"Ei ole normaalne, kui kolm elutähtsat valdkonda ning lisaks kütus, gaas ja elekter võtavad eestlaste sissetulekutest 60 ja rohkem protsenti."

Sirje Potisepp, toiduainetööstuse liidu juhataja
video Pangatöötajana esinenud kelmid petsid taas tuhandeid välja (0)
02. detsember 2021

Netikelmid ja pangapetturid on viimasel ajal palju pahandust teinud. Kahetsusväärselt on heausksed inimesed oma pangaarvelt kaotanud petturitele suuri summasid. Kaks noort tallinlast kaotasid kelmidele tuhandeid eurosid. Põhja prefektuur asus uurima pangatöötajana esinenud kelmide juhtumeid.

Novembri keskel helistati erinevatelt numbritelt Lasnamäel elavale 24-aastasele mehele. Helistajad tutvustasid end Swedbanki töötajatena. Uue pangakonto loomise sildi all peteti mehelt Smart-ID koodid välja. Kahju oli ligi 7400 eurot.

“Meil on isegi olukordi, kus on vesteldud neli tundi. Inimene ei ole alguses uskunud, et see on reaalne, et helistatakse pangast, aga nelja tunni pärast on ta ikkagi olnud valmis need PIN-id ära andma,” rääkis kelmuste ja majanduskuritegude talituse juht Paul Pihelgas petukõnedest. “Põhjendused on erinevad. Kõigepealt öeldakse, et kas te olete teinud lähiajal mingit suuremat ülekannet oma kontolt. Siis inimesel tekib kohe kahtlus, et ei ole teinud, miks te küsite? Või siis öeldakse, et teie kontolt on mingi summa kaduma läinud või just on midagi seal toimumas, et palun reageerime kiiresti, et kui see ei ole teie, siis et seda tehingut peatada, tuleb anda PIN-1, PIN-2 ja seejärel siis justkui on tehing peatatud.”

Kesklinnas elavale 31-aastasele naisele helistati samuti justkui Swedbankist ja kõneldi naise kontol toimuvatest kahtlastest tehingutest. Pärast PIN 2 andmist kadus naise kontolt 3000 eurot. Enamasti räägivad kelmid vene keeles.

“Pank ei võta klientidega ühendust näiteks läbi sotsiaalmeedia või läbi Viberi või läbi Whatsappi – need on kõik populaarsed kanalid, aga mida pank ei kasuta. Esmane on ikkagi telefon ja pank üldjuhul ikkagi suhtleb kliendiga niiöelda oma emakeeles ka. Et Eesti kliendile helistab keegi näiteks ukraina aktsendiga vene keelt rääkiv inimene panga esindajana, see on põhimõtteliselt välistatud,” selgitas panga põhimõtteid Swedbanki finantskuritegude ennetamise osakonna juhataja Tanel Pärss.

Pank on korduvalt kõnelenud, et nende töötajad ei küsi iialgi kliendi PIN koode. Selliste kõnede puhul tasub jutt kohe katkestada ning sellest politseile teada anda.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.