"Tulevikku vaadates tuleks vähemalt kodutarbijad börsipõhisest süsteemist välja suunata. Ainult nii on võimalik kliimaeesmärke tulevikus täitma hakata."

Alar Konist, TalTechi energiatehnoloogia professor
Ülemiste terminali ehituseks viiakse esmalt läbi turu-uuring (0)
14. jaanuar 2022
Rail Baltica Ülemiste terminali kavand.

Rail Baltic Estonia OÜ viib läbi turu-uuringu, saamaks Ülemiste terminali, selle lähiala ja infrastruktuuri ehitustööde hankes osalemisest huvitatud ettevõtetelt tagasisidet.

Täpsemalt soovib Rail Baltic Estonia tagasisidet hankelepingu eseme, mahu ja tingimuste kohta ning infot turuosaliste valmisoleku kohta hankes osalemiseks, vahendab BNS.

Turu-uuringu materjalide saamiseks peavad huvilised allkirjastama konfidentsiaalsusavalduse. Ettepanekute esitamise tähtaeg on 24. jaanuari ennelõuna.

Ülemiste terminali ja seotud taristu ehitushange kuulutatakse välja tänavuse aasta alguses ning ehitusleping sõlmitakse esialgsete plaanide kohaselt 2022. aasta sügisel. Ehituse esimeses etapis toimuvad tööd olemasoleva raudtee ja trammitee ümberpaigutamisega.

Kavandatav Rail Balticu Ülemiste reisiterminal on osa Rail Balticu projektist. Selle ehitus läheb maksma 160–170 miljonit eurot.

Rail Baltic on 1435-millimeetrise rööpmelaiusega kaherööpmeline elektrifitseeritud rahvusvaheline kiirraudtee koos kogu selle juurde kuuluva infrastruktuuriga. Kiirraudtee projektkiirus on rahvusvahelisel reisijateveol 249 kilomeetrit tunnis, kaubaveol 120 kilomeetrit tunnis ja kohalikul reisijateveol 200 kilomeetrit tunnis. 

Rail Balticu trassi pikkus on ligikaudu 870 kilomeetrit, millest Eesti riigi territooriumil 213 kilomeetrit. Eestis läbib trass Harju-, Rapla- ja Pärnumaad.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.