"Ei ole normaalne, kui kolm elutähtsat valdkonda ning lisaks kütus, gaas ja elekter võtavad eestlaste sissetulekutest 60 ja rohkem protsenti."

Sirje Potisepp, toiduainetööstuse liidu juhataja
video Tallinna uus liiklusmudel teeb tulevikus linnatranspordi tõhusamaks (0)
15. detsember 2021
Foto: Albert Truuväärt

Tallinnal on valminud liiklusmudel, mis on aluseks uue transpordi liiklusskeemi väljatöötamiseks. Selle abiga analüüsitakse ka fooride tööd ja ühistranspordi efektiivsust.

Uue liiklusmudeliga saab analüüsida nii autode kui ühistranspordi liikumist ja selgitada välja kitsaskohti, mida parandada ja ümber projekteerida. Tallinna Transpordiameti liiklusekspert Grigori Parfjonovi sõnul aitab liikumismudel tulevikus optimeerida kogu transpordivõrgustikku.

Nüüdsest on võimalik sõidumarsruute optimeerida

“Transpordimudeli kaudu saame optimeerida nii kõik marsruudid, mis meil praegu on, samuti me saame üles ehitada võrgustiku sellisel kujul, et see oleks nõudluspõhine,” tõi Parfjonov näite ühest liiklusmudeli kasutamise võimalusest.

Linnaelanik Sirje, kelle me Vabaduse Väljaku bussipeatuses kaamera ette püüdsime, tõdes, et istub palju ümber. Samas oli peatuses ka neid, kes said hakkama ühe sõiduga ja üks härra kiitis, et sõidab “trepist-treppi”.

Uue liiklusmudeliga saab näha ette, kus potentsiaalsed linnas liiklejad paiknevad ja millistes linna osades on kitsaskohti, mida on võimalik parandada.

Näiteks võib tänavalõigu täpsusega näha elanike arvu, töökohtade hulka, lasteaedade, koolide ja ülikoolide asukohti ning neis tudeerivate inimeste koguseid. Seega saab tarkvaraga parandada lisaks transpordimuredele ka muude linna teenuste kättesaadavust.

Otsustega kiirustama ei hakata

Liiklusmudeli järgi kohe otsuseid tegema ei kiirustata, sest tekkida võib doominoefekt. 

“Peame esialgu analüüsima, mida saaks paremini teha. näiteks võib-olla mõned marsruudid peavad liikuma kiiremini, ehk siis me peame mõtlema, kus võiks tekkida uus ühistranspordirada,” selgitas Parfjonov. “Peame baseeruma sellele, et peab olema tasakaal, et kõik töötaks nii ühistranspordi kasutajate kui ka autokasutajate jaoks.”

Sarnased mudelid on kasutusel pea kõikides Lääne-Euroopa linnades, sama tarkvara kasutatakse ka Berliinis. Praegu käivad linnatöötajate koolitused, et projekt tõhusalt ellu viia.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.