"Olen aeg-ajalt kuulnud, et kolleegid mujal maailmas imestavad, kuidas meil on õnnestunud siin luua nii elav ja kõrgel tasemel muusikaelu."

Tõnu Kaljuste, dirigent
Tallinlased kaotasid kelmidele tuhadeid eurosid (0)
19. november 2021
Pealinn

Põhja prefektuur asus uurima juhtumeid, milles tallinlased katoasd kelmidele taas tuhandeid eurosid.

Põhja-Tallinnas elavale 39-aastasele naisele helistas tundmatu vene keelt kõnelev naine, kes teatas, et helistab politseist. Helistaja rääkis, et naise nimel on võetud laen ja selle osas on alustatud kriminaalmenetlust. Helistaja väitis, et laenu võtnud mees on kinni peetud, aga naisel on vaja lahendada probleemid pangaga. Seepeale suunati kõne väidetavale SEB Panga turvatöötajale, kes küsis naiselt kasutajatunnust, mille ta ka andis. Hiljem saatis väidetav turvatöötaja talle 20 korda erinevaid numbreid, mida naine kinnitas PIN1- ja PIN2-koodidega. Vestlus kestis kaks tundi ja kontrollides SEB Pangas oma arveid avastas naine, et arvele on laekunud raha laenufirmadest ja tundmatult naiselt ning kogu raha koos naise enda rahaga on arvelt varastatud. Naisele kelmusega tekitatud kahju on üle 3200 euro.

18. novembril teatati, et 15. novembril helistati Lasnamäel elavale 61-aastasele naisele, kuid halva enesetunde tõttu suhtles petturitega tema poeg. Helistaja palus kontol toimuvate kahtlaste tehingute vastu kaitseprogrammi paigaldamiseks pangakaartidest ja ID-kaardist pilte teha ja neile saata. Hiljem avastas kannatanu, et kontodelt on tehtud erinevad ostud kogusummas ligi 3300 eurot.

18. novembril laekus teade, et 15. novembril helistati Lasnamäel elavale 65-aastasele naisele väidetavalt SEB Pangast ja paluti kontol toimuvate kahtlaste tehingute vastu kaitseprogrammi paigaldamiseks sisestada Smart-ID PIN-koodid. Hiljem avastas naine, et tema nimel oli võetud Bondora laenukeskkonnast 2000 euro suurune laen ja COOP Finants AS laenukeskkonnast ligi 5000 euro suurune laen, misjärel kannatanu pangakontolt oli tehtud ülekandeid ligi 6500 euro ulatuses.

18. novembril anti teada, et 11. novembril helistas Maardus elavale 61-aastasele mehele naine, kes tutvustas end Swedbanki töötajana ja tundis huvi, ega mees ei tee hetkel pangatoiminguid, sest tema arvelt teostatakse ülekannet. Helistaja ütles, et ülekande tõkestamiseks tuleb kasutajatunnus blokeerida ja uue ajutise kasutajatunnuse saamiseks on vaja öelda kasutajatunnus ning toiming kinnitada Smart-ID abil. Uskudes, et tegemist on pangatöötajaga, andis mees oma kasutajatunnuse ja  kinnitas toimingu Smart-ID abil. Pärast seda avastas mees, et tema Swedbanki arvelt on kadunud kokku ligi 2400 eurot.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.