"Ei ole normaalne, kui kolm elutähtsat valdkonda ning lisaks kütus, gaas ja elekter võtavad eestlaste sissetulekutest 60 ja rohkem protsenti."

Sirje Potisepp, toiduainetööstuse liidu juhataja
Elroni rongide piletimasinatest saab soodsama pileti nüüd ka pangakaardiga (0)
14. detsember 2021
Foto: Ilja Matusihis

„Meil on väga hea meel, et nüüd on kõikides Elroni rongides võimalik endale sõidupilet piletimasinast osta ka pangakaardiga,” teatas Elroni müügi- ja arendusjuht Ronnie Kongo. „Pangakaardimakse juurutamine on olnud omajagu väljakutseid pakkuv. Vahepeal muutusid näiteks seadmetele esitatavad nõuded, mistõttu tuli protsessi sisuliselt uuesti alustada.“

Lisaks Elroni sõidukaardile laaditud rahale saab nüüd piletimasinas tasuda ka pangakaardiga. Pangakaardil peavad olema viipemaksed lubatud, mitmele inimesele piletit ostes tuleb jälgida, et summa kokku ei oleks rohkem kui 25 eurot.

Piletimasinast saab sõiduõiguse soodsamalt

Piletimasinast saab sõiduõiguse 10% soodsamalt kui klienditeenindajalt, pilet tuleb osta kohe rongi sisenedes. Piletimasina kasutamiseks peavad pangakaardil olema lubatud viipemaksed ning ostetavate piletite summa kokku võib olla kuni 25 eurot. „Kui soovitakse osta mitut piletit ning summa kokku on üle 25 euro, ei luba masin makset sooritada,“ täpsustas Kongo ning lisas, et masinat ei saa kasutada ka juhul, kui tegemist on kaardiga, mis on ühtlasi ka ISIC õpilaspilet.

„ISIC kaartidel on ka Ühiskaardi funktsionaalsus, mille alusel saavad näiteks tallinlased tasuta sõita. Kuna süsteem ei tea, kas konkreetsel juhul peaks kaarti käsitlema kui pangakaarti või Ühiskaarti, siis on pangakaardi maksed nende kaartide puhul piletimasinas keelatud. Sama on tehtud näiteks Tallinna linnatranspordis. Kellel on ISIC pangakaart, saavad pileti soetada endiselt klienditeenindajalt.“

Kui klient tasub piletimasinas pangakaardiga, tuleb sõiduõiguse kontrollimiseks esitada teenindajale sama kaart, millega pilet osteti. Kui maksmiseks kasutatakse füüsilise kaardi asemel telefonis olevat kaarti, tuleb teenindajale näidata kasutatud rakenduses toodud elektroonilise kaardi nelja viimast numbrit. „Telefonimakse puhul kasutatava kaardi number erineb sellest, mis on füüsilisel kaardil. Erinevates rakendustes nagu Swedbank äpp, Google Pay või Apple Wallet on see erineva nimetusega, näiteks digitaalne kaardinumber, virtuaalne kaardinumber või device account number. Et piletite kontroll oleks edaspidigi sujuv, palume telefonimakset kasutada plaanivatel reisijatel vajadusel eelnevalt tutvuda Elroni kodulehel olevate juhistega, kuidas enamlevinud rakendustes elektrooniline kaardi number üles leida,“ selgitas Ronnie Kongo.

“See on taas üks oluline samm viipemakse laienemisel ühistranspordis. Meil on hea meel olla Elronile tehnoloogiliseks partneriks ja koostöös tuua reisijateni uusi kliendisõbralikke lahendusi. Pangakaardimakse võimaldamine muudab rongides validaatorist pileti ostmise mugavaks ning lihtsaks, toetades seeläbi positiivset kliendikogemust,“ sõnas ka piletisüsteeme arendava ettevõtte Ridango projektijuht Ado Are.

Balti jaamas lõppesid mitu kuud kestnud ehitustööd

Remonttööde käigus lisati juurde kaks platvormi ja uuendati tehnilisi süsteeme. Tänaseks on taastatud kõik sõiduplaanid ja reisiliiklus kulgeb tavapärases rütmis.

Kongo rääkis, et ehitustööd olid reisirongide jaoks väga olulised ja põhjalikud. “Ehitati täiendavad platvormid, et rongid saaks tihedamini sõita ja jaamas saaks neid rohkem olla. Samamoodi ehitati täiendav tee, millega saab Balti jaama sisse ja sealt välja.” Jaam sai ka uuendatud liiklusjuhtimissüsteemi.

Ehituse ajal sõitsid Elroni rongid vähendatud sagedusega ja mitu liini sõitis Balti jaama asendusbussidega. Nüüd, kus remont on tehtud, saavad reisirongid sõita tavapärases mahus ja veelgi kiiremini. Ka pühadeks saavad inimesed koju. 

“Kui on suurema nõudlusega päevad, reeglina reeded ja pühapäevad, aga pühade ajal on näiteks Tartu ja Narva suunal liiklus mõnevõrra tihedam,” selgitas Kongo.

Kuigi Balti Jaama uuendused on põhjalikud, on raudteel Eestis veel arenguruumi ning tihedamaks rongiliikluseks on vaja rohkem rohkem ronge ja paremat infrastruktuuri.

“Kindlasti ootame seda, et Pääsküla ja Keila vahel valmiks täies ulatuses teine tee. Väga suur mure on meil Tallinn-Rapla lõiguga, mis on täielikult ammendunud läbilaskevõimega,” rääkis Kongo tulevikuootustest.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.