"Ei ole normaalne, kui kolm elutähtsat valdkonda ning lisaks kütus, gaas ja elekter võtavad eestlaste sissetulekutest 60 ja rohkem protsenti."

Sirje Potisepp, toiduainetööstuse liidu juhataja
Tallinn tutvustab neljapäeval Vanasadama trammiliini projekteerimistingimusi (1)
10. jaanuar 2022
Foto: Ilja Matusihis

„Kavandatav trammitee kulgeb mööda Tartu maanteed ning Gonsiori ja Laikmaa tänava kaudu Hobujaama tänavale ja sealt edasi reisisadamasse. Osaliselt paikneb uus trammitee juba olemasolevas trammiliinikoridoris ning osaliselt uuel trassil avalikult kasutatavatel aladel,“ selgitas Tallinna keskkonna- ja kommunaalvaldkonna abilinnapea Vladimir Svet.

Neljapäeval, 13. jaanuaril kell 14 toimub veebi vahendusel ja Tallinna Kesklinna Valitsuse ruumides (Nunne 18) avalik arutelu, kus tutvustatakse Vanasadamat ja tulevast Rail Balticu Ülemiste reisiterminali ühendava trammiliini rajamise projekteerimistingimuste eelnõu avaliku väljapaneku tulemusi.

„Trassikoridori valikul peeti silmas, et see võimaldaks maksimaalselt head ühenduskiirust ning avaldaks samas minimaalset negatiivset mõju muule liiklusele ja linnakeskkonnale. Kõige lühem ja ka sujuvam tee trammi viimisel sadamasse ongi Gonsiori tänava kaudu ning lisaks on sellel lahendusel veel mitmeid eeliseid – näiteks annab see võimaluse tulevikus trammiteede võrgustikku veelgi laiendada,“ lisas Vladrimir Svet.

„Trammiliini rajamise eesmärk on Kesklinna liikluskoormuse vähendamine ning sadama, raudtee ja lennuvälja arengu soodustamine keskkonnasäästlikkust järgides,“ lisas Kesklinna vanem Monika Haukanõmm. „Projekt lahendab terviklikult kogu projekteeritava tänavaruumi, sealhulgas nii kõnni-, ratta- ja sõiduteed, rattaparklad, valgustus, disain, haljastus, tehnovõrgud kui ka muu oluline.“

Vanasadama trammi trassikoridori lõik on kavandatud kulgema praeguses trammitaristus Rail Baltic Ülemiste reisijate terminali poolt Gonsiori tänavani, edasi mööda Gonsiori tänavat Laikmaa tänavani ning pärast Narva maantee ületamist Hobujaama tänavale. Seejärel suundub trammitee üle Ahtri tänava ning risti üle Laeva tänava Kuunari tänavale, mööda Kai tänavat A-terminalini, kust ta pöörab mööda Logi tänavat tagasi Rumbi tänavale ning jõuab piki Kursi tänavat Põhja puiesteele. Sealt liigub tramm Mere puiesteele ja jätkab teed olemasoleval trammiteel. Uue trammiliini kavandamisel ja ehitusprojekti koostamisel arvestatakse nii keskkonnakaitseliste, linnaruumiliste, liikluskorralduslike kui ka teiste tingimustega.

Projekteerimistingimuste eelnõu koostas Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet, kaasates protsessi ka AS Tallinna Sadamat ning trammiliini trassile jäävate eraomandis olevate kinnistute omanikke. Selle avaliku väljapaneku korraldasid Tallinna Kesklinna Valitsus ja Põhja-Tallinna Valitsus ajavahemikul 24. maist 6. juunini 2021. Avaliku väljapaneku käigus oli võimalik arvamust avaldada kõigil, kelle ehitusõigust või maakasutust projekt võib mõjutada. Arvamusi esitati 11 juhul.

Kommentaarid (1)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Tramm
17. jaan. 2022 13:45
See tähendab, et edaspidi Maneeži peatust Maneeži tänaval pole ja tramm tõstetakse Laikmaa tänavale ? Liivalaia -Tartu mnt. ristmikust peaks trammiga saama kuni Kristiine keskuseni või Hipodroomini, oleks kiirühendus põhiliste ümberistumiste kohale - PERHi-Rahumäe-Nõmme , Sõle-Kopli, Rocca alMare-Õismäe-Tiskre, suundadele Liivalaia tänaval peaks soovitavalt panema trammi laia tänava ja ÜT rea ühitamisega - ühel kui teisel suunal kõnnitee äärde