“Mind häirib, et enamik lugusid “Eesti laulul” on inglise keeles. Elementaarne lugupidamine oma emakeele vastu võiks ikka olla!”

Voldemar Kuslap, laulja
Piraattaksod viivad ausatelt juhtidelt leiva laualt (0)
24. jaanuar 2022
Tallinna linnameedia

Üha levinum on pettus, kus üks inimene taotleb kõik load ja teenindajakaardi, aga taksot sõidab hoopis teine.

“Ei ole võimalik! Ei, ei, ei! Kontrollige üle, ma sõitsin spetsiaalselt ja vormistasin selle masina peale ümber.” Nii püüdis ennast välja keerutada taksojuht, kellel puudus nõutav teenindajakaart. Veelgi varem aga ütles ta Tallinna munitsipaalpolitsei (mupo) inspektoritele, et tõi ainult oma tuttavad lennuki peale.

“Piraattaksondusest on Tallinnas taas kujunemas probleem,” nentis mupo juhataja Aivar Toompere. “Vahepeal saime suurest piraatide lainest jagu ja taksonduses toimuva enam-vähem kontrolli alla. Tundub, et koroonapiirangud on teinud korrektuure, inimesed on hakanud rohkem taksoga sõitma ja sellest tingituna hiilib piraatlus vaikselt tagasi. Järjest enam paneme rõhku taksojuhtide kontrollimisele. Ikka selleks, et teenus oleks seaduslik ja taksoga sõitvad kliendid saaksid tunda end turvaliselt.”

Loomulikult pole sellistel taksojuhtidel isu telekaamera ees selgitusi jagada. “Ma ei taha sellest rääkida,” ütleb piraattakso juht ja lööb oma auto ukse pauguga kinni.

Teenindajakaardi aegumine või peatatud teenindajakaart polegi kõige sagedasem rikkumine. Palju enam kasutatakse petuskeemi, kus üks inimene taotleb kõik load ja teenindajakaardi, aga taksot sõidab hoopis teine.

Dokumendid ajab korda üks, sõidab teine

“Kellel on puhas taust, teeb lepingud näiteks kas Boltiga või Yandexiga ja siis annab kõik kasutajanimed ja paroolid üle teisele isikule, kellel on karistused, näiteks kriminaalasjad,” selgitas mupo välijuhtimise peainspektor Aleksandr Kukk.

Eelmisel kolmapäeval kontrollisid mupo inspektorid mõne tunni jooksul ligi sada autot ja avastasid kaks rikkumist. Taksojuhid, kes lennujaamas kliente ootasid, tunnistasid, et viimasel ajal on piraate vähemaks jäänud, aga probleem siiski on. “On veel probleeme lennujaamas ja B-terminalis. Piraadid võtavad meilt kliente ära. Meie näiteks maksame siin seismise eest, aga nemad ei maksa,” oli taksojuht Viktor nördinud.

Taksojuht Andres lisas: “Töö jääb ju lahjemaks meil, kui kliendid eest ära võetakse.”

Juhid vahetavad infot kontrollide kohta

Tallinnas võib praegu tegutseda kümmekond taksofirmat, keda saab telefoni teel kutsuda. Suure osa moodustavad aga just neti teel tellitavad taksod, ja nendega tekibki enim probleeme. “Täna olid mõlemad rikkujad mitte klassikalised taksojuhid, vaid need, kes äpi kaudu töötavad. Äpitaksot on raskem kontrollida, aga me püüame seda teha,” kinnitas Kukk.

Kontrollimise teeb raskemaks seegi, et juhid vahetavad infot kontrollide kohta netis üha kiiremini. “Waze rakenduse kaudu on ka kenasti näha, et me siin kontrollime, samuti tegutsevad eri grupid Facebookis, seal pannakse üles infot, kus kontrollitakse,” lausus Kukk.

Just äpitaksosid sõidavad peamiselt mujalt sisse rännanud, olgu siis Tuneesiast või Ukrainast. Nendega kaasnevad ka keelemured, aga siin jäävad mupo käed lühikeseks.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.