"Tallinn on vinge koht, sest siin katsetatakse paljusid asju."

Jenni Partanen, Tallinna tehnikaülikooli tulevikulinna professor
Gaasibussidega Tallinna Linnatransport vajab gaasihinna tõusu tõttu rohkem raha (0)
07. oktoober 2021

Maagaasi hind tegi Euroopas korraliku hinnatõusu suurenedes 40%. Kui Euroopa energiakriis ei vaibu, võib see hoop tabada ka Tallinnas gaasiga sõitvaid liinibusse. Linnatransport loodab siis riigipoolsele abile – kas otsetoetuste või biogaasi tootmise suurema toetamisega.

Tallinna linnatransport ostab gaasi börsihinnaga, seega tähendab taoline hinnatõus paratamatult ka teenuse kallinemist. Sestap vaatab linnatranspordi aktsiaselts lootusrikkalt linnaametnike kui valitsuse poole.

“Kui me võrdleme aasta tagusega, siis gaasi hind on läinud kaks korda kallimaks.,” ütles Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Deniss Boroditš, “Prognoosid näitavad, et see on kõrge ka vähemalt järgmise aasta suveni. Ehk siis tuleb natukene teha muudatusi järgmise aasta eelarve planeerimises, sest kui gaasi hind on kallim, siis on sisend ka kallim. Ma loodan ikkagi, et vabariigi valitsus ka mõtleb, kas kompensatsioonimehhanismile või mingitele leevendavatele meetmetele.”

Tallinna linnatransport on võtnud kasutusele 200 gaasil sõitvat bussi. Järgmisel aastal jõuab liinile veel 150. Eestis ja lähimaades on gaasi tarbimine viimastel aastatel vähe muutunud.

“Kus me näeme kasvu – globaalselt seda kasvu ikkagi tekib – eriti Aasias ja seal on mitu põhjust, üks põhjus on see, et lihtsalt selle süsiniku jalajälg on väiksem kui söel ehk siis üritatakse asendada sütt gaasiga ja sellega teha meie kliimat siin paremaks tervikuna,” sõnas Eesti Eesti Gaas juhatuse liige Margus Kaasik.

Kuigi nii elektri kui gaasi hind on kasvamas, on puhtale kütusele üleminek keskkonna säästmiseks vajalik. Seepärast oleks vajalik rohkem toetada biogaasi tootmist.

“Tallinna Linnatransport on saanud ju toetust riigilt nende gaasibussidele üleminekuks ja seal biometaani kasutamiseks, nii et tegelikult toetus on Tallinna Linnatranspordile juba üle kantud. Selles mõttes meil hetkel mingisugust täiendavat meedet, iseäranis Tallinna Linnatranspordile ei ole ette nähtud,” selgitas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Timo Tatar.

Biogaasi toetusmeede kestab eeldatavasti 2023. aastani, siis saavad selleks meetmeks ette nähtud rahad otsa ning siis hakkab hinda määrama turg.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.