“Eelmine aasta oli päris palju õnnetusi, mille olid põhjustatud alkoholi tarvitanud sõidukijuhid,“ rääkis Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juht Hannes Kullamäe, kelle sõnul peaksid sõbrad ja lähedased tegema kõik endast oleneva, et purjus inimene ei läheks sõitma.” Liiklusjurist Indrek Sirk tõdes, et Tallinnas liiklev autojuht on väga sageli närviline.
Mullu leidis Tallinnas aset varasemast rohkem liiklusõnnetusi. Joobes juhtide arv püsib aga aastast aastasse murettekitavalt suur. Eelmisel aastal tabati Tallinnas 1438 joobes juhti, kellest 507 olid kriminaalses alkoholijoobes ja 118 narkojoobes.
Mõtlemapanev on ka fakt, et kogu Eestis põhjustasid alkoholi- või narkojoobes juhid möödunud aastal üle 400 liiklusõnnetuse, milles hukkus seitse inimest. See on märk, et üks osa ühiskonnast peab oma käitumist muutma. Murekohaks ning üheks peamiseks õnnetuste põhjustajaks on aga jätkkuvalt ka liigne kiirus.
Maailma mõistes meil ummikuid ei ole
Liiklusjurist Indrek Sirk tõdes, et Tallinnas on ühest otsast teise palju transiitliiklust ja sealt tulebki välja valupunkt. “Me ju kõik tahame jõuda võimalikult kiiresti oma soovitud sihtkohta,“ rääkis ta. „Tallinna liikleja, autojuht on seetõttu väga sageli närviline. Kui me aga võrdleme Tallinna liiklust mõne teise suure linnaga, Londoni, Helsingi, Berliini või Pariisiga, siis tegelikult ummikuid maailma mõttes meil siin ei ole. Et võiks käituda ja sõita rahulikumalt. Aga sageli seda ei tehta, sest tundub muu liikluse taustal, et võiks saada kiiremini.”
Kajastuma on hakanud ka õnnetused kergliikuritega. Keskmiselt leidis mullu üle päeva aset õnnetus kergliikuriga, mille tagajärjel ka keegi viga sai. Endiselt on liiklusõnnetuste sagedaseks teguriks ka tähelepanematus ja kõrvaliste asjadega tegelemine, mis eeskätt puudutab just nutiseadmete kasutamist.
“See kindlasti hajutab tähelepanu, ei olda keskendunud, ja siis need õnnetused juhtuvad. Kindlasti liiklus ei ole see koht, kus peaks nutitelefoni kasutama,” rõhutas Kullamaa.
Ohtlikud ristmikud
Eelmisel aastal juhtus Tallinnas 596 raskemat liiklusõnnetust, milles hukkus neli ja sai viga 645 inimest. Liikluskindlustusjuhtumeid üldse fikseeriti Tallinnas mullu kokku aga üle 16 tuhande. Sageli juhtuvad õnnetused just ülekäiguradadel, olgu nendeks siis reguleerimata reguleeritud fooridega ülekäigurajad. Kõige ohtlikumad on reeglina tiheda liiklusega suured ristmikud.
“Minu arust on Tallinna liikluspilt ohtlik, sest autojuhid ei vaata, ei jälgi üldse seda valgusfoori. Ma töötan Viru keskuses ja seal kogu aeg on reeglite rikkumised,” kurtis tallinlanna Heli.
Talllinna liiklusõnnetuste top kolme juhtisid möödunud aastal Tammsaare tee-Sõpruse puiestee ristmik, Akadeemia tee ja Kristiine ristmik. Neis kõigis fikseeriti kokku õnnetusjuhtumeid kokku saja ringis.
Tallinna Transpordiameti liiklusosakonna juhataja Andres Urm rõhutas, et peaksime rohkem liikluses üksteisega arvestama. “Nii autojuhid jalakäijatega kui jalgratturitega,“ lausus ta. „Aga üldiselt võib Tallinna liiklust hinnata sõnaga rahuldav. See ongi see, et alati saab paremini.”