"Tallinn on vinge koht, sest siin katsetatakse paljusid asju."

Jenni Partanen, Tallinna tehnikaülikooli tulevikulinna professor
Põhikooliõpilastele suunatud hooliva klassi programm aitab klassil muutuda ühtseks meeskonnaks (0)
06. oktoober 2021
Foto: Pixabay / foto on illustratiivne

„Hooliva klassi programm annab nii meie kooli noortele kui ka täiskasvanutele nende ümber võimaluse turvalises keskkonnas harjutada toimimist ühtse meeskonnana ja tunda rõõmu nii koolist kui ka kaaslastest,“ kommenteeris Jüri gümnaasiumi arendusjuht Nele Pilman.

Haridus- ja noorteameti eestvõttel alustab 6.–7. klassidele suunatud hooliva klassi programm, mille eesmärk on aidata luua klassist hooliv meeskond, vahendab BNS.

Programm on toeks klassidele, mis ei toimi ühtse meeskonnana, kus esineb konflikte ja õpilastel on raskusi õppetööle keskendumisel. Programm saab alguse sel kolmapäeval tugimeeskondade koolitusega ning kestab 14. detsembrini.

Programmis on osalenud juba kümned koolid

Sel aastal osaleb 13 kooli üle Eesti: Saku gümnaasium, Jüri gümnaasium, Lasnamäe gümnaasium, Võnnu keskkool, Võsu kool, Põltsamaa ühisgümnaasium, Türi põhikool, Tartu Forseliuse kool, Rapla Vesiroosi kool, Tõstamaa keskkool, Keeni põhikool, Ardu kool. Varasematel aastatel on programmis osalenud juba 58 kooli.

Jüri gümnaasiumist on kaasatud ettevõtmisse kaks klassi. Kooli arendusjuhi Nele Pilmani sõnul peab nende kool väga oluliseks koolipereliikmete heaolu ja ühtsustunnet, mille tugevdamisele aitavad kaasa erinevad osapooli kaasavad tegevused.

Eelmisel aastal programmist osa võtnud Võnnu keskkooli 6. klassi õpetaja Mare Muru sõnul oli peale programmi lõppu märgata, et klassis oli ühtehoidmist rohkem.

„Erinevate tegevuste kaudu pandi õpilased olukordadesse, kuhu nad varasemalt igapäevaselt polnud sattunud. See suurendas üksteise märkamist, innustas rohkem koostööd tegema ja kaaslastest hoolima. Programm oli äärmiselt kasulik ka osalenud õpetajatele ning tugimeeskondadele – professionaalse mentori tugi võimaldas klassisuhteid värske pilguga ja uue nurga alt analüüsida,“ rääkis Mare Muru.

Klassist saab hooliv meeskond, mis õpib üksteist märkama

“Hooliv klass” on koolidele suunatud programm, mille eesmärk on õpetada oskusi ja pakkuda kogemusi, mis aitavad luua klassist hooliva meeskonna. Programmis osalemine annab õpilastele suurepärase võimaluse arendada sotsiaalseid oskuseid ja õppida üksteist märkama. Programmis seotakse omavahel kooli- ja noorsootöö.

Programmi käigus koostatakse noorsootöö põhimõtetest lähtuv õpilastele keskenduv tegevuskava, mis käsitleb meeskonna loomist, teineteisega arvestamist, ühiste reeglite kehtestamist ja muu selline. Selle eesmärk on muuta koolikeskkond turvalisemaks, arvestavamaks ja hoolivamaks. Ühtlasi soovitakse suurendada noorte õpimotivatsiooni ja koolirõõmu ning ennetada koolikiusamist ja koolist väljalangemist.

Kogu programmi vältel vaadeldakse klassi meeskonnana, kelle juhiks on klassijuhataja. Kuna klassijuhataja vajab klassis muutuste elluviimiseks lisatuge, näeb programm ette ka tugimeeskondade näiteks huvijuht, sotsiaalpedagoog, psühholoog, aineõpetaja, õppealajuhataja, kohaliku noortekeskuse noorsootöötaja koolitamist. Lisaks toetatakse klassijuhatajat mentorlussessioonidega, mille eesmärk on aidata tal ellu kutsuda, märgata ja hoida positiivseid muutusi.

Programmi „Hooliv klass“ viib ellu haridus- ja noorteamet ning seda rahastab haridus- ja teadusministeerium.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.