“Mind häirib, et enamik lugusid “Eesti laulul” on inglise keeles. Elementaarne lugupidamine oma emakeele vastu võiks ikka olla!”

Voldemar Kuslap, laulja
sarvedeta sõit TLT ümberehitatud esimesed autonoomsed trollid liiklevad kiiremini ja suudavad ilma sarvedeta sõita (0)
26. jaanuar 2022

„Teenuspakkujana oleme maailmas ainukesed, kes on julgenud iseseisvalt ühissõidukite arendustöö projekti teostada. Esimeste proovisõitude järel saame kinnitada, et TLT spetsialistide poolt ümberehitatud trollid suudavad ilma sarvedeta sõita kuni 20 kilomeetrit,“ ütles AS-i Tallinna Linnatransport (TLT) juhatuse liige Otto Popel.

Alates tänasest alustavad Tallinnas sõitmist autonoomsed trollid, mis teenindavad reisijaid liinil nr 72 suunal Keskuse-Kopli. Autonoomsete trollide projekt on unikaalne, kuna TLT on ainus teenuseoperaator maailmas, kes on iseseisvalt ümber ehitanud kaks trollibussi, et nende teenus vastaks liinivõrgu vajadustele.

“Ma võin kabiinist nupulevajutamisega sarved alla lasta, automaatselt,” selgitas trollijuht Aleksandr, “aga juhtmete külge tuleb esialgu käsitsi ühendada. Tulevikus lubatakse panna püüdjad, mis aitavad automaatselt ka ühendada.”

Saab avariikohalt sujuvalt mööda sõita

Linnatranspordi AS-i trammiteenistuse direktor Meelis Telliskivi ütles, et sarvedeta sõitmine lubab kergelt lahendada mitmeid seni keerulisi olukordi.

“See võimaldab sõita selliseid liine, kus näiteks liini alguses on kontaktvõrk ja liini lõpp on ilma kontaktvõrguta,” lausus ta. “Järgmine võimalus on ka see, et teatavasti kesklinnas ja eriti Kaarli kiriku ümber on päris palju kontaktvõrku ja selline autonoomne sõit seal ilma kontaktvõrguta tagaks ka trolli kiirema sõidu. Ja siis on ka veel kolmas pluss, et kui ikka aeg-ajalt liikluses juhtub erinevaid õnnetusi ja avariisid, siis praegusel ajal kui see juhtub, siis peavad trollid seal sabas ootama. Aga selline lahendus võimaldab avariikohalt sujuvalt mööda sõita.”

TLT ehitas eelmise aasta lõpus kaks trollibussi ümber autonoomseteks trollideks. See on unikaalne projekt mitte ainult Eestis, vaid terve maailmas.

Trollid võivad sõitma hakata Lasnamäe kanalis

Popel lisas, et esialgu  võib  kahte  autonoomset trolli näha sõitmas bussiliinil nr 72 suunal Keskuse-Kopli ning trolliliinil nr 4.  Mustamäe poolse osa läbivad sõidukid kontaktliinis ning ülejäänud osa aku toitel. Kuid pole välistatud, et seejärel hakkavad trollid esimest korda Tallina ajaloos sõitma ka Lasnamäe kanalis, kus seni trollibussid sõitnud ei ole.

„Kui seni on Tallinnas räägitud trammiliinide pikendamisest Laagna teele, siis tänu autonoomsetele trollidele võivad pealinna tekkida ka uued trolliliinid – autonoomsete trollide akud võimaldavad sõita ligi 20 kilomeetrit ehk seeläbi saab seniseid trolliliine oluliselt pikendada,“ nentis Popel.

Ta lisas, et uuendatud sõidukid annavad võimaluse pikendada liinivõrku ja suurendada trollide mobiilsust. „Kui seni on trollid pidanud aeg-ajalt näiteks elektriliinide rikke tõttu seisma jääma, siis autonoomsed trollid suudavad sellistest olukordadest pääseda ning sõitu jätkata,“ selgitas TLT juhatuse liige Otto Popel.

TLT ehitas oma Kadaka tee depoos ümber seni liinil olnud Solaris Trollino 12 ja Solaris Trollino 18 trollibussid. Trollide vooluvõtturi süsteemi uuendati, sõidukitele lisati elektriakud ning lisaks värskendati sõidukite sisemust „Trollidele lisati konditsioneer, mis tagab ka suviste kuumade ilmadega paremad reisitingimused. Lisaks uuendati istmeid ning trollide sisedisaini, mis on inspireeritud mere-temaatikast,“ lisas TLT juhatuse liige.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.