“Musta kassi kampaania on meil kõige edukamaks kampaaniaks osutunud, see pälvib alati hästi palju tähelepanu. See ongi tegelikult teadlikkuse tõstmise kampaania. See mõjub inimestele ja meil on hästi hea meel, et seeläbi märgatakse ka neid armsaid musti kassikesi,” rääkis Varjupaikade MTÜ kommunikatsioonijuht Anni-Anete Mõisamaa.
Juba kaheksandat aastat tähistab Varjupaikade MTÜ oktooberis musta kassi kuud. Terve kuu vältel saab Tallinna Loomade Varjupaigast musta kassi koju viia tavapärase 35 euro asemel, vaid ühe euroga. Mullu läks oktoobrikuus koju 86 musta kassi. Selle aasta oktoobris on uue kodu leidnud juba 30 kiisut. Kampaania toimib, kuid siiski on mustadel kassidel reeglina raskem kodu leida.
Kassiomanik Mari Hagi sõnul on üks teema, mis mustadele kassidele liiga teeb, tänapäevane sotsiaalmeedia. “Must kass ei jää pildile hästi, see nõuab erilisi oskusi, et teda pildistada. Ja siis tundubki et must kass ei saa nii palju ikkagi neid laike, kui teiste värvuste puhul. See nunnumeeter ei lähe nii lakke,” lisas Hagi.
Kas musta kassi ebapopulaarsuse taga võib peituda ka ebausk? Öeldakse ju, et kui must kass ületab teed, on see märk peagi saabuvast ebaõnnest. Heidi jaoks, kes oma kiisu pesaleidjast võttis, on must kass aga just hea õnne sümboliks.
“Ta on selline ilusa hingega kaaslane mul pigem. Mul oli mingi kinnisidee, et ma tahan musta kassi endale. Ja siis ma vaatasin kodulehel ringi natukene, neil on seal pildid kassidest ja kui ma oma kassi pilti nägin, siis ei olnudki enam mingit küsimust,” rääkis Heidi.