"Tulevikku vaadates tuleks vähemalt kodutarbijad börsipõhisest süsteemist välja suunata. Ainult nii on võimalik kliimaeesmärke tulevikus täitma hakata."

Alar Konist, TalTechi energiatehnoloogia professor
UURING Eesti mainekaim suurettevõte on Swedbank (0)
15. detsember 2021

Kantar Emori suurettevõtete maine uuringu esikolmiku moodustavad 2021. aastal Swedbank, Orkla Eesti ja A. Le Coq.

Esikümnesse kuuluvad veel  Circle K Eesti, Coop, Farmi, Pipedrive, Prisma Peremarket, Selver ja Telia Eesti, vahendab BNS.

Mainekuse edetabelit tõusis juhtima Swedbank, mis on edetabeli tipus olnud ka varasematel aastatel, viimati 2018. Seejärel pangandust ümbritsenud skandaalide valguses kolmanda kümne lõppu taandunud ettevõte kerkis ettepoole juba aasta eest, jõudes sel aastal uuesti päris tippu.

Swedbanki kuvandi mõlemad komponendid on paranenud

Seejuures on Swedbankil paranenud mainekuvandi mõlemad komponendid ‒ tugevuskuvand ning suhtumine ettevõttesse. Traditsiooniliselt on Swedbanki maine tugevam mitte-eestlaste hulgas, viimastel aastatel torkab silma positiivne hoiak naiste seas. 

Teisel positsioonil olev Orkla Eesti on samuti viimaste aastate kõrgeimal kohal, kuigi kuulus esikümnesse ka eelmistes uuringutes, paiknedes aasta eest kuuendal positsioonil. Orkla hea mainekuvandi tagab esmajoones positiivne suhtumine ettevõttesse. 

Kolmandal kohal olev A. Le Coq püsib mainekaimate ettevõtete esikolmikus kolmandat aastat järjest.

Mullune tabeliliider esikolmikusse ei jõudnud

Läinudaastane maineliider Coop sel aastal esikolmikusse ei mahu, samas on oma positsiooni parandanud teised igapäevakaupade ostukohad. Coopi kõrval on taas esikümnesse jõudnud sealt aasta eest napilt välja jäänud Selver ning üle aastate ka Prisma Peremarket, mis viimati mahtus kümne mainekaima suurettevõtte hulka viie aasta eest.

Sarnaselt eelmisele aastale kuuluvad esikümnesse veel Circle K, Farmi ja Telia, neist viimane on edetabelis veidi tõusnud, teised pisut langenud. 

Uueks tulijaks mainekaimate ettevõtete esikümnes on sel aastal kliendisuhete juhtimisele keskendunud tehnoloogiaettevõte Pipedrive.

Kantar Emori uuringueksperdi Katrin Männaste sõnul on mainekuse trende valdkonniti vaadates näha, et finants- ja sideteenuste alal tegutsejad ning kaubandusettevõtted on saanud 2021. aastal pigem veidi kõrgema mainekuvandi osaliseks kui aasta eest.

“Mõningast langust on märgata infrastruktuuriettevõtete puhul, eeskätt on halvemuse suunas liikunud neisse suhtumine. Osaliselt võib selle taga juba näha energiahindade tõusu mõju,” kommenteeris Männaste. Ta lisas, et eelmisel aastal olulise languse läbi teinud transpordisektori ettevõtted on aga uuesti taastumas. 

Kantar Emori iga-aastases Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringus reastati suurettevõtted kahe näitaja, üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi, alusel. 

Uuring toimus sel aastal 22. korda. Uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega.

Uuringus osales 2021. aasta oktoobris-novembris 1401 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. 

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.