"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
12. aprillil kell 18 Tallinn tutvustab Kadaka puiestee viadukti rekonstrueerimisprojekti (0)
05. aprill 2022
Kadaka pst. viadukti eskiis. Allikas: Tallinna Strateegiakeskus

Rekonstrueerimisprojekti eesmärgiks on ehitada Kadaka puiestee amortiseerunud viadukti asemele uus, tänapäeva nõuetele vastav viadukt ning suurendada turvalisust liikluses. Projekti avalik väljapanek kestab veel tänase päeva lõpuni ning 12. aprillil tutvustatakse seda avalikul arutelul. 

Kadaka puiestee viadukt valmis 1970. aastal ja ehkki silda on aja jooksul mitmel korral remonditud, on see praeguseks on oma kasutusea ammendanud. Otstarbekas on olemasolev rajatis lammutada ning ehitada selle asemele uus, kaasaja normidele vastav viadukt. Tegu on ühe suurima objektiga, mis Nõmme teedele lähiaastatel ehitatakse.

Uue viadukti oluliste eelistena toob abilinnapea Vladimir Svet välja suhteliselt hooldevaba ja kauakestva konstruktsiooni ja ümbrusega sobiva kujunduse. „Kuid oluliseks eesmärgiks on ka ohutuma liikluskeskkonna loomine nii jalgsi ja jalgrataste kui ka mootorsõidukitega liiklejaile,“ märkis Svet.

„Koos uue viaduktiga on plaanis ehitada Kalda ja Tähetorni tänavate vahelisele lõigule 5,5 meetri laiune kergliiklustee. Kalda tänava ristmikule on kavandatud ülekäigurajad ja tänava alguses on sõidutee mõlemasse serva võimalik rajada kõnniteed. Kuna Kadaka puiesteel on suurimaks lubatud sõidukiiruseks valdavalt 40 km/h, siis vähendatakse seda edaspidi ka viadukti piirkonnas Kalda ja Tähetorni tänavate vahelisel lõigul. Kalda tee ja Kadaka puiestee ristmikust saab tulevikus fooriristmik.“ 

Nõmme linnaosa vanem Lauri Paeveer lisas, et projekti üheks lähtekohaks on säilitada võimalikult palju Nõmmele iseloomulikku looduskeskkonda. „Ka kergliiklustee rajatakse ainult ühele poole sõiduteed selleks, et säästa võimalikult palju puid, mida tee muldkeha laiendamisel paraku teha ei saaks,“ rääkis Paeveer. „Samast kalkulatsioonist lähtudes on valitud ka Kadaka puiestee viadukti ja Kitsarööpa kergliiklusteed ühendama hakkava mahasõidutee asukoht jalakäijatele ja jalgratturitele. Ühe lahendusena oli kaalumisel veel torutunnel. See aga ei ole visuaalselt atraktiivne ning kahjustab ka linnaloomade liikumist. Seetõttu tuli uue viadukti eskiis praeguse viaduktiga sarnane, ent madalama struktuuriga.“

Mootorsõidukitele on uuel viaduktil ette nähtud kaks sõidurada ning linnast väljuval suunal jääb alles parempöörderada Kalda tänavale. Kadaka puiesteelt on kavandatud kergliiklustee ühendus Kanarbiku tänavale ja viadukti all olevale kergliiklusteele. Tähetorni tänava ristmiku liikluskorraldust ei muudeta.

Rekonstrueerimisprojekti avalik väljapanek algas 21. märtsil ning lõpeb täna, 5. aprillil kell 23.59.Materjalidega saab tutvuda Nõmme Linnaosa Valitsuse ruumides (Valdeku tn 13, I korruse fuajees) või Nõmme linnaosa veebilehel.

Teisipäeval, 12. aprillil kell 18–19.30 korraldatakse Nõmme Linnaosa Valitsuses projekti avalik arutelu, mis kantakse üle ka Nõmme linnaosa Facebook’i lehel.

Kommentaarid (0)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.