

Jenni Partanen, Tallinna tehnikaülikooli tulevikulinna professor
Õpetajad said oma digipädevuse hindamiseks veebipõhise tööriista (0)
05. oktoober 2021
Harno digipädevuse rakkerühma liige ja Tallinna Ülikooli vanemteadur Mart Laanpere. Foto: Scanpix

„Digipädev õpetaja ei piirdu ühe universaalse veebiplatvormi, videoloengu või standardse digiõpiku rakendamisega, vaid suudab muuta õppetöö erinevate digivahendite ja metoodika abil paindlikumaks, mitmekesisemaks ja haaravamaks nii klassiruumis kui ka veebipõhise õppe puhul,“ ütles Harno digipädevuse rakkerühma liige ja Tallinna Ülikooli vanemteadur Mart Laanpere.

Teisipäevast on õpetajatele kättesaadav digipädevuse enesehindamisvahend SELFIE for Teachers, mille abil saavad Eesti ja teiste Euroopa riikide õpetajad oma emakeeles kaardistada enda digipädevuse hetkeseisu ja kavandada enesetäiendust digivaldkonnas, vahendab BNS.

Mart Laanpere sõnul kinnitas pandeemia, et digipädevad õpetajad tulid paremini toime digitehnoloogia rakendamisega distanstõppe tingimustes.

„Uus riiklik haridusstrateegia seab koolidele ootuse pakkuda paindlikke õpiteid ja toetada nutikamat personaliseeritud õppimist, mida on keeruline teha ilma kaasaegse digitehnoloogiata. Seetõttu on õpetajate digipädevuse kaardistamine ja tõenduspõhine arendamine üha olulisem,“ lisas Laanpere.

Euroopa Komisjoni eestvedamisel valminud veebipõhine hindamisvahend õpetajate SELFIE läbis kevadel Tallinna Ülikooli haridustehnoloogia keskuse juhtimisel põhjaliku katsetuse Eestis, Itaalias, Leedus ja Portugalis. Selles osales üle 3200 õpetaja ning selle tulemusena muudeti SELFIE küsimustik lihtsamaks, lühemaks ja täpsemaks.

Õpetajate SELFIE põhineb Euroopa Komisjoni loodud õpetajate digipädevusmudelil DigCompEdu, mis katab kuus pädevusvaldkonda: digitehnoloogia rakendamine kutsealases koostöös ja arengus, õppevara loomisel ja kasutamisel, õpetamisel, õpitulemuste hindamisel ja õpilaste digipädevuse kujundamisel.

Igal õpetajal on võimalik seda vahendit kasutada kas individuaalselt või koordineeritult koos oma kooli kolleegidega, jäädes samas anonüümseks. Enesehindamise lõpus saab õpetaja personaalse tagasiside ja soovitused enesearenduseks, kollektiivse täitmise puhul saab kool koondaruande kõigi oma õpetajate kohta.

Õpetajate SELFIE’t  ja digipädevuse hindamise temaatikat tutvustatakse kõikidele huvilistele ka Harno distantsilt targemaks veebiseminaride sarjas 19. novembril.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.