"Ei ole normaalne, kui kolm elutähtsat valdkonda ning lisaks kütus, gaas ja elekter võtavad eestlaste sissetulekutest 60 ja rohkem protsenti."

Sirje Potisepp, toiduainetööstuse liidu juhataja
vaata 3D-kavandeid Kaubamaja lähedale kerkib 106 meetri kõrgune ärihoone ja hotell (1)
07. jaanuar 2022
Tartu mnt. 1 hoone 3D-eskiis. Autor: Alver Arhitektid

Tartu maantee ja Gonsiori tänava nurgale peaks kerkima kuni 30-korruseline ja 106 meetri kõrgune ärihoone ja hotell, mida arendab City Plaza OÜ. Planeeritava maa-ala suurus on 9000 m2 . Kunstiakadeemia endise krundi detailplaneering on vastu võetud ja see on viimane etapp enne detailplaneeringu kehtestamist.

Vaata galeriid (6)

Avalik väljapanek on lõppenud ja soovijatel vastuväited esitatud. Sel nädalal toimus Kesklinna linnaosavalitsuses avalikul väljapanekul laekunud ettepanekute avalik arutelu. Nüüd jääb vaid oodata, kas vaidlused kestavad edasi või linn saab kehtestada planeeringu.  

Asukoht tingib mitmeid piiranguid

Detailplaneeringu autori arhitekt Peep Moorasti sõnul on objekti asukoht selline, et piiranguid oli piisavalt palju. „Krunt jääb vanalinna kaitsevööndisse ja erinevatesse vaatekoridoridesse – need on kõige olulisemad piirangud,“ selgitas ta. „Lisaks sellele on alal ka vana asulakoht, sealt tulid muinsuskaitselised piirangud. Samuti ei tohi naaberhoonestuse päikesevalguse hulk halveneda.“  

Hoone eskiislahenduse autor arhitekt Andres Alver sõnas, et Tallinn peaks hoonestuselt tihenema. „See, et ta on nüüd tihedalt planeeritud, tihedaks tehtud, on tegelikult samm õiges suunas,“ lausus ta. „Selle taga on hoopis suuremad nähtused – üks nendest on energiakriis maailmas. See tähendab, et me peame ennast ruumiliselt teistmoodi pakkima, kui me seda täna oleme teinud. Peame mõtlema ka selle peale, mis saab meie liikumisest. Mis juhtub meie linnade ja kesklinnadega, kui me autosid nõnda palju siia sisse enam lubada ei saa? Mismoodi me üldse käituma hakkame? Need on suured, uued küsimused.“

Omanike esindaja, City Plaza juhatuse liige Angel Andla ütles, et nad on pikalt oodanud tulemust. „Aga loodame, et nüüd me saame siis paisu tagant minema,“  lausus ta.

Estconde Invest suuromanik Rein Tallermo sõnul pole nad tegelikult ostnud selle krundi mõttega spekuleerida. „City Plaza on ju naaberkinnistul,“ lausus ta. „Oleme mõelnud ikka, et arendada seda ühtseks kompleksiks.“  

Probleemiks prügimajandus ja turvameetmed

Andla sõnul on vastuväiteid algusest peale olnud – üks on see prügimajanduse teema. „Ja siis majade stabiilsuse oht ja turvameetmed,“ selgitas ta. „Detailplaneeringus on juba vaiadega lahendus tehtud. Need moodustavad absoluutselt monoliitse seina, et naabrimajadega midagi ei juhtuks. See on ka meie enda huvides, meil tuleks ju see kinni maksta.“  

Tallermo kinnitas, et kui detailplaneering saab kinnitatud, saab hakata projekteerima. „Ka projekteerimine võtab ka aega, kuna tegemist on pinnase suhtes suhteliselt keerulise asjaga,“ lausus ta. „Kuna hoone on erinevate funktsioonidega – esimestel korrustel on ärihooned, siis kandev konstruktsioon, edasi tuleb hotell.“  

Andla ütles, et nad peavad saama veel ehitusloa, aga selleks tuleb projekt kokku panna. „Eks see on omamoodi protsess. Aga mitte nii pikk kui detaili menetlemine.“ 

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Alveril on tõsised probleemid -uued küsimused
8. jaan. 2022 20:34
Tallinna omapära arvestades ei tohiks täisehitus olla meelistegevus- kui arhitektile on teisene- sõidukite paiknemine ja liiklusvoog. Selle lehendamatuse taga on hiljem häiriv - prügiveokite ja kaubikute kolistamine alates kella 6...22, suur tihedus ja kõrghoonete tulekahjud? jne. Kaasaarvatud ÜT. Kui Tallinna lahelt vaadata - Tallinna siluetti enam pole , kirikute tornid on hämaras; Tselluloosi mäelt varem nähtu- Toompea, päikesetõusul- tatikad panid vaate kinni ja nad ei teagi, et selline vaade oli kunagi väga ilus (eriti Estoplasti trepimademelt vaadates). Pilvelõhkujate osakaal peaks hoopis eraldi tekkima - Akadeemia tee , lammutades need vanad 5* elamud. Tallinna Kesklinna ja Vanalinna piirkond ei tohiks olla rohkem koormatud kui Kultuuriasutused, piisav kaubandus, turistid ja elanike osakaal- kes töötavad lähipiirkonnas(ca 3 km ... 5 km kaugusel). See väldiks sõelumise ja vanalinna hävingu - ving, müra, liigne valgusreostus, tänavate vibratsiooni mõju. Siis oleks võimalik luua liikluses erikorraldust ja ÜT ning jala ja ratta sobitumist. Kõige hullemad elamud on - büroo ja elamu , sellest parem oleks - büroo ja hotell või kauplus või büroo ja parkimismaja(Tondil on see päris huvitav lahendus , Pärnu mnt. ääres- parkla väljas ja maa-all , bürood, kauplus, toitlustamine, väike turg, keldrist eritiivas pääs liftiga -st. et on mõeldud ka INVA vajadustele. Alveritel aga ilmselt veel seda mõtet pole .... Mõniaeg tagasi oli rusikareegel - arhitektid, planeerijad -10% ehitushinnast:) Kunstlik värk. Võib olla ongi näpuga ....