"Olen aeg-ajalt kuulnud, et kolleegid mujal maailmas imestavad, kuidas meil on õnnestunud siin luua nii elav ja kõrgel tasemel muusikaelu."

Tõnu Kaljuste, dirigent
Politsei hoiatab Sagenenud on venekeelsed petukõned politsei nimelt (0)
18. november 2021
Foto: Pixabay

„Venekeelseid kõnesid on tulnud erinevatelt numbritelt. Kelmid, nii mehed kui naised, väidavad, et helistavad „politseiametist“ ja „regionaalpolitseist“ ning esitlevad end „politseiinspektoritena“, püüdes lisada usaldusväärsust, nimetades ka suvalisi numbreid oma  „politseižetooniks“,“ rääkis Põhja prefektuuri kriminaalbüroo kelmuste ja majanduskuritegude talituse juht Paul Pihelgas.

Viimastel päevadel on politsei valvsatelt elanikelt saanud mitmeid teateid end politseinikena esitlevatest telefonikelmidest, vahendab BNS.

Kelmid üritasid saada kätte isikuandmeid, rääkides inimestele legende nende nimele vormistatud laenudest, teatas politsei- ja piirivalveamet.

Pihelgase sõnul üritati inimesi veenda selles, et keegi on vormistanud nende nimele laene ja laenude tühistamiseks on vaja öelda oma isikukood ja muid isikuandmeid.

„Kuna inimestele tundus selline lähenemine äärmiselt kentsakas, keeldusid nad oma andmeid jagamast. Sellele järgnesid aga ähvardused, et kui andmeid ei jagata, tuleb laen tagasi maksta. Loomulikult on kogu kelmide jutt väljamõeldis,“ sõnas Pihelgas. „Suur tänu kõikidele inimestele, et nad ei jäänud kelme uskuma ja andsid meile neist kõnedest ka teada. Kahtlase kõne lõpetamine on kõige õigem ja tõhusam viis enda kaitsmiseks.“

„Inimesed on märkinud ka, et taustal oli kuulda kõnekeskusele sarnanevat müra – kelmid tegutsevadki organiseeritult, helistades välismaal asuvatest kõnekeskustest üle maailma tuhandetele inimestele päevas,“ lisas ta.

Pihelgase sõnul ei ole praeguseks laekunud ühtegi teadet, et keegi oleks sellise kõne peale oma andmeid avaldanud ja kahju saanud. Taolise petukõne ohvriks langenud inimestel tuleks aga kindlasti sellest politseile teada anda.

„Politsei- ja piirivalveamet ega ka pangad ei helista inimestele sooviga lahendada telefoni teel väidetavaid probleeme teie pangakontoga, ei küsi Smart-ID, Mobiil-ID või muid paroole. Oma andmeid ja paroole ei tohiks kellegagi jagada,“ toonitas Pihelgas.

Selle aasta 10 kuuga on politseis registreeritud 649 kelmusejuhtumit, mis pandi toime „kõne pangast“ skeemi järgi, kogukahju on ligi 2,8 miljonit eurot.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.