"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
Eestlased hoiavad eurooplastest kõige vähem romantika arvelt kokku (0)
14. veebruar 2022
Foto: Pixabay

Euroopa krediidihaldusettevõte Intrum küsis rohkem kui 24 000 inimeselt üle Euroopa nende rahaasjade ja armuelu kohta.

Ligi kolmandik küsitletutest (31%) ütles, et romantilised üllatused või kohtinguõhtud on üks esimesi asju, mis ära jäetakse, kui kulutusi on vaja kärpida, samas kui Portugalis oleks seda nõus tegema peaaegu pooled (48%) vastanutest. Kreekas, Rumeenias, Hispaanias ja Iirimaal on vastajad samuti kärmed piirama romantilisi ekstravagantsusi, kui ajad on keerulised.

Eesti tarbijad kärbivad romantilisi kulutusi kõige vähem – vaid 13% vastanutest ütles, et nad teeksid seda. Taani, Norra, Austria, Soome ja Saksamaa tarbijad ütlesid samuti, et nad ei sooviks selliseid kulutusi kärpida.

Vanus loeb! Millenniumipõlvkonnast, kelle rahalised võimalused on tõenäoliselt väiksemad kui nende buumiajastu vanematel ja vanavanematel, kärbivad suurema tõenäosusega keerulistel aegadel romantilisi kulutusi. 37% millenniumilastest ütles, et see on üks kokkuhoiu kohti, kuid ainult 24% buumiajastul sündinutest nõustus sellega.

Kulutamine kiindumuse kindlustamiseks

Ühendkuningriigi ja Iirimaa tarbijad on need, kes abikaasa või elukaaslase kingitustele raha kulutades kõige tõenäolisemalt võlgadesse satuvad. Mõlemas riigis ütles 24% vastanutest, et selliste kingituste ostmine oli kõige levinum põhjus, miks nad võlgu jäid (Euroopa keskmine on 15%). Neile järgnesid Rumeenia, Hispaania ja Kreeka.

Kõige vähem satuvad armastuse pärast rahalistesse raskustesse Eesti tarbijad – vaid 5% ütles, et selline olukord võib tekkida. Järgnesid Austria, Ungari ja Läti tarbijad.

Ka noor armastus võib kalliks osutuda. Viiendik millenniumipõlvkonna vastanutest (21%) ütles, et tasuvad kingituste eest krediitkaardiga, buumiajastul sündinute hulgas oli see näitaja vaid 6%. Millenniumipõlvkond (19% vastanutest) arvas ka, et partner jätab nad suurema tõenäosusega maha, kui nad taoliste kulutustega ei jätka, samas kui vaid 4% buumiajastul sündinud vastajatest oli samal seisukohal.

On kahetsusväärne, et surve romantikale raha kulutada on mõne inimese jaoks nii suur. Näeme vahetult, millist mõju võlgnevus võib suhetele ja vaimsele tervisele avaldada. Sõbrapäeva lähenedes otsivad paljud oma kallimale ideaalset kingitust ja kasutavad selle rahastamiseks krediitkaarti, kuid keegi ei peaks end armastuse pärast rahaliselt pingelisse olukorda panema.

Armastuse kaotamine

Mõned inimesed tunnevad kindlasti survet partnerile tehtavaid kulutusi jätkata. Peaaegu veerand Ühendkuningriigi ja Iirimaa tarbijatest (vastavalt 22% ja 21%) ütles, et usutavasti jätab partner nad aasta jooksul maha, kui nad ei kuluta piisavalt üllatustele ja kingitustele. Hispaania, Rumeenia ja Poola vastajad ei jäänud selle seisukoha poolest just palju maha.

Eestlased on seevastu oma kiindumuses kõige kindlamad – vaid 5% uskus, et kaaslane jätab nad maha, kui nad romantikakulutusi vähendavad.

Siiski tunnevad mehed üldiselt suuremat survet kui naised, kui asi puudutab raha kulutamist üllatustele ja kingitustele – 18% meestest leidis, et see on peamine põhjus, miks nad krediitkaardivõlgadesse satuvad. Naiste puhul oli see osakaal 12%. Samuti ütles 16% meestest ja vaid 10% naistest, et kui nad ei kulutaks nii palju romantilistele kingitustele, jätaks partner nad maha.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.