“Mind häirib, et enamik lugusid “Eesti laulul” on inglise keeles. Elementaarne lugupidamine oma emakeele vastu võiks ikka olla!”

Voldemar Kuslap, laulja
POOLT JA VASTU Kas teid lõhkuvad ja tervisele kahjulikku tolmu tekitavad naastrehvid tuleks vähemalt linnas sõites üldse keelata? (0)
24. jaanuar 2022
Foto: Scanpix

Pealinn küsis kahe eksperdi arvamust naastrehvide kohta ning saadud vastused olid üsna eripalgelised.

Marek Strandberg. Foto: Scanpix

POOLT

Keskkonnakaitsja Marek Strandberg:

Minu valik on raudselt lamellrehvid, sest ma tean, mida need naelad tekitavad. Inimeste peade kõrgusel on naeltega ratastelt paiskuv peentolm nii rõve! Ja seda hingavad sisse ka lapsed. Püüan omalt poolt selle tekitamist vältida.

Linnades ei ole naelrehve üldse tarvis ja maanteel on vaja kehva ilmaga lihtsalt kiirus maha võtta. Nüüdisaegsed kummisegud on nii pehmed, et ka külmemal talvel haakuvad lamellrehvid teega, isegi jääga, päris hästi.

Lisaks – kui sul läheb meelest ära rehvivahetuse kuupäev, siis on selle eel vahetustöökodades meeletud sabad. Ja kui sul sabas ootamiseks aega pole, sõidad krõbistades edasi mööda kuiva asfalti ja saad selle eest veel trahvi ka. Ma olen viimasel ajal hakanud nii vähe kui võimalik autoga sõitma ja seepärast pole ka naelte järgi enam vajadust.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu juhatuse liige Sulev Narusk. Foto: Andras Kralla

VASTU

Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu juhatuse liige Sulev Narusk:

Olen sõitnud talvel nii lamellrehvide kui ka naastrehvidega, nii et saan neid võrrelda. Selle tulemusel sõidan praegu ikka naastrehvidega. Minu meelest on lamell rohkem Kesk-Euroopa teema. See sobib sinna, kus on väga vähe sellist rasket talve nagu meil praegu. Eestis pidevalt sulatab ja külmetab ja nii tekib ohtralt jääd. Lamellrehv jää peal ei pea.

Kui meil oleks vähem jääd nagu Põhja-Soomes, kus on kogu aeg külm ja tuleb lund, siis võiks lamell küll sobida. Kinnitrambitud lume peal peab lamellrehv hästi autot teel. Aga meil on ka linnas väga tihti asfaldil jää peal, seal lamellidega pidama ei saa, naelaga aga küll.

Kui lamellrehvidega sõita, siis peaks lubatud liikumiskiirus olema väiksem kui praegu. Kel on lamellid, need peavad aeglasemalt sõitma, siis ei juhtu midagi. Aga kuna naelad peavad paremini, siis saab ka kiiremini sõita. Ärge nüüd võtke seda nagu üleskutset kihutada!

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.