"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Maailmas unikaalselt ümber ehitatud trollid suudavad sõita ka sarvedeta (0)
31. jaanuar 2022
Tallinna linnameedia

“Meie spetsialistide ümber ehitatud trollid suudavad ilma sarvedeta sõita kuni 20 kilomeetrit,” ütles AS-i Tallinna Linnatransport (TLT) juhatuse liige Otto Popel. “Oleme maailmas ainukesed, kes julgenud iseseisvalt oma ühissõidukeid uuendada.”

Tallinnas sõidavad nüüd autonoomsed trollid, mis teenindavad reisijaid liinil nr 72 ehk Keskuse-Kopli. Autonoomsed trollid on unikaalsed, kuna TLT on ainsa transpordifirmana maailmas kaks trollibussi iseseisvalt ümber ehitanud.
Seda oli vaja teha, et trollisõit vastaks tänapäevastele oludele. “Ma võin kabiinist nupulevajutusega sarved alla lasta,” selgitas trollijuht Aleksandr. “Tagasi kaablite külge tuleb sarved esialgu siiski käsitsi ühendada. Tulevikus lubatakse panna püüdjad, mis aitavad sarvi automaatselt ka ühendada.”

TLT trammiteenistuse direktor Meelis Telliskivi ütles, et sarvedeta sõitmine lubab kergelt lahendada mitmeid seni keerulisi olukordi. “See võimaldab sõita selliseid liine, kus näiteks liini alguses on kontaktvõrk ja liini lõpp on ilma elektriliinideta,” selgitas ta.

“Järgmine võimalus on ka aja kokkuhoid. Teatavasti on kesklinnas ja eriti Kaarli kiriku ümber päris palju kontaktvõrku. Selline rägastik keerulises liikluses paneb trollijuhte hoogu maha võtma, ilma sarvedeta saaks aga kiiremini sõita. Ja siis on veel kolmas pluss – kuna aeg-ajalt juhtub liikluses ikka mõni õnnetus, peavad trollid seal praegu sabas ootama, sarvedeta saavad need aga avariikohalt sujuvalt mööda sõita.”

“Seni on trollid pidanud vahel näiteks elektriliinide rikke tõttu seisma jääma, autonoomsed trollid aga suudavad sellistest olukordadest pääseda ning sõitu jätkata,” lisas Popel.

Esialgu võib kahte autonoomset trolli näha sõitmas bussiliinil nr 72 Keskuse-Kopli ning trolliliinil nr 4. Mustamäe poolse osa läbivad sõidukid liinide küljes, ülejäänud osa aku toitel. Kuid pole välistatud, et edaspidi hakkavad trollid sõitma ka Lasnamäe kanalis.

Uuendatud sõidukid annavad võimaluse pikendada liinivõrku ja suurendada trollide mobiilsust. “Kui seni on Tallinnas räägitud trammiliinide pikendamisest Laagna teele, siis tänu autonoomsetele trollidele võivad pealinna tekkida ka uued trolliliinid – autonoomsete trollide akud võimaldavad sõita ligi 20 kilomeetrit ja tänu sellele saab seniseid trolliliine oluliselt pikendada,” nentis Popel.

TLT ehitas oma Kadaka tee depoos ümber seni liinil olnud Solaris Trollino 12 ja Solaris Trollino 18 trollibussid. Trollide vooluvõtturi süsteemi uuendati, sõidukitele lisati elektriakud ning lisaks värskendati sõidukite sisemust. Trollidele lisati konditsioneer, mis tagab ka suviste kuumade ilmadega sõitjatele paremad tingimused, samuti uuendati istmeid ning trollide sisedisaini, mis on inspireeritud meretemaatikast.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.