"Kõik head või halvad asjad maailmas on kiiksuga inimeste tehtud."

Urmas Sõõrumaa, ärimees
Rail Baltica kuulutas välja hanke Läti raudteeehituseks (1)
15. november 2021
Foto: Scanpix

Rail Baltica projekti elluviija Lätis – ettevõte “Eiropas Dzelzceļa Līnijas” (EDZL) – kuulutas välja hanke Läti raudtee põhitööde teostamiseks, teatas ettevõte 15. novembril.  

Konkursi võitja peab tagama Rail Baltica raudteeliini ja sellega seotud infrastruktuuri (sillad, ülekanded, viaduktid) ehituse Läti territooriumil väljaspool Riia linna piire enam kui 200 kilomeetri ulatuses.  

Hanke raames ei osteta raudtee elektrifitseerimis- ja signalisatsioonisüsteemide projekteerimist. Ühtse lähenemise elluviimiseks nende süsteemide arendamisel viib taolise hanke läbi Balti riikide ühisettevõte Rail Baltica.  

Kandidaadid peavad hankele kandideerima 28. jaanuariks 2022. Teine voor on kavas välja kuulutada aprillis 2022 eesmärgiga alustada töödega 2023. aasta esimesel poolel.  

Transpordiminister Tālis Linkaits (Uus Konservatiivne Partei) ütles, et hanked on oluline samm “Rail Baltica” arendamisel, kinnitades Läti valmisolekut see projekt võimalikult kiiresti ellu viia. „Aasta on möödas Riia pearaudteejaama ümberehitamise ja Rail Baltica taristu ehituse alustamisest Riia rahvusvahelises lennujaamas. Nüüd astume kiireid ja enesekindlaid samme uue raudteebaasi ehituse õigeaegseks ettevalmistamiseks” ütles minister.  

EDZL-i juhatuse esimees Kaspars Vingris ütles, et sellest hankest saab Läti suurim raudtee-ehituse hange.  

Rail Baltica raudteetrass Lätis hõlmab ligikaudu 260 kilomeetrit, mis algab Leedu piirilt ja kulgeb läbi Bauska, Ķekava, Olaine, Mārupe, Riia, Salaspilsi, Ropaži, Sigulda, Saulkrasti ja Limbaži.  

Rail Baltica raudteeliini kogumaksumus Balti riikides võib EDZLi hinnangul ulatuda 5,8 miljardi euroni. 

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

K. Kambala
15. nov. 2021 22:20
Hea kui Läti varem alustab kehandi ehitamist. Siis saab põhjapoolse tee ehitamisel ilma liigse nügimiseta liiva, kruusa, killustiku ja muud täiteained koos veoga Eestist sisse osta. Pole "kuumade eesti poiste" poolset võistlust, kangutamist ning hinna kruttimist. Omahinna tõus jääb esialgu kavandatust nii koefitsendiga 1,4 või 1,5 aga mitte 4-5. Jääb ruumi endale ka head ja paremat lubada.