"Paljudel ei ole häid suhteid vanematega. Kui sa ei saa toetust oma kõige lähedasematelt, on elus edasi liikuda ja areneda väga raske."

Eneli Jefimova, noor ujumistalent
Tallinna Vesi on tänavu rekonstrueerinud 12 400 meetrit torustikke (0)
20. oktoober 2021
Tallinna Vesi avas Paljassaares hiljuti uue reoveepuhastusjaama, mis suudab toota reoveest täiesti puhast vett. Foto: Aleksandr Guzhov

AS Tallinna Vesi on selle aasta üheksa kuu jooksul rekonstrueerinud 6600 meetrit vee- ja 5800 meetrit kanalisatsioonitorusid; 2021. aasta investeeringumaht torustike uuendamisel on kokku 5,15 miljonit eurot, mis on viimase kümne aasta suurim.

Samuti lõppesid kolmandas kvartalis reoveepuhasti mehaanilise puhastusetapi uuendustööd. Tegemist oli ettevõtte viimase kümnendi suurima investeeringuga reoveepuhastisse, mille kogumaksumus on 7,8 miljonit eurot, teatas Tallinna Vesi börsile. Mahukate ehitustöödega uuendati reoveepuhasti kõige esimese ja tähtsama puhastusetapi rajatisi ja seadmeid, vahendab BNS.

Torustike uuendustöid tegi ettevõte koostöös Tallinna linnaga muu hulgas Poska, Sirbi, Võidujooksu ja Madala tänavatel ja Kadaka ning Kõivu teedel, aga ka mujal. Koos energiakontserniga Utilitas on käimas torustike renoveerimistööd Kohila, Leevikese ja Mustjõe tänaval.

Nii Kadaka teel kui ka Kohila tänaval on tegemist suuremahuliste ja strateegiliselt oluliste torustike renoveerimistöödega, millel peaks Tallinna Vee sõnul olema positiivne mõju märkimisväärsele hulgale tarbijatest.

Vee kvaliteet püsib kõrgel

Kraanivee kvaliteet püsis 2021. aasta kolmanda kvartali ja üheksa kuu jooksul heal tasemel. Käimasoleva aasta jooksul on võetud kokku 2243 veeproovi, millest vastas kõigile nõuetele 99,6 protsenti proovidest.

Aasta kolmandas kvartalis oli kraanivee kvaliteet mõnevõrra madalam, 98,8 protsenti, tulenevalt mikrobioloogilistest veekvaliteedi probleemidest Lasnamäe piirkonnas. Tallinna Vesi teostas veekvaliteedi taastamiseks piirkonnas regulaarset torustike läbipesu, lokaalset täiendavat vee desinfitseerimist ja tegi koostööd klientidega tagamaks kinnistusisestes torustikes pidev veevool.

Kolmanda kvartali jooksul oli veelekete kadu 14,1 protsenti, kõrgem kui aasta tagasi samal perioodil. Ka üheksa kuu vaates on veekadu olnud suurem, ulatudes 14,69 protsendini. Põhjuseks on mahukamad avariid nii Mere puiesteel kui ka Mustamäe teel, millest viimase puhul kulus tavalisest enam aega lekkekoha leidmisele.

2021. aasta üheksa kuu jooksul kestis keskmine veekatkestus ühe kinnistu kohta 3 tundi ja 8 minutit. Tallinna Vesi on võtnud sihiks teavitada oma kliente ka planeerimata veekatkestustest vähemalt 1 tund enne katkestust. 2021. aasta üheksa kuu jooksul teavitati oma kliente vähemalt 1 tund enne planeerimata veekatkestus 98,6 protsendil juhtudest. 

Ummistuste arv vähenes

Kolmandas kvartalis oli kanalisatsioonitorustikes 7 protsenti vähem ummistusi kui möödunud aastal samal ajal. Ka kanalisatsioonivõrgu purunemiste näitaja oli nii üheksa kuu kui ka kolmanda kvartali vaates heal tasemel − viimases kvartalis oli purunemisi 26 protsenti vähem kui aasta tagasi.

Kanalisatsioonivõrgu purunemiste arv on Tallinna Vee sõnul vähenenud tänu pidevatele rekonstrueerimistöödele ja pehmematele ilmastikuoludele. Kanalisatsioonitorustike rekonstrueerimised on valdavalt teostatud kinnisel meetodil, mis ei vaja teekatte lahtikaevamist.

Nii 2021. aasta üheksa kuu jooksul kui ka kolmandas kvartalis vastas Paljassaare reoveepuhastusjaamas puhastatud heitvesi kõigile seatud nõuetele.

Puhastusprotsessi tõhususe ja heitvee kvaliteedi hindamiseks jälgitakse reoainete sisaldust puhastusjaama sisenevas reovees ja sealt väljuvas heitvees. Selle aasta kolmandas kvartalis olid puhastatud heitvee väljundnäitajad ettevõtte teatel väga heal tasemel, millest andis tunnistust erakordselt madal lämmastiku ja fosfori tase merre suunatavas heitvees.

Nii kolmanda kvartali kui ka üheksa kuu vaates on langenud ka kliendikaebuste arv – üheksa kuu jooksul oli kliendikaebusi 33 protsendi võrra vähem kui aasta tagasi.

Aasta üheksa kuu jooksul vastas Tallinna Vesi kirjalikele kontaktidele vähemalt kahe tööpäeva jooksul 98,9 protsendil juhtudest, mis on mõnevõrra kehvem tulemus kui aasta tagasi. Kirjalikele kontaktidele vastamine on viibinud tulenevalt suvehooajal alanud ehitustegevuse kasvust, mis suurendas tehniliste tingimuste väljastamiseks ja projektide kooskõlastamiseks esitatavate taotluste arvu ja nendele vastamise kiirust.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.