“Mind häirib, et enamik lugusid “Eesti laulul” on inglise keeles. Elementaarne lugupidamine oma emakeele vastu võiks ikka olla!”

Voldemar Kuslap, laulja
kavalad petuskeemid Piraattaksod viivad taksojuhtidelt leiva laualt (2)
20. jaanuar 2022

“Ei ole võimalik! Ei, ei, ei! Kontrollige üle, ma sõitsin spetsiaalselt ja vormistasin selle masina peale ümber.” Nii püüdis ennast välja keerutada taksojuht, kellel puudus vajalik teenindajakaart. Veelgi varem aga ütles ta Tallinna munitsipaalpolitsei (mupo) inspektoritele, et tõi ainult oma tuttavad lennuki peale.

„Piraattaksondus on Tallinnas taas kujunemas probleemiks,“ nentis Munitsipaalpolitsei ameti juhataja Aivar Toompere. „Vahepeal saime suurest piraatide lainest jagu ja taksonduses toimuva enam-vähem kontrolli alla. Tundub, et koroonapiirangud on teinud korrektuure, inimesed on hakanud rohkem kasutama taksoteenust ja sellest tingituna on piraatlus vaikselt tagasi hiilimas. Järjest enam pöörame rõhku taksoteenuse pakkujate kontrollimisele ja seda ikka selleks, et teenus oleks seaduslik ja teenust kasutavad kliendid saaksid tunda end turvaliselt“.

Ja loomulikult pole sellistel taksojuhtidel isu telekaamera ees selgitusi jagada. “Ma ei taha sellest rääkida,” ütleb piraattakso juht ja lööb oma autoukse pauguga kinni.

Teenindajakaardi aegumine või peatatud teenindajakaart polegi kõige sagedasem rikkumine. Palju enam kasutatakse petuskeemi, kus üks inimene taotleb kõik load ja teenindajakaardi, aga taksot sõidab hoopis teine.

Dokumendid ajab korda üks, aga sõidab teine inimene

“Kellel on puhas taust, teeb lepingud näiteks kas Boltiga või Yandexiga ja siis annab üle kõik kasutajanimed ja paroolid teisele isikule, kellel on karistused, kellel on näiteks kriminaalasjad nagu,” selgitas Tallinna Munitsipaalpolitsei Ameti välijuhtimise peainspektor Aleksandr Kukk.

Kolmapäeval kontrollisid mupo inspektorid mõne tunni jooksul ligi sada autot ja avastasid kaks rikkumist. Taksojuhid, kes Lennujaamas kliente ootasid, tunnistasid, et viimasel ajal on piraate vähemaks jäänud, aga probleem siiski on.

“On veel probleeme lennujaamas ja B terminalis. Võtavad meilt kliente ära. Meie näiteks maksame siin seismise eest, aga nemad ei maksa,” oli taksojuht Viktor nördinud.

Taksojuht Andres lisas: “Töö jääb ju lahjemaks meil, kui ära võetakse meie eest kliente.”

Juhid vahetavad infot kontrollide kohta

Tallinnas võib praegu tegutseda umbes kümmekond taksofirmat, keda saab telefoni teel kutsuda. Suure osa moodustavad aga just neti teel tellitavad taksod. Ja just nendega on probleeme kõige enam.

“Täna mõlemad rikkujad olid mitte klassikalised taksod, vaid need, kes äpi kaudu töötasid. Äpitaksot on raskem kontrollida, aga me püüame seda teha,” kinnitas Kukk.

Kontrollimise teeb raskemaks seegi, et juhid vahetavad infot kontrollide kohta netis üha kiiremini.

“On ka kenasti näha Waze-is, et me siin kontrollime, selle rakenduse kaudu, samuti on erinevad grupid Facebookis, mis tegutsevad ja kus pannakse üles infot selle kohta, kus kontrollitakse,“ lausus Kukk.

Just äpitaksosid sõidavad peamiselt mujalt sisserännanud, olgu siis Tuneesiast või Ukrainast. Nendega kaasnevad ka keelemured, aga siin jäävad mupo käed lühikeseks. 

Kommentaarid (2)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

bOLT JA WOLT MIGRATSIOONI PUMBAD
23. jaan. 2022 19:29
Näha ja tunda enda kogemusest et Bolti taksodes umbkeelsed välismaalased roolis.Kahjuks mupo ei tee tööd korralikult-ei püüa neid kinni
taksoviin viie minutiga
20. jaan. 2022 17:02
Pärast nõukogude rubla käibelt kadumist olen Eestis taksot sõitjana kasutanud kahel korral. Üks kord krooni ajal. Hiiu taksopeatuses vabakal seisis Volga GAZ 21 plafooniga. Väljusin bussist ja takso peale. Nostalgiast. Aastakümnete mälestuste uimas. Tln-a taksopargi Volgadel, neil "vanadel" olid juhid harilikult torganud armatuurlaua "kellade" kopsiku serva vahele rea ühekopikalisi. Juhtidel oli maneer toetada kätt rooli taha käigukangile sõites, kui kolmas "raud" sees. Ja oli maneer linnas sõita nii, et vajutad gaasi, kui kiirus tõusis lubatust üle siis jalg gaasilt ära ja natukese aja pärast jälle gaasi. See oli taksistide sõidumaneer. Mina Volga roolis nii ei talitanud. Ühtlase kiirusega oli vaiksem sõita. Niisiis nostalgia sundis Hiiul taksovolgasse. Pettumus! Kopikaid ei olnud. Maneere kah ei olnud. Ja Volga oli kah juba ajast ja arust. Pidurid sandid ja kiirendus mannetu. Aeg oli möödas.